החלטתו של שר הפנים גדעון סער על סגירה חלקית של בתי המסחר בתל אביב בשבת חוללה סערה רבתי. כלי התקשורת הכלליים תקפו אותו מצד אחד, בעוד התקשורת החרדית תקפה אותו מהצד השני.
סער עצמו הסביר את החלטתו בכך שפתיחה מוחלטת של בתי מסחר בתל אביב עלולה לגרום לערים אחרות ללכת בעקבות העיר תל אביב ובכך לא תהיה שבת יום המנוחה בישראל. בנוסף, לטענת סער פתיחת בתי עסק בשבת היא צעד שיפגע בעובדים החלשים ובבתי העסק הקטנים.
אלא שהסופר ספי רכלבסקי, בטורו ב"הארץ", טוען כי סיבותיו של סער אחרות לחלוטין. לדבריו, "מהרגע שעלה באפו של גדעון סער ריחה של התמודדות אפשרית על ראשות הליכוד, מיד יצאה בת קול יחצ"נית "ממכריו ומקורביו" וקבעה: "סער מתחזק".
"ברית המילה לבנו הזכר האחרון של סער טלטלה, כך מסרו המקורבים, את נשמתו היהודית. המקורבים מסרו שהוא החל לשמור שבת. לא לדבר בשבת קודש בטלפון, לא לנסוע ברכב, לא לראות טלוויזיה. וגם מסרו שהשר, שרוצה להיות ראש ממשלה מהליכוד, החל להתחזק בתורה והחל קובע עתים לשיעורי דת וכתבי קודש".
לדברי רכלבסקי, "כדי למחוק את כתם עברו התדמיתי כבליין תל אביבי סדרתי השיק סער - שמתכנן הרי ראשות ממשלה מטעם הליכוד - מלחמה על חופשיותה של תל אביב, ושם עצמו כשומר השבת בפרהסיה, וכלוחם במעוזם של "ההם"".
"השר, שהוא שנים שותף נאמן ונלהב לקפיטליזם הקניבלי של בנימין נתניהו - שהפך את ישראל שיטתית לשיאנית הפערים והעוני במתועשות - השר שהתהדר ברדיפת פליטים, לא משנה סוציאלית נגלתה לו, אלא כדרכו בקודש הקריירה שלו, חשבון אלקטורלי קר ומחושב. מהליכוד מסרו בכירים שהם משוכנעים שזו דרכו לבנות את מועמדותו לראשות הליכוד ו"המחנה הלאומי". וזו הרי דרך המלך החדשה של מלחמה בחופש החילוני, ובהפניית עורף ל"תל אביב" כמושג".
עוד מוסיף רכלבסקי: "בליכוד משוכנעים שהשר הבין שאם רצונו בראשות הממשלה חובה עליו לחשב מסלול מחדש. להתחזק, לשמור שבת ולסגור את החופש בתל אביב. להבהיר קודם כל היטב מיהו האויב האמיתי של "היהודים האמיתיים".
"מה שמתחולל פה אפוא הוא תזוזת יבשות זהותית פוליטית. מהות הימין עברה שינוי עז ונהפכה להיות "אמונית". "המחנה האמוני" הוא ששולט מבחינתו בישראל.