כיכר השבת
חידה בפרשה

חזקים בפרשת השבוע? החידה של 'כיכר השבת' לפרשת 'דברים'

חידה 'במשקל כבד' | מה להלכות סוכה בפרשת דברים? | יודעים את התשובה על החידה השבועית לפרשת 'דברים'? טקבקו לנו (יהדות)

|
4
|
סוכות בירושלים | אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרשת דברים היא הראשונה בספר דברים בה משה מזכיר לבני ישראל את כל הדרך שעברו יחדיו ועל האתגרים הצפויים להם עם כניסתם לארץ המובטחת.

החידה לפרשת 'דברים':

כפי שאתם בטח יודעים, ישנה מחלוקת מפורסמת בין הרמב"ם לבין הרא"ש בהלכות סוכה. הרמב"ם סובר שאדם מקדש ביו"ט של סוכות 'מעומד'. כלומר, מברך את ברכת 'ליישב בסוכה' בעמידה ורק אז מתיישב ושותה מן הכוס - מטעם 'עובר לעשייתן'.

אולם הרא"ש סובר אחרת, שאת הקידוש יש לעשות מלכתחילה במיושב.

התדעו להביא הוכחה מפרשתנו 'לאחת' מן השיטות הנ"ל?

ידעים את התשובה 'המפולפלת' שתפו אותנו.

>> למגזין המלא - לחצו כאן

פתרון החידה מפרשת 'מטות מסעי':

מי הוא האדם שלא הוזהר על שום איסור בתורה מלבד איסור אחד?

תשובה: מופלא סמוך לאיש (לר"ה נדה מ"ו א') מוזהר על בל יחל ולכל איסורים שבתורה הרי דינו

כקטן שאינו מוזהר.

• • •

תודה לכל הבקיאים / גולשי כיכר השבת, שענו נכונה.

כי חיים הם למוצאיהם

הכתבה עניינה אותך?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

4 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

4
מח' הרמב"ם והרא"ש היא בגדר ישיבה שנאמרה בברכת הסוכה - לישב בסוכה, ומקורו בלשון התורה בסוכות תשבו, אם היא ישיבה ממש שכך למד הרמב"ם, או עכבה. והרא"ש הוכיח מהכתוב בפרשתנו, ותשבו בקדש ימים רבים, לשון עכבה ולא ישיבה שהרי לא רק ישבו בקדש כל אותם ימים. ומזה מוכח שגם בסוכה הכוונה לעכבה ולאו דווקא לישיבה
חד מן חבריא
3
מגילה כ״א : אין ישיבה אלא עכבה שנאמר ותשבו בקדש (דברים פר' א פס' מ"ו) משמע שלא חייבים לשבת בסוכה על מנת לברך לישב ... אפשר גם לעמוד כשהפירוש הוא להתעכב ולהימצא בסוכה.
הרמב"ם
2
מפורש בפרשה: ותשבו בקדש
מיזרוחניק
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות