אין מה לומר, קשה להימלט מזה. לדעתי, ללא צל של ספק, מדובר בדרגת קושי המקבילה להימלטות ממצרים באישון לילה במותניים חגורים, תוך-כדי לעיסת מצה בהסיבת שמאל.
אני מתכוון כמובן למגוון ההצעות הביזאריות המזמינות אותנו לחגוג את חג-הפסח בדמים מרובים כמובן, במבחר בתי-מלון "כשרים למהדרין", שחלקם המכריע כך נדמה, נבנו באופן בהול ומיוחד לשבוע הפסח בלבד ותו לא.
המגדילים והמהדרים לעשות כהלל הזקן בשעתו, אף מרחיקים לכת לאיזו עיירה ציורית במזרח אירופה, עם נוף שעוצר את הנשימה ואת תזרים המזומנים בכיס באחת. והכול כדי להעצים ולהאדיר את אפקט החירות למימדים אמיתיים ולקיים כהלכתו את "למען ידעו דורותיכם..." מסובים בבני ברק? הצחקתם אותי.
מה אומר לכם, אני לא אדם סקפטי או חשדן במידה החורגת מהנורמה המקובלת במחזותינו. ובכל זאת, אני ממש לא מאמין לכך שהמלונות הללו הוכשרו והומלחו כדת וכדין (בידי משגיחים יראי שמיים ומטוסים) בעבור 2% מכלל האוכלוסייה החרדית (!!!) כך לפי סקר שנערך או שלא לאחרונה, על הרגלי הנופש של החרדים בחג הפסח שבוחרים משום מה (על שום מה באמת?) לנפוש את החג שגדוש בחומרות, על חוף ימה של בוקרשט ברומניה או איזמיר שבטורקיה, זכר לקורבן חגיגה כמובן.
השרלטנות והמרמה בתחום הזה ידועה לכל ינוקא ופרוצה לכל עבר, מה שלא מצליח כמובן לרסן ולמגר את התופעה המגוחכת יש לומר של "השנה בני חורין בהרי ההימליא, יחד עם החזן הנודע ר´ יענקל קנפלמאכער ומקהלת נוגני השכר מסלבודקא, בניצוחו של הפייטן המפורסם אפרים פישעל בוקובזה..."
בדיחה תורנית שעוברת במסורת מדור לדור בקהלנו, מספרת על פוסק הלכות ידוע שקבע: "מי שבעוונותיו נגזר עליו לערוך את ליל הסדר בסמיכות לחמותו (אם אשתו), פטור מאכילת מרור לכולי עלמא. ואם בכל זאת רוצה להחמיר תבוא עליו הברכה ולו בלבד שיכוון באמירת "שפוך חמתך" או "תבער כמו אש חמתך" ומן השמים ירחמו עליו". ע"כ לשונו הזהב.
ישתבח היוצר ויתעלה ויתרומם מסבב הסיבות ובעל כל היכולות כולם, אינני מנופלי באר השחת הזאת.
אבל שמישהו יואיל בבקשה להסביר לי ובהיגיון בריא אם אפשר, איך בדיוק שלושה משגיחים בשכר מינימום ורבע עוף בקארי, מכשירים אוניה בקוטר של אור-יהודה ובגובה מגדלי עזריאלי בתוך ארבעה ימים ועוד במדינה זרה ועוינת כמו טורקיה? וכל זה רק בשביל לברוח מהשוויגער?
לא יודע מה אתכם, אבל מהמקום בו אני בא, כבר שבוע ימים לפני התקדש החג, מנהלים ברחובותינו מרדף עיקש ופתלתול אחר פרה (לא אדומה) כדי שיהיה מה לשתות בחג...
מעתה אמור: "לו ניתן לנו להריח את חג-החירות בשבת הגדול עם החזן הנודע לשם ותפארת וכו´ וכו´ דיינו. אבל גם פכפוך מים ביוגוסלביה של מעלה, גם ללא חשש שרויה, טבל ואבק קטניות. וגם מקהלת הזמירים מישיבת ´מחסה לשפנים´ בשלושים תשלומים ללא ריבית והצמדה?! די! דיינו!"