הבוקר הייתה אמורה להתקיים הצבעה בנושא תיקון לחוק צער בעלי חיים, אשר ביקש לאסור יבוא של פרוות שיער מבעלי חיים לישראל. הסיבה: התנגדותם הנחרצת של חברי הכנסת מטעם יהדות התורה.
ההצעה זכתה לפני כחצי שנה לאישור וועדת השרים לעניני חקיקה, לתמיכת שר החקלאות, אך להתנגדות עזה של הח"כים החרדים, מהסיבה הידועה: הדבר עלול להביא להפחתה ואולי לעצירה מוחלטת של מכירת השטריימלים בישראל.
ח"כ מנחם אליעזר מוזס הוביל את קו ההתנגדות בנושא, מוזס הציע להכניס הסתייגות כי הפרווה תותר לשימוש לצרכי דת והדבר לא ייחשב לעבירה.
מוזס אף טען כי הגיע לסיכום עם חברת הכנסת רונית תירוש, לפיו הוועדה לא תקיים הצבעה על החוק והוא לא יקודם עד להתאמתו המלאה לצרכי הדתיים.
"אנחנו לא נשנה את לבושנו המסורתי בעקבות חוק כזה או אחר שיאסור זאת. יש לנו מסורת. אין ספק כי צער בעלי חיים הוא איסור דאורייתא, והיהדות לאורך מאות שנים נתנה דעתה ההלכתית כיצד לא לצער בעלי חיים", כתב מוזס בדבריו.
תירוש דחתה את דבריו של מוזס ואמרה כי מה שארע היום בוועדה הוא בבחינת "הרצחת וגם ירשת", היא אמרה כי הרב מוזס נהג בחוסר הגינות ויושר.
"מזה כמה שבועות אני דוחה את הדיון בחוק מתוך התחשבות בח"כ מוזס שנעדר מהכנסת, כי היה חשוב לי שהחוק יעבור מתוך הסכמה. ועתה, חרף ההסכמה שהושגה במהלך הדיון לאפשר חריגה במקרים לצרכי דת, הרב מוזס החליט לסגת בו מההצבעה באופן תמוה".
"אני מבינה שהוא מבקש לצאת גיבור בעיני בוחריו, אבל חבל מאד שהוא עושה זאת על גבם של בעלי חיים חסרי ישע. החוק הזה יעבור בסופו של דבר בעזרת השם ובעזרת החרדים".
בדבריו בוועדה נגד החוק במתכונתו הסביר ח"כ הרב מוזס את חשיבות השמירה על הלבוש היהודי וכי בזכות שלא שינו שמם, לשונם ולבושם, נגאלו ישראל ממצרים "אנחנו לא נשנה את לבושנו המסורתי בעקבות חוק כזה או אחר שיאסור זאת. יש לנו מסורת. אין ספק כי צער בעלי חיים הוא איסור דאורייתא והיהדות לאורך מאות שנים נתנה דעתה ההלכתית כיצד לא לצער בעלי חיים".
הרב מוזס אמר עוד כי החוק כלל איננו ישים ושאל את נציגי המכס והממשלה שנכחו "מאין יידע המוכס באיזו מדינה ייוצר הכובע או השטריימל שעל ראשי? האם תציבו מעבדות בכניסה לארץ? האם תכשירו מומחים מיוחדים לכך? זהו "חוק צחוק".. "אמר. ח"כ הרב חיים אמסלם מש"ס שהשתתף בדיון נתן חיזוק לדברי ח"כ מוזס על דרכה של תורה בסוגיית צער בעלי חיים. הוא אמר כי בכל מקום בו נפגשת ההלכה עם צער בעלי חיים גוברת ההלכה על האיסור. "כשמדובר בצרכי אדם, אין איסור צער בעלי חיים" סיכם.