חברת איתוראן מפרסמת היום (ראשון) את נתוני החברה על גניבות הרכבים בישראל, כאשר המסקנה הכאובה עבור כלל הנהגים בישראל היא עלייה צפויה ומשמעותית במחירי ביטוח הרכב לאור מכת הגניבות ההולכת וגוברת, בין היתר בשל המחסור בחלקי חילוף לרכבים.
נתון מעניין נוסף אותו מפרסמים באיתוראן, הוא הפיכתו של כביש 5 - כביש הגישה העיקרי והציר המרכזי ממרכז הארץ לשומרון וצפון בנימין, לאוטוסטרדה חמכוניות גנובות. מהמחקר עולה כי 70% מהרכבים שנגנבו, עשו את דרכם לאיו"ש דרך הכביש המהיר במרכז הארץ.
עוד עולה ממחקר איתוראן, כי גם כביש הגישה לבנימין ממרכז הארץ וירושלים - כביש 443, הפך גם הוא לכביש אהוב במיוחד על גנבי הרכב הפלסטינים ורבע מהמכוניות הגנובות עברו בו.
מסתבר עוד, כי גוש דן הוא האזור ה"גניב" ביותר וכמחצית (49%) מגניבות הרכב מתבצעות בערי הגוש. במקום השני ופער ניכר - אזור השרון עם 16% ממקרי גניבת הרכב במחצית הראשונה של שנת 2024.
נתון מעניין נוסף, בעיקר לאור העובדה כי רוב מוחלט של הרכבים הגנובים עושים את דרכם לאיו"ש - אזור יהודה ושומרון נועלות את תחתית רשימת האזורים מהם נגנבים רכב ורק 1% מהרכבים הגנובים נגנבים מיו"ש.
בשנים האחרונות, תופעת גניבות הרכבים הפכו למכת מדינה ברחבי ישראל - דבר שהוביל להתייקרות משמעותית במחירי ביטוח הרכב (ביטוח מקיף). הנתונים שמפרסמת חברת איתוראן עלולים להסביר עלייה נוספת ומשמעותית במחירי הביטוח היקרים ממילא.
ניר שרצקי, מנכ"ל חברת איתוראן, התייחס למחקר: "בחציון הראשון של שנת 2024 הובילה חברת איתוראן למעצרן של 420 חוליות חשודים בגניבות רכב. גידול של 32% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מעצרן של חוליות הגנבים חסכו למשק הישראלי 2.3 מיליארד שקלים".