יודעים איפה הרב-קו שלכם? אם לא כדאי שתתחילו לחפש אותו עכשיו.
כי זה מה שקרה לשריאל עזרן (25) מרחובות שהרב-קו שלה אבד. בשיחה ‘לישראל היום’ (בשבוע שעבר) סיפרה שריאל שלמרות שכבר מעל חצי שנה איננה משתמשת בתחבורה ציבורית היא קיבלה מספר הודעות סמס מהוצאה לפועל שעליה לסדר חוב צבור סבך מאות שקלים לחברת אגד. הסיבה היא -אי תיקוף הרב-קו בשעת נסיעה בתחבורה ציבורית.
שריאל עזרן מספרת לישראל היום : בהתחלה חשבתי שזאת הודעת פישינג שנועדה להוציא ממני פרטים", היא מספרת, מאחר שלדבריה לא קיבלה אף התרעה על הדוחות. "אבל בהודעה היו שני קישורים, וראיתי שזה באמת מוביל לאתרים ממשלתיים". כשהחלה להבין שלא מדובר בנוכלות, היא החליטה להרים טלפון להוצאה לפועל ולבדוק במה מדובר. "בשלב הזה גיליתי שאכן יש לי תיק בהוצאה לפועל, על משהו שבכלל לא עשיתי".
לדעתה אותו גנב נוסע באופן שיטתי בתחבורה ציבורית עם הרב-קו שלה, וכאשר עולה פקח לאוטובוס הוא נותן את הכרטיס שלי, עליו נרשם הדוח. הכרטיס פתוח וממשיך לצבור חובות על אי-ניקוב הרב-קו",
יחס מזלזל בנוהל
אחד הדברים שהכי הפריעו לי - מספרת שריאל
הוא דווקא היחס שקיבלה מצד נציגים בחברת אגד והאטימות של המערכת הפתיעה אותי לרעה. אני בחורה צעירה בתחילת חייה, ואם מחר או מחרתיים ארצה הלוואה או אפילו להתמנות לתפקיד מדינתי – יכולים לסרב רק כי פתחו לי תיק בהוצאה לפועל. וכל זה על משהו שבכלל לא עשיתי", היא אומרת בדאגה.
מקבוצת אגד נמסר בתגובה לפניית ישראל-היום: "אגד פועלת על פי הנוהל והוראות משרד התחבורה לעניין הבקרה. למתלוננת נרשם דוח אחד במערכת אגד. בתאריך 14 באוקטובר קיבלנו מחברת הגביה הודעה על ביטול הליכי הגביה, לאור הבדיקה שערכו. בעקבות פניית הלקוחה אליהם, הדוח בוטל".