ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וסגן השרה במשרד התחבורה ובמשרד רה"מ אורי מקלב הציגו מוקדם יותר היום (ראשון) את תכנית "ישראל אחת", המגלמת גם הנחות בתחבורה הציבורית עבור המגזר החרדי, שרת התחבורה, הדפה את ההתקפות שנשמעו נגד הציבור החרדי.
תחילה נאם ראש הממשלה ולאחריו שרת התחבורה, שבין יתר דבריה תקפה את העיתונאים, על המתקפה התקשורתית כנגד הפחתת מחירי התחבורה בערים החרדיות ואמרה: "המגזר החרדי הופך לשק חבתות של הרבה עיתונאים, זה דבר לא הגון אנחנו רואים איך הציבור החרדי תורם למשק, מגיע גם לציבור החרדי הנחות בתח״צ - אני רוצה להודות לסגה״ש מקלב על איגום המשאבים והעשייה המשותפת".
עוד אמרה השרה רגב לסגה״ש מקלב: ״אתם חטפתם בסוף השבוע מהתקשורת ולא בצדק. סייעת לא רק לציבור החרדי אלא לציבור הישראלי כולו, אתה סייעת לבלום את עליית המחיר שלא אתם הייתם אשמים בה, אלא היתה החלטה של הממשלה הקודמת. פעלת עבור כלל אזרחי ישראל ולא רק עבור המגזר החרדי״.
לאחר מכן אמרה רגב: ""אני גאה להכריז היום כי עברנו עוד משוכה בדרך למימוש החזון התחבורתי שלי, חיבור ישראל כולה ברשת מסילות מהירות, מהצפון לדרום ומהפריפריה למרכז. פרויקט 'מחברים את ישראל' הולך ומתקדם, והופך מחזון למציאות. אני שמחה כי ראש הממשלה ושר האוצר הבינו את חשיבות הפרויקט ונענו בחיוב לבקשתי להקצות את המשאבים הדרושים לקידומו. זוהי בשורה גדולה ומרגשת לכל תושבי ישראל, של מגה-פרויקט תחבורתי, כלכלי וחברתי, פרויקט ענק שיחבר את כל חלקי המדינה, ירחיב את אפשרויות התעסוקה והלימודים לתושבי הפריפריה וכלל המדינה, יעודד את פיזור אוכלוסייה ויתרום לירידת מחירי הדיור ויוקר המחיה בכלל."
השרה רגב הוסיפה כי "המציאות התחבורתית הקיימת היא בלתי אפשרית, הפקקים עולים 40 מיליארד שקל בשנה. הפתרון היחיד הוא מערכת הסעת המונים זמינה ויעילה, שתאפשר להשאיר את הרכב הפרטי בבית. עם אישור תוכנית, אנו יכולים לקדם כעת גם את רשת המטרו שתביא הקלה לגוש דן, ונעשה את זה בכל הכוח."
סגה"ש אורי מקלב השיב לה במסיבת העיתונאים: "לפני שנה הייתה רפורמה שנתנה הנחות בפריפריה, אך מנגד ביטלה את הנחות הערך הצבור והביאה לעליית מחירים של מאות אחוזים בערים החרדיות".
לדברי מקלב: "מדובר במקומות בהם התושבים תלויים בתחבורה הציבורית, ללא התגייסות של הציבור החרדי כעת זה לא יקרה, ואכן זה מה שעשינו, בירושלים לא גרים רק חרדים והציבור החרדי החליט לתת מהתקציב שניתן לו לטובת כולם ללא כל הבדל, הציבור החרדי אומר שבענו מאי שיוויון, לא יכול להיות מצב ששני יישובים אחד ביתר עילית לא יקבל הנחה וזה שצמוד לו נווה דניאל יקבל הנחה".
