אחרי הנאום של ראש-הממשלה בנימין נתניהו, הגיע תורם של הפוליטיקאים להגיב. בימין מאוכזבים, בשמאל עוד יותר. והחרדים? תלוי את מי שואלים. סגן שר החינוך וחבר-הכנסת הרב מאיר פרוש אמר הערב לכיכר השבת: "הבעיה בנאום הזה היא, שאחרי הנאום כולם יזכרו תמיד את ההסכמה של ראש הממשלה נתניהו למדינה פלסטינית, ולא יזכרו את התנאים שהוא הצמיד להסכמה הזו, כמו עזיבת דרך הטרור, הכרה בישראל כמדינה יהודית ופתרון בעיית הפליטים במקום אחר. ומשכך זוהי מתנה ללא כל תמורה".
שר השיכון אריאל אטיאס (ש"ס) אמר כי נאומו של ראש-הממשלה הוא "נאום חשוב בתקופה חשובה". לדבריו, "אנחנו חפצים בשלום - שלום כן, שלום אמת - ומתפללים שידינו המושטת לשלום לא תוּשב ריקה".
סגן ראש-הממשלה, השר אלי ישי, הגיב בצורה דומה: "ראש-הממשלה הבהיר הערב את רצונו בשלום בר קיימא ובבטחון. עם ישראל לדורותיו שוחר שלום. יש לקוות שהעם הפלסטיני יזנח את דרך המלחמה והטרור וידבק בדרך השלום".
בסיעות הימין מאוכזבים. יו"ר סיעת הבית היהודי- מפד"ל החדשה, ח"כ זבולון אורלב, אמר כי נתניהו איכזב את מרבית סיעות הקואליציה.
"לצערי נתניהו שילם מס שפתיים בהסכמתו למדינה פלסטינית מפורזת ובכך אכזב את מרבית סיעות הקואליציה בכלל והבית היהודי- מפד"ל החדשה בפרט", אמר אורלב. "נאום נתניהו מחייב דיון רציני בקואליציה על מנת להבטיח שההכרעה הדמוקרטית בבחירות תבוא לידי ביטוי במדיניות הלאומית של הממשלה".
חברו לסיעה, ח"כ אורי אורבך אמר כי סיעתו "חייבת לשקול את מהלכיה הפוליטיים" לאור ההשלכות המסוכנות של נאום נתניהו, והסכמתו למדינה פלסטינית.
תגובה קיצונית יותר נשמעה על-ידי ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי): "נתניהו שבגד ברצון הבוחר צריך לפנות את מקומו". לדבריו, "נאום הכניעה של נתניהו לתכתיבי אובאמה מלמד שהבחירות בישראל מיותרות, ההחלטות מתקבלות בוושינגטון ואין ערך לעמדת הבוחר הישראלי".
ח"כ דני דנון (הליכוד) אמר "לצערי, ראש הממשלה נכנע ללחץ של אובמה. תושבי ישראל הם לא עכברי ניסוי של הנשיא האמריקאי החדש. מספיק אזרחים ישראלים נהרגו בגלל ויתורים חד צדדיים שלנו". דנון הוסיף "אפעל בכל כוחי, בקרב חברי הסיעה והקואליציה, לסכל את כוונתו של ראש הממשלה להקים מדינה פלסטינית".
ונסיים בתגובת נשיא המדינה שמעון פרס: "נאומו של ראש הממשלה היה נאום אמיתי ואמיץ שהתייחס לנושא המרכזי – הקמת מדינה פלשתינאית מפורזת לצידה של מדינת ישראל, מדינתו של העם היהודי".