הגשת הרשימות

המתמודד לראשות 'הבית היהודי' שישי ב'ימינה'; 50% נשים ב'יש עתיד'

הבחירות לכנסת ה-24 מגיעות לשלב משמעותי, הגשת הרשימות: עד מחר ב-22:00 עוד ניתן לבצע חיבורים פוליטיים, אך כל רשימה שמגישה, תיכתב בספר הבוחרים סופית (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: נדב אלימלך, ערוץ הכנסת)

הבחירות לכנסת ה-24 מגיעות לשלב משמעותי, הגשת הרשימות: עד מחר ב-22:00 עוד ניתן לבצע חיבורים פוליטיים, אך כל רשימה שמגישה תיכתב בספר הבוחרים. כך, למשל, 'כחול לבן' ששמה נקשר בחיבורים בין מפלגות המרכז-שמאל כבר לא תוכל לבצע זאת, לאחר שהגישה את רשימתה לבדה.

הראשונה בספר הבוחרים היא 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד: על אף חיזוריו הרבים של ראש האופוזיציה, ציפי לבני החליטה שלא להיכלל ברשימה. עם זאת, חברת הכנסת לשעבר מירב בן ארי, שהצטרפה בתחילת השבוע, שובצה במקום התשיעי. בנוסף, חצי מרשימת 'יש עתיד' לכנסת הן נשים, שלוש מהן בחמישייה הראשונה: האלופה במילואים אורנה ברביבאי במקום השני, קארין אלהרר במקום הרביעי והשרה לשוויון חברתי לשעבר, מירב כהן, במקום החמישי.

גם 'ימינה' של נפתלי בנט תרוץ לבדה, ולא תחבור ברגע האחרון למפלגה אחרת מהציונות הדתית (שם מתנהל משא ומתן כל העת, בין בצלאל סמוטריץ' לחגית משה): בנט, שהחליט לנקוט בקו כלל ישראלי ופחות מגזרי, כלל ברשימתו את אביר קארה, יו"ר קבוצת 'השולמנים', ששובץ במקום השביעי. הפתעה ניתנה בדקות שקודם סגירת הרשימות, כאשר ניר אורבך, שרק לפני שבועיים התמודד לראשות 'הבית היהודי', שובץ במקום השישי. 'ימינה' ביקשה את האות 'י'. במקום התשיעי ברשימה מתמודדת שירלי פינטו - פעילה חברתית לקידום אנשים עם מוגבלויות בישראל, ממקימי המרכז ללימודי חירשות, ייצגה את ישראל בפורום העולמי לחירשים. פינטו, צפויה להיות חברת הכנסת החירשת הראשונה בישראל.

'כחול לבן' בראשות שר הביטחון בני גנץ, שקרסה בעמודת המנדטים אל מחוזות אחוז החסימה, תגיש גם היא את רשימתה - לבד ובלי אף חיזוק מבחוץ: אחרי ששר הרווחה המתפטר, איציק שמולי, הודיע כי יפרוש מהפוליטיקה, נותר גנץ עם חבריו לרשימה בלבד, אך החליט על שינוי משמעותי ברשימה. שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה, הוקפצה למקום השני. אחריה יהיו שר התרבות והספורט חילי טרופר, השר לנושאים אסטרטגיים מיכאל ביטון, שרת התיירות אורית פרקש הכהן ושר החקלאות אלון שוסטר. יסגור את הרשימה, במקום השביעי והלא ריאלי, יו"ר ועדת הכנסת, איתן גינזבורג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות