קמפיין ענק של רשת הטלוויזיה הצרפתית FTV מנסה להילחם בדעות אנטישמיות וגזעניות באמצעות סדרת תשדירים מבריקה במיוחד. בארבעת התשדירים בני ה-45 שניות מוצגים מספר "מוצרי קסם" שעוזרים לשטוף ולנקות את הגזענות והאנטישמיות. הצופה אולי לא מבין בתחילה מה מנסים למכור לו, אבל אז הוא מבין את המסר: יש להילחם בגזענות - ולא באמצעות שמפו.
עוד בברנז'ה:
- מנתחים קמפיין: היכן פורסם קמפיין הקיץ של קוקה קולה?
- תקדים היסטורי: רדיו ישראלי-ערבי ישדר ביום הכיפורים
בתשדירים המיוחדים מוצג מטהר אוויר ש"מטהר מחשבות רעות", שמפו ש"שוטף גזענות ואנטישמיות" וכן דגני בוקר וחגורה שנותנים "כוח להילחם בבורות".
לפי הפרסומים בצרפת, הקמפיין יופיע בכל ערוצי FTV. היוזמה לפרסם תשדירים בגנות אנטישמיות וגזענות החלה לפני שנתיים, וכעת יוצאת לפועל בקמפיין ענק ונרחב בטלוויזיה.
דוד דג'ווי מ-FTV הסביר כי הערוץ רצה קמפיין "שיכה אנשים בהלם", הסרטונים עוסקים בתעוזה, בדברים לא שגרתיים. הוא הדגיש כמובן שהמוצרים המוצגים לא קיימים באמת, אבל מובילים את הצופה לאחווה, ערך פשוט שקיים במציאות ונמצא בהישג היד שלנו.
"לאחר שהגזענות והאנטישמיות הוכרזו כעניין לאומי בעל חשיבות רבה בשנת 2015, רשת FTV עושה כל מאמץ אפשרי על מנת לייחס ערך רב יותר למושג האחווה", אמר דג'ווי שפירט מספר עבודות של הרשת שנועדו להרבות אחווה בין אנשים.