בכל שנה מתפרסמת בתקופה זו של השנה טבלת הנתונים של "יפעת" העוקבת אחר שוק הפרסום החרדי כאשר על פי הנתונים ניתן לראות מי "עלה" בשנה שחלפה ומנגד מי "ירד".
השנה יצאו מהטבלה שני גופי מסחר גדולים ומשמעותיים, קבוצת אסם ושירותי בריאות כללית כשבמקביל נכנסו אל הטבלה: יפאורה תבורי וקופת חולים מאוחדת.
גם בגזרת משרדי הפרסום חל שינוי כאשר לעשיריה הפותחת נכנס לראשונה משרד "קלמן V" שהחליף את משרד הפרסום הוותיק "פרסום חן".
באופן כללי נשמר גם השנה הסטטוס קוו בצמרת המפרסמים המובילים במגזר הדתי , ו-7 המפרסמים הראשונים נשארו באותו המקום, ולמרות זאת, הם רושמים כולם עלייה ממוצעת של כ-25%.
קבוצת שטראוס המובילה את הפרסום במגזר הכללי, ממשיכה להוביל את הפרסום גם במגזר הדתי ולעמוד במקום הראשון עם השקעה של כ- 6.38 מיליוני שקלים במהלך שנת 2013 המהווים עלייה של כ-44% לעומת 2012.
במקום השני ברשימה עומדת תנובה עם השקעה של כ-4.76 מיליוני שקלים בפרסום המהווים עלייה של כ-26% ביחס ל-2012.
יוניליוור ממוקמת במקום השלישי באמצעות פרסום מימד עם השקעה של כ-4.47 מיליוני שקלים המהווים עלייה של כ-21% לעומת 2012.
רשת "יש" השייכת לשופרסל, היא רשת המזון הגדולה ביותר בפרסום במגזר וממוקמת במקום הרביעי עם השקעה של כ-3.95 מיליון שקלים.
כאמור השנה נכנסת יפאורה תבורי לרשימת 10 המפרסמים המובילים עם השקעה של כ-1.66 מיליוני שקלים שהם עלייה של 32% לעומת 2012, בסיוע של משרד הפרסום תוצאות אפקטיביות.
במקום השמיני נמצאת אלקטרה המפחיתה כ-18% מתקציב הפרסום שלה ומפרסמת עדיין בווליום גבוה את מבצעי חנוכה ופסח.
במאבק הייצרי בגזרת משרדי הפרסום ממשיך גם השנה משרד הפרסום בולטון פוטנציאל בניהולו של אברהם בריסק להוביל בפער ניכר את רשימת משרדי הפרסום עם השקעה של כ-21.76 מיליוני שקלים שמהווה עלייה של כ-12%.
בין המפרסמים באמצעות משרד זה, ניתן למצוא את קבוצת שטראוס כאשר הקמפיין המוביל של בולטון פוטנציאל בשנת 2013 היה לקופת החולים מכבי. מפרסמים בולטים נוספים העובדים עם בולטון פוטנציאל הם מטרנה, רשת הקמעונאות יש (שופרסל), דואר ישראל ועוד.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום אומר כי "קבוצת שטראוס בולטת השנה באמצעות פרסום בולטון פוטנציאל לא רק בווליום הפרסומי, אלא גם בזכות הקריאטיב המודרני וההפעלה היוצאת דופן של הלקוחות בהגרלות ותחרויות נושאות פרסים בשלל מותגים".
במקום השני בטבלת משרדי הפרסום המושקעים נמצא משרד הפרסום אפיקים של יגאל רווח, עם השקעה של כ-14.45 מיליוני שקלים, המהווים עלייה של כ-10% לעומת 2012. בין המפרסמים במשרד זה ניתן למצוא את בזק, סנו, שירות בריאות כללית, בנק פאג"י ועוד.
במקום השלישי ברשימה משרד הפרסום גל אורן BSD עם השקעה של כ- 13.48 מיליוני שקלים. בין המפרסמים במשרד פרסום זה ניתן למצוא את תנובה, קופת חולים מאוחדת, אופטיקה הלפרין ובנק הפועלים.
בנוסף, מפלגת הבית היהודי בחרו להיעזר במשרד זה הן בקמפיין הבחירות הכלליות שהתקיימו בסוף ינואר והן במערכות הבחירות המקומיות.
במקום הרביעי נמצא משרד הפרסום מימד עם השקעה בפרסום של כ- 11 מיליוני שקלים. במסגרת העבודה עם החברה המרכזית למשקאות, השיק המשרד במגזר הדתי את הגבינה הצהובה בעלת כשרות מהודרת וללא חומרים משמרים - נעם, מבית טרה. מפרסמים בולטים נוספים העובדים עם פרסום מימד הם יוניליוור, סנו, אסם ועוד.
לפ"ם נותר במקום השישי עם השקעה של כ-4.03 מיליוני שקלים, המהווים עלייה של כ-14% לעומת 2012. את העלייה ניתן לייחס ל-2 מערכות בחירות שהתקיימו במהלך 2013 - כללית ומקומית, למאבק בתאונות הדרכים במגזר הדתי ולקמפיין "רק שתי טיפות" של משרד הבריאות שנבע מבהלת הפוליו.
דמיון פרסומאים נמצא במקום השמיני עם גידול של 70% הנובע כתוצאה מגידול מתקציב הפרסום של מלכות וקסברגר, צרכניית נתיב החסד ומוצרי סמסונג השונים.
מי שהפתיע השנה את המדד באופן גורף, הוא המשרד הצעיר "קלמן V". המשרד הצעיר שעוד לא מלאו לו שנתיים, הפתיע כששבר לראשונה את מחסום השנים של המדד ונכנס לעשירייה הראשונה לצד המשרדים הוותיקים.
לשם השוואה, בשנה שעברה לא נספר המשרד בדו"ח יפעת כלל, והשנה הוא מתייצב בדירוגים של העשירייה הפותחת לצד משרדים וותיקים המציינים 2 עשורים ויותר, דבר שלא נראה בפרסום החרדי מזה שנים.
הזכייה של המשרד הצעיר מציינת אולי יותר מכל את התרחבות הפעילות העסקית במגזר החרדי, כאשר המשרד הציג קאדר לקוחות מרשים בהם עיתון "המודיע", עיריית בני ברק, קופת חולים לאומית, המכללה החרדית ירושלים ואחרים.
בהנהלת "קלמן V" הגיבו בסיפוק: "אנו שמחים ומברכים על ההצלחה ונכונים בס"ד לאתגר, להוסיף ולהעניק ללקוחותינו כולם, כמו גם לענף כולו, יצירתיות צעירה ונמרצת שמוכיחה את עצמה בסייעתא דשמיא מעל ומעבר. נשמח לשמור על מעוף צעיר ומרחב מרתק של יצירה, אלו שבזכותם הגיעו לקוחותינו ליעדים מרתקים. הצלחתנו- שלהם היא!"