פרשת ואתחנן כהמשך לפרשת דברים גם היא משננת את יסודות האמונה וזכירתם כך שבה מוזכר גם פרשת שמע ישראל.
את פרשת שמע ישראל אנו אומרים כמה פעמים ביום יותר מכל תפילה אחרת. ובגמרא מובא שיש להיזהר ולאומרה במתינות כמונה מעות.
וכך נאמר במסכת ברכות:
א"ר חמא ברבי חנינא כל הקורא ק"ש ומדקדק באותיותיה מצננין לו גהינום שנאמר בפרש שדי בצלמון אל תקרי בפרש אלא בפרש אל תקרי בצלמון אלא בצלמות ופרש"י וז"ל אם תפרש שדי' ותבדיל תיבות של מלכות שמים מלכים בה תשלג בצלמוך התורה אשר בה מלכים ימלוכו תשלג ותצנן לך את צל המות.
מכאן אנו מוצאים אנשים יראים ושלמים שמרבים באמירת התיבות שוב ושוב של קריאת שמע. ויש שהשקו על מנהגם מדברי הגמרא כל האומר שמע שמע (כאומר מודים מודים) משתיקין אותו
אך מסתבר שיש להם על מי שיסמכו.
מ-ח-מ-י-ר
ומסופר על הרב מבריסק ששאלו אותו על כך שנוהג לשנות ושב ושוב מילותיו בק"ש כי נזהר בהם מאוד. הרי אמרו בגמרא דהאומר 'שמע שמע' משתקין אותו וענה הרב מבריסק . ששם מדובר באדם שמלכתחילה רוצה לומר פעמיים וחשוד שמאמין בב' רשויות חלילה. אך אני סיים הרב מבירסק מכוון לפני כל מילה לאומרה פעם אחת בלבד ולצאת ידי חובה. מה אעשה שלאחר מכן התברר לי שלא יצאה המילה כדבעי בהיגויה הנכון ואני נאלץ בעל כרחי לאומרה שוב.