רוב התחבורה הציבורית בבית שמש ובגבעת זאב, צפויה לשבות ביום ראשון הקרוב, עד השעה ארבע אחר הצהרים.
את השביתה יוזמים נהגי החברות סופרבוס ואגד תעבורה, גם בערים נתניה, עפולה, טבריה, בית שאן, מגדל העמק ובחלק מהישובים באזור גוש עציון ובפרוזדור ירושלים.
המניע לשביתה, הוא מחאה על הפרת הסכם מצד שתי החברות, לדברי עובדיהן. הסכם זה קבע כי שכר הנהגים יעלה ל-43 שקלים החל מחודש אוגוסט, אך משרד האוצר נמנע מהעברת תוספת התקציב הנדרש לשם כך.
יו"ר ועד עובדי אגד תעבורה, ראיד משעל, מסביר: "אנחנו עובדי הקבלן של התחבורה הציבורית. נהג בחברה הפרטית חי ממכרז למכרז. כשמסתיים מכרז, אין שום ביטחון שהזוכה במכרז ימשיך להעסיק את הנהגים. אין גם שום משמעות לוותק שצבר הנהג. נהג עם ותק של 20 שנה ונהג עם ותק של שנה הם שווי ערך. איזה אופק יש לנהגי האוטובוס? הדרישות שלנו הם הלחם והחמאה של העבודה הזו'".
יו"ר ועד העובדים בסופרבוס, הארון שובש, הוסיף: "המדינה אומרת היום חד-משמעית שעובדי התחבורה הציבורית בחברות הפרטיות שווים פחות מנהגי אגד. לפני כחודשיים הסכימה המדינה לממן תוספת שכר ל-43 שקלים לשעה לנהגי אגד בלבד. זו התעלמות מוחלטת מכך שיותר ממחצית מנהגי האוטובוס בישראלים מועסקים בחברות פרטיות. נלחמנו על השוואת התנאים הזו ועתה שבה המדינה ומתנערת מאיתנו. הסרבנות הזאת לא ברורה - כבר עכשיו חסרים 3,500 נהגים בענף. הענף בקריסה. איזו תקווה נותנת המדינה לנהגים? מי יבוא לעבוד בתנאים האלה? זו פגיעה ישירה בנוסעים בתחבורה הציבורית בפריפריה. בריחת הנהגים שכבר קיימת יוצרת עומסים בלתי נסבלים".
מאיה פרץ, ראש ענף נהגי התחבורה בכוח לעובדים, סיכמה: "אין כל סיבה שנהג אוטובוס בעפולה ירוויח פחות מנהג בתל אביב. מדברים על חשיבותה של התחבורה הציבורית ובה בעת מתעקשת המדינה לדרוך על נהגי האוטובוס. אנחנו נאבקים על ביטחונם של הנהגים - מדי שבוע חשופים הנהגים לאלימות והמדינה מתעלמת, נאבקים על השחיקה העצומה - המחסור בנהגים יוצר עומסים קשים על הנהגים וכאמור גם על השוואת תנאים".