אני חושב שזו הפעם הראשונה שהלכתי להופעה ופשוט פחדתי... מי יודע מה כבר יכול לקרות הפעם? האם זה יהיה צונמי? הוריקן או עוד פעם מתקפת טרור?
>> למגזין המלא - לחצו כאן
ועכשיו ברצינות :), מופע ההשקה של הזמר והיוצר נפתלי קמפה לאלבומו "ליבי" בבנייני האומה בירושלים, היה אמור להתקיים שלושה ימים לאחר שמחת תורה. כולנו כמובן זוכרים מה קרה באותו חג. ההופעה נדחתה ונקבע כי תתקיים ביום ראשון של תחילת חודש ניסן. אלא שגם הפעם לא האיר המזל לקמפה ומפיקו ומתקפת הטילים המטורפת מאיראן דחתה את המופע שוב והפעם למוצאי שבת האחרון, יום לפני בדיקת חמץ... תאריך לא אידיאלי בלשון המעטה. הפרטנר שהיה אמור להגיע איתי למופע, קיבל "כרטיס אדום" ממשפחתו בשל ההכנות לחג ואני בטוח שעוד רבים נאלצו שלא להגיע, אך עדיין האולם היה מלא מפה לפה בעיקר בבחורי ישיבה צעירים, אך לא רק.
קמפה שכבר יש לו מסורת של הופעות מוצלחות בבנייני האומה, היה נרגש בהחלט, ככל הנראה גם הוא חשש שגם הפעם המופע יידחה שוב. המופע נפתח עם הלהיט "אור אין סוף" שפותח את האלבום וברגע שכל האולם החל לשיר יחד איתו בעוצמה אדירה היה זה כרגיל הרגעים הנפלאים שבהופעותיו של קמפה שם תמיד הקהל מצטרף בשירה שגורמת לשערות הידיים לסמור.
קמפה שהוציא את "ליבי", אלבומו המקורי הרביעי בסוף הקיץ לפני המלחמה והספיק לקבל אצלנו ב"כיכר השבת" במצעד השנתי את התואר "אלבום השנה" בפער אדיר על מתחריו, ביצע לראשונה עם הקהל את מיטב השירים מהאלבום החדש כמו גם להיטים רבים מאלבומיו הקודמים. קמפה שפרץ בגדול רק לפני כשש שנים, הוא ללא ספק מהזמרים החסידיים המצליחים והבולטים. הייחודיות שלו היא ביכולת לשמור על גבולות הז'אנר בצורה שמרנית יחסית מבחינת התכנים והאווירה, אך עדיין להישמע עכשווי ולא כזה שרק נסמך על אדי הצלחות העבר של המוזיקה החסידית. קמפה לא מתפשר על האווירה הישיבתית של יצירתו, כשהוא גם מצליח לתת את האווירה הישראלית יותר עם שירים בהברה ספרדית.
גם הפעם ליוו את קמפה על במת בנייני האומה תזמורת 'המנגנים' בניצוחו ועיבודיו של יהודה גלילי המקצוען. בניגוד לפעמים קודמות, היה ניכר שנעשתה חשיבה מקצועית כיצד לגרום לתזמורת להישמע יותר להקת מופעים ופחות להקת חתונות. גלילי עשה שימוש במחשב על הבמה כשהוא מוסיף לעיבודים נפח וכלים נוספים. בגרסת העניין צורף לבמה עומרי זליג, נגן הבגלמה והבזוקי שהוסיף את הטעם היווני המתוק שאנו מכירים מאלבומיו של קמפה ובהחלט נתן לסאונד על הבמה משהו שונה וייחודי. גם סאונד כלי הנשיפה היה עדין יותר ופחות בסגנון הבראס של תזמורות החתונות הקלאסיות.
במופע התארח ה"רכש" החדש של המפיק של קמפה, שלום וגשל - הזמר והיוצר אהרן רזאל ששר יחד עם קמפה כמה משיריו וגם לראשונה שר מול הקהל את הסינגל החדש שלו "אני נצחי" שמושמע רבות בתחנות הרדיו החרדיות. רזאל שמכוון ככל הנראה לקהל חרדי יותר בשנים האחרונות, יכול להסתכל על המופע עם קמפה כבדיקת כוונות מעניינת. כשרזאל שר מחרוזת של כמה מלהיטיו (עוד קצת חזרות עם התזמורת, היו עושות את השילובים טובים הרבה יותר), היה ניכר לחלוטין מתי הקהל החרדי הצעיר מכיר את השיר ומתי קצת פחות ויהיה בהחלט מעניין לראות האם השינוי בכיוון של רזאל יוביל להיכרות טובה יותר של הצעירים החרדים עם יצירתו הרחבה והמגוונת בהחלט של רזאל.
לקראת סיום המופע שארך כשעתיים וחצי, אירח קמפה בהפתעה את הכוכב החדש - שמוליק סוכות, עם הלהיט הנפלא שלו "עברתי בחושך". סוכות שכבר שר את השיר כמה פעמים על במת בנייני האומה, היה נראה דווקא נרגש וחוסר הניסיון שלו היה ניכר כאשר לא שמעו אותו כמה פעמים בעת שהרחיק את המיקרופון, אבל הבחור הזה פשוט מתוק ומרגש והשיר המצוין הזה ראוי לכל פיסת הכרה והערכה. אין ספק שלסוכות יש פוטנציאל אדיר ואני מאמין ומקווה שהוא יגשים אותו עם עוד חומרים איכותיים כאלה.
לסיכום, מופע ההשקה של קמפה קודם כל קרה וזה לא מובן מאליו בימים אלו. רק שבוע לפני, נאלץ מרדכי שפירא לרדת מאותה הבמה אחרי 20 דקות בלבד, בשל המתקפה האיראנית. המופע עצמו היה מושקע, הן מהצד הויזואלי עם מסכי ענק רחבים במיוחד, שממש העניקו תצפית טובה מכל מקום באולם והן מצד העיבודים המוזיקליים שניכר שנעשתה חשיבה מעמיקה ביצירתם. נפתלי קמפה היה נהדר כרגיל, בדרכו המאופקת האופיינית לו כל כך והקהל ששר איתו העניק לאמן ולעצמו שוב את התענוג הייחודי שבהופעות של קמפה.
- להערות, הארות ושירים ווקאליים שנשמעים כמו מוזיקה, נראים כמו מוזיקה ואסור לרקוד איתם כמו עם מוזיקה: nl@kikar.co.il