ארגון הבטיחות יורו NCAP מפרסם מבחני ריסוק נוספים, ועושה זאת בגרסת-מבחן חדשה, המאפשרת לערוך שני מבחנים לדגם, אחד בגרסת בסיס המשווקת במדינות שונות, והאחרת עם אבזור בטיחות אופציונאלי המשוקלל לתוך הציון הסופי. והחדשות אינן טובות עבור הלקוח הישראלי שנאלץ לקבל את הרכבים עם גרסת הבסיס הבטיחותית הרבה פחות.
כך למשל על פי הדיווח ב-ynet, זכה הטנדר טויוטה היילקס בשלושה כוכבי בטיחות בלבד בגרסת הבסיס, בעוד שהגרסה הבכירה המשווקת גם עם מערכת הבטיחות TSS (ר"ת של Toyota Safety Sense) הכוללת בלימה אוטונומית במצבי חירום, התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ותאורה אדפטיבית (מעבר אוטומטי בין אורות דרך גבוהים לנמוכים). עם מערכות בטיחות אלה עלה הציון בהגנה על נוסעים מבוגרים מ-85% ל-93% בגרסה הבכירה, הגנה על הולכי רגל שופרה מ-73% ל-83%, בעוד הציון בהגנה על ילדים נותר זהה ועומד על 82% בשתי הגרסאות.
כאמור, ללקוח הישראלי אלה חדשות רעות, שכן מערכת הבטיחות המתקדמת של טויוטה אינה מוצעת בהיילקס שנמכר בישראל. לדברי היבואנית, היא אינה מאושרת לשיווק מקומי בהיילקס על-ידי טויוטה, למרות הציון הגבוה משמעותית. ברגע שהיא תאושר לשיווק מקומי היא תיובא בהיילקס ובדגמים נוספים כחלק מהציוד התקני, הבטיחה היבואנית.