

מתחילת השנה, בתוך פחות מחודשיים, נהרגו בכבישים 59 בני אדם – עלייה של 23% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. הערב (ראשון) דווח בחדשות 12, כי במשטרה יוצאים במהלך אכיפה חדש וחריג נגד עבירות המהירות המופרזת.
על פי הדיווח, במחקר שנערך לאחרונה במחלקת המחקר והפיתוח של אגף התנועה, ניסו החוקרים להבין מה גורם לתאונות הקטלניות, בעיקר בצמתים. המחקר גילה שנהגים רבים מאיצים כשהם מגיעים לצומת כדי "להספיק" לעבור, גם אם הרמזור מהבהב.
בעקבות כך, קיבל ראש אגף התנועה, ניצב חיים שמואלי, החלטה שנויה במחלוקת: לשנות את סף האכיפה במהירויות בצמתים. מדובר על המצלמות שמוצבות בצמתים מרכזיים שמתרחשים בהם תאונות קשות.
ההחלטה מביאה לכך שהמצלמות יופעלו במהירויות נמוכות ממה שהיה נהוג עד כה:
- בצומת שהמהירות המותרת בו היא עד 90 קמ"ש: בעבר המצלמה המחייבת את הדו"חות הייתה פועלת רק ממהירות של 120 קמ"ש – אך כעת האכיפה יורדת ל-100 קמ"ש.
- בצומת שהמהירות המותרת בו היא עד 80 קמ"ש: האכיפה תחל ממהירות של 90 קמ"ש, ולא של 100 קמ"ש כפי שהיה עד היום.
- בצומת שהמהירות המותרת בו היא עד 70 קמ"ש: האכיפה תחל ממהירות של 80 קמ"ש ולא של 86 קמ"ש.
על פי הדיווח, המשמעות של השינוי היא עלייה דרמטית בכמות הדוחות שיונפקו, בנקודות שיקבלו נהגים - וגם זינוק בכמות הכסף שייכנס לקופת המדינה. במשטרה מודעים לביקורת על המהלך, אך מסבירים שזו הדרך שלהם להתמודד עם תאונות קטלניות.