משרד התחבורה מפרסם כעת את דו"ח הבקרה של פעילות חברות התחבורה הציבורית במחצית הראשונה של 2017, וממנו עולה שוב תמונה עגומה של שירות לקוי מצד רוב החברות הפועלות בערים החרדיות.
בדירוג הכללי ירדה אגד ממקום 11 ל-13, מטרופולין מ-6 ל-10, אגד תעבורה ממקום 4 ל-9 ו'קווים' מ-5 ל-7. דן ואגד אף מופיעות לקראת סוף דירוג החברות, כשחברת סופרבוס נועלת את הטבלה.
המשרד ביצע את הבדיקה באמצעות שתי חברות בקרה חיצוניות. הן בודקות אם האוטובוסים יצאו למסלול המתוכנן, אם איחרו, אם עצרו בכל התחנות, ואיך התנהגו הנהגים. במקביל נבדקים ניקיון האוטובוסים והתחנות, איכות השילוט ותלונות נוסעים.
בין הבעיות הנפוצות שמעלה הדו"ח, כפי שפורסם ב'ממון': עלייה בשיעור הנסיעות שלא בוצעו ל-1.3 אחוז, אי הקפדה על עצירה בתחנות ועל ביצוע המסלול לכ-0.8 אחוז מהנסיעות, ול-2 אחוזים במספר הנסיעות שבהן לא הוצג כראוי מספר הקו. מנגד נרשמה ירידה במספר האיחורים, ל-1.4 אחוז מהנסיעות.
ב-3 המקומות הראשונים נמצאות דווקא שתי חברות קטנות מאזור נצרת, "נסיעות ותיירות" ו"שא.א.מ", ו"גלים" מאזור רהט. מבין החברות הגדולות דורגה שוב ראשונה "דן צפון", המפעילה את המטרונית בחיפה.
במקום החמישי והגבוה דורגה "דן באר־שבע", שהחליפה את מטרודן ודורגה אחרונה בדוח הקודם. "דן בדרום", הפועלת בעוטף עזה, אשקלון, נתיבות, קרית גת והמועצה האזורית אשכול, שהחלה לפעול בשנה שעברה דורגה רק במקום ה־11 אך הציגה את השיפור הגדול ביותר בציון התפעולי שלה.