קודם לכן אמר ראש הממשלה נתניהו: ״הצעד התחבורתי הוא צעד חיוני בבניית המדינה המתקדמת, המשגשגת והעוצמתית שאנחנו רוצים לעשות. זה יחד עם פתיחות הקרקע, פישוט התכנון ודברים אחרים, זה מה שיוצר את השינוי. איפה אתם רואים את השינוי הזה בדוקטרינה הזאת שאני מוביל? היא שונה מהתפיסה של בן גוריון שאמר 'נרד לנגב'. אנחנו לא נרד לנגב, אנחנו מורידים את התשתיות לנגב, אנחנו מורידים דרומה מוקדי עוגן של הממשלה".
נתניהו פירט והוסיף - "כמו: עיר הבה"דים, אוצר. זה עוזר לתעשייה, לסקטור הפרטי, אבל בלי תשתיות אין כלום. זה חזון ענק, אבל הוא ריק. הוא לא יכול להתממש אלא ע"י תחבורה מהירה מאוד, רשתות תחבורה שמאפשרות לנו לנייד אנשים. תחילה הם יגורו שם ויעבדו במרכז. אח"כ המרכז נודד אליהם. יש להם את מוקדי התעסוקה שלהם שהם נוצרים מעליהם".
"במדינה קטנה", הוסיף ואמר נתניהו, "אין שום בעיה לעשות את זה. אתם רואים את זה היום. אני רואה את זה באור עקיבא, תראו מה קורה שם. ברגע שיש תחבורה מהירה, עשרות אלפי תושבים חדשים. אתם רואים את זה ביוקנעם, אתם רואים את זה בקרית גת, איזו פריפריה? היא נעלמה. אנחנו מחברים את ישראל למקשה אחת עם אפשרויות בלתי רגילות לאזרחי ישראל, שלא צריכים לגור אצל ההורים במחירי שכירות מטורפים. זה תנאי הכרחי לתכנית הלאומית שלנו".
עוד הוסיף נתניהו: "המהפכה הזאת עכשיו יוצאת לדרך עם תקצוב של 100 מיליארד שקל, ייתכן שזה יעלה. זה פרוש לאורך שנים. זו השקעה כבירה, יש כמה מודלים איך לממן את זה, חבריי בוודאי יוכלו לדבר על זה, אבל זה דבר אמתי שיוצא. עכשיו אני אומר לכם, תאמינו במה שנכון. אנחנו מביאים היום: ישראל אחת מחוברת ברכבות מהירות, מדן ועד אילת. זהו יום חג לישראל".
עוד הוסיף רה"מ נתניהו: "אני רוצה להודות לחבריי, לשרת התחבורה מירי רגב, ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולסגן השר, סגן השר שלי, אורי מקלב. לכולכם. לאנשים שעשו כאן את העבודה במשרדים, ברשויות, עבודה חשובה מאוד שהובילה אותנו לנקודה הזאת ותחזיק אותנו בנקודה הזאת. היה לי הרבה נחת עכשיו, אחרי מה ששמעתי. אגיד לכם למה - אני הובלתי לא מעט רפורמות בשנותיי כראש ממשלה וכשר אוצר. הרבה מאוד רפורמות. הדבר הקשה ביותר בהעברת רפורמה זה המאבק הקונספטואלי, המאבק הרעיוני".
"המאבק", הסביר נתניהו, "להפוך את ישראל ממדינה חצי סוציאליסטית לכלכלה חופשית לא היה פשוט. נאבקנו על עצם הרעיון. הדרך שבה המדינה תבטיח את רווחת אזרחיה זה על ידי זה שהיא תתכנן ותשלוט יותר טוב בכלכלה. היא לא תאפשר לכוחות שוק פעיל לעבוד. אלו היו ויכוחים של ממש. צריכים רמת מיסים גבוהה כדי לממן את הצרכים החברתיים. וחלילה, מי יכול לחשוב שרמת מיסוי נמוכה יותר תביא בעצם תקבולי מיסים גדולים יותר שיאפשרו לנו לממן את הצרכים של הנכים, של החינוך, של הקשישים וכן הלאה וכן הלאה".