חברת "תנובה" הפיקה פרסומת חדשה, בה נראית משפחה מתיישבת לארוחת חג כשעל השולחן מוגשים מאכלי חלב ובשר יחדיו. חרדים שנתקלו בפרסומת שלחו ל"כיכר השבת" פניות רבות בנושא וטענו כי היא פוגענית.
"ראיתי את הפרסומת החדשה שפרסמה תנובה ונפגעתי", כתב ר' (56), חרדי מאלעד, "אני ומשפחתי צורכים מוצרים של החברה באופן קבוע ולא נראה לי שזה מתאים שחברה כמו תנובה צריכה לעשות פרסומת עם מאכלי בשר וחלב. חבל".
ש' (32), חרדי מבני ברק, כתב לנו: "תנובה היא לא עוד חברה בישראל, היא חברה כמעט לאומית. אני כחרדי לא צריך לראות פרסומות כאלו. למה הם צריכים לעשות פרסומת עם מוצרי חלב ובשר?".
מ' (41), חרדי מבני ברק, כתב לנו: "אני מבין שזו לא פרסומת עבור הציבור החרדי ועדיין אני חושב שהם היו צריכים להתחשב בציבור שצורך אולי הכי הרבה ביחס למגזרים אחרים בישראל".
תנובה, שתעבור בקרוב לבעלות "ברייט פוד" הסינית, הפיקה את הפרסומת לכבוד חג הרמאדן הקרוב. בסרטון נראית משפחה ערבית מתכנסת לקראת סעודת חג כאשר על מאכלי העוף והבשר שעל השולחן נמזג יוגורט. הסרטון פורסם בעיקר בכלי התקשורת הערבים, אך הוא עלה גם ל"יוטיוב" ולאתר "הארץ".
כזכור, לפני כשנה הסתבכה תנובה כשיצאה בקמפיין המיועד למגזר החרדי. בעיתונים החרדים הופיעה מודעה של החברה ובה ציור של שכונה חרדית עם עשרות דמויות מאויירות כשכולם גברים, נערים וילדים. החברה הואשמה על ידי התקשורת ולקוחות חילוניים בהדרת נשים. תנובה מצידה טענה אז, כי המודעה פורסמה במדיה החרדית "שחלים בה כללים לגבי הצגת בנות ונשים".
כידוע, מערך הכשרות של תנובה מנוהל על ידי הרב זאב וייטמן, המשמש כרב תנובה. החברה מפעילה "אתר כשרות" המופעל על ידי הרב וייטמן. באתר נכתב על "ועדת מהדרין" של החברה בה חברים הרב עמרם אדרעי, הרב יהושע הורוביץ, הרב דב לנדאו, הרב שמואל אליעזר שטרן, הרב יוסף מרדכי זילבר והרב אברהם שלזינגר. בראש הועדה עומד, כך על פי האתר, הרב מרדכי גרוס.
"חברי הועדה דנים בכל שאלה הלכתית וכשרותית המתעוררת בתחום מוצרי המהדרין ובמקרי ספק או התלבטות מובאים הדברים בפני פוסקי הדור, הגרי"ש אלישיב שליט"א והגר"ש וואזנר שליט"א המעורבים גם בכל הכרעה עקרונית. ועדת מהדרין מתכנסת בקביעות מדי חודש בחודשו. ישיבות הועדה מתקיימות ע"פ רוב בביתו של הגר"מ גרוס בבני-ברק" נכתב באתר. "הועדה מקבלת דיווח חודשי ומעורה בכל פרט בניהול מערך כשרות המהדרין בתנובה".
מחברת תנובה נמסר בתגובה: "תנובה נותנת מענה לצרכים של כלל לקוחותיה במגזרים השונים ופועלת בכל מגזר בהתחשב בייחודיות שלו כפי שבאה לידי ביטוי בין היתר בדפוסי הצריכה והביטויים הקולינריים. תנובה מכבדת את המנהגים השונים בעיתויים הרלבנטיים והפיקה עבור צרכני המגזר הערבי לקראת חודש הרמדאן סרטון המיועד לפרסום אך ורק בפלטפורמה ובמדיה הערבית - סרטון המציג תבשילים ידועים מהמטבח הערבי המסורתי.
"תנובה מקפידה מאוד על כל כללי הכשרות בהתאם להנחיות ועדות הכשרות המייצגות ודואגות לצרכנים המקפידים על כשרות מהודרת. אין למגזר הלא יהודי איסור למזוג יוגורט על בשר ולאכול אותו באופן כזה, ולכן מכיוון שהסרטון מיועד לפלח אוכלוסיה מוסלמי המציין את הרמאדן ומוקרן במדיות המיועדות לאוכלוסיה זו בלבד, אנו לא חושבים שיש בכך פגיעה בכשרות וגם לא אמורה להיות בכך פגיעה כלשהי בצרכני הכשרות".