יש שאלות שאנחנו רוצים לדעת עליהם את התשובה, אבל אין לנו את האומץ לשאול, התשובה נמצאת בטווח שמיעה, לא צריך בשבילה גילוי אליהו, ולא שתצא בת קול מיוחדת עבורנו, תמיד אותי מעניין האם הלקוחות שלי מרוצים מהמוצר שאני מוכר להם, האם העיתון מרתק אותם, האם עיתון מביא להם את התגובות שהם מצפים ממנו, ככה בכל מוצר שאיש מכירות מוכר, הוא מפחד לשאול את השאלה האמיתית, בכלל קשה להתמודד עם אמת כל שהיא, לפעמים אנשים תופסים אומץ ושואלים, כי הסקרנות הורגת אותם,
למשל, אם אני מקבל דואר רשום, אני חייב לדעת מי שלח לי, מה הוא רוצה ממני באמצע החיים, דעתי האישית, דואר אף פעם לא מביא בשורות טובות, תמיד דואר זה לשלם כל מיני חשבונות, או דוחות מהבנק על כמה עמלות שורה חויבתי בחשבון במהלך החודש, או איזה דו"ח מעיריית טבריה, שם חניתי, בדרך לשבת בצפון, כדי לקנות מים מינרלים וכמה חטיפים, לעולליי הצמאים/רעבים ברכב, איזה אבא מסור, יכול לעמוד בקריאות האלה, "אבא מים" "אבא אוכל - אני רעב" , לא משנה שאחרי שלוק אחד, הבקבוק ננטש באחורי המושב, ככה הם ילדים סגורים ברכב, משהו בשילוב הפנים ריכבי הזה, מעלה את סף הדרישות שלהם, לשמחת ליבי...
תשמעו סיפור, משנות השמונים, שהטלפונים הסלולריים לא היו בהישג יד, היום יותר קל לקנות דירה ברמת בית שמש, מלקנות קוט´ג, אם אני חשוב לכם, תצטרפו גם אתם למחאת הקוט´ג, סיפר לי את הסיפור, בעל בית מרקחת בכפר סבא, יום אחד נכנס בחור צעיר, ושואל את הרוקח אפשר להתקשר שיחה מקומית, זה מאד חשוב לי הוא אומר, הבחור מחייג, מדבר עם אישה מבוגרת, מספר לה שהוא גנן, האם את צריכה גנן שיטפח לך את הדשא והצמחייה בווילה שלך, הגברת מודה לו בנימוס שכרגע אין לה צורך, עובר חודש, שוב הבחור מגיע, והריטואל חוזר על עצמו, הוא מבקש, מתקשר, מציע את עצמו כגנן, הגברת מסרבת בנימוס, הוא סוגר את השיחה והולך, כעבור חודש, הוא שוב מגיע, מבקש להתקשר, והפעם הוא מציע לגברת את מבצע "החודש" מבצע שלא יחזור, מסביר לה בשפת הגננים, שהוא ייתן לה באותו מחיר, גם דישון לכל הדשא והצמחייה בווילה, היא שוב מסרבת בנימוס, מודה לו שהוא זוכר להתקשר כל ראשון לחודש, מאחלת לו בהצלחה.
אומר הרוקח לבחור, אני רואה שאתה מחפש עבודה כבר שלושה חודשים, אולי אתה רוצה לעבוד אצלי בתור נער שליח, עונה הגנן בחור, לא תודה, יש לי עבודה מסודרת, הרוקח מרים גבה, כמוכם בדיוק, יש לך עבודה ?, הרי אני שומע אותך כל חודש, איך שאתה מתקשר אל הגברת בעלת הווילה, אומר לו הבחור גנן, תבין, היא, הגברת הסרבנית לקוחה שלי, אז למה אתה מתקשר אליה כל חודש ומציע לה שרותי גינון ? מקשה ידידי הרוקח, עונה לו מיודענו הגנן, כל חודש לפני התשלום, אני בודק לראות אם היא מרוצה ממני, כשאני מציע לה שרותי גינון בטלפון, היא לא יודעת שאני הוא המתקשר, היא אישה מבוגרת כבדת שמיעה, אם היא מסרבת לקבל הצעת מחיר, אני מבין שהיא מרוצה מהעבודה שלי.
זה לא טיפ שיווקי, זו דוגמא מהאוניברסיטה של החיים, איך הגנן בדק את רמת המצוינות שלו, הוא בדק את הדופק של הלקוחה שלו, בחברות גדולות גם נוהגים כך היום, נותנים ללקוח שאלון משוב, מבקשים ממנו לענות ולדרג מאחת עד עשר, מה היא שביעות הרצון שלך מהשרות שקיבלת במרכז שרות, כמה זמן המתנת בתור, ועוד שאלון מהסוג הזה, לא בושה לשאול היום את הלקוח ולקבל ממנו פידבק, חיובי או שלילי, זה מאד טרנדי היום, לא יזיק גם לך, איש מכירות, מפעם לפעם לשאול את הלקוח שלך האם הוא מרוצה, מה אתה יכול להשתפר עבורו, אני שואל הרבה פעמים, חברים, ידידים, לקוחות, אתה מרוצה מההפצה של העיתון, יש לכם רעיונות למדורים חדשים, גם אתכם קוראי היקרים, אני שואל האם הטור שלי מעניין, אתם מיישמים את התובנות ממנו, מה הייתם מציעים לשפר בו, חלק מהתשובות אני יודע, את אלו שלא אשמח לקבל מימכם, במייל חוזר, אגב, בכל שלב בחיים, בבית, במשפחה, בעבודה, חברים, בעסקים, מותר לשאול את השאלות האלה, נסו ותופתעו.