"ביזיון שלא היה כדוגמתו"

בן גביר טען כי המפכ"ל נפגש עם הממ"ז - במשטרה מכחישים ותוקפים את השר

בסביבת השר לביטחון לאומי טענו כי התקבלה החלטה לאפשר את השתוללות מפגיני השמאל, בפגישה בין הבכירים - אך במשטרה מכחישים את קיומה של הפגישה | "עוד לא היה כדבר הזה, ואם חיפשנו הוכחה לרצון הכמוס של השר בן גביר להיות מפכ"ל על קיבלנו אותה הערב" (משטרה)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

העימות הפומבי בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לבין מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי: משה נוסבאום חושף בחדשות 12 את שהתנהל מאחורי הקלעים.

על פי הדיווח, בסביבתו של השר בן גביר טענו שהמפכ"ל קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים דורון תורג׳מן נפגשו אחר הצהריים וסיכמו שבהפגנה לא מבצעים מעצרים ומאפשרים למפגינים לעשות בירושלים כמבוקשם.

מקורב לשר אמר שאת ההנחיות האלה העביר ניצב תורג׳מן לכוחות בשטח בידיעת המפכ"ל שבתאי ובהסכמתו בשתיקה.

בתגובה לדברים האלה אמר גורם בכיר במשטרה - "דבריו אלה של השר בן גביר גובלים בחוצפה". לדבריו, המפכ"ל כלל לא נפגש באותו יום עם מפקד מחוז ירושלים ולא שוחח עימו שום שיחה אישית עד לבירור הראשוני שעשה עימו על האירועים שקרו. הוא מכחיש כל את הטענה על סיכום כלשהו בינו לבין ניצב תורג'מן.

עוד מדגיש הגורם הבכיר, שבשיחה שקיים המפכ"ל הבוקר עם כל מפקדי הכוחות, הוא הורה להימנע מהסלמה בהפגנות ולא להיסחף לעימותים מיותרים ולא הכרחיים עם מפגינים כדי שהמשטרה לא תהפוך להיות הסיפור המרכזי בהפגנות.

בכיר במשטרה תקף את בן גביר: "ביזיון של היה כדוגמתו. מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן למד על הזימון לבירור בעודו בחפ"ק ועוד טרם האירוע הסתיים".

אחד מבכירי המשטרה אמר כי "עוד לא היה כדבר הזה, ואם חיפשנו הוכחה לרצון הכמוס של השר בן גביר להיות מפכ"ל על קיבלנו אותה הערב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות