קו הרכבת המהיר לירושלים, המכונה גם "A1", הוא מיזם תשתית הכולל סלילת קו לרכבת מהירה שתחבר את ירושלים לנמל התעופה בן-גוריון ולעיר תל אביב. העלות המשוערת של הקמת הקו היא כ-7 מיליארד שקל.
הקו כולל שלושה חלקים שאורכם הכולל 57 קילומטר. שני הקטעים הראשונים כבר הוקמו. הקטע האחרון, באורך 30 קילומטר, נמצא בבניה ומקשר את אזור כפר דניאל עם ירושלים באמצעות מנהרות באורך כולל של 20 קילומטר וגשרים באורך כולל של חמישה קילומטר.
קטע זה מתוכנן להסתיים בתחנת רכבת תת-קרקעית בעומק של 80 מטר בין בנייני האומה לתחנה המרכזית בכניסה לירושלים. קו זה יופעל במקביל לקו הקיים כבר לירושלים.
בניית הקו המהיר רשמה מספר שיאים מקומיים: הגשר הארוך בישראל באורך 1.2 קילומטר, הגשר הגבוה בישראל, המגיע בשיאו לכ-90 מטר מעל הקרקע, והמנהרה הארוכה בישראל באורך 11.6 קילומטר. הקו צפוי להיפתח לתנועה בתחילת שנת 2018.
צפו בקטע הגשר, סמוך לעמק הארזים בכניסה לירושלים, שהוא הגשר הגבוה ביותר בישראל, כאמור, בגובה של כ-90 מטרים מעל הקרקע.