אז אחרי שנים ארוכות סוף סוף יש גם ישראלי שעושה את זה נכון (בעזרה אמריקאית כמובן). במשך שנים עולם המוזיקה הווקאלית היהודית נשלט באופן בלתי מעורער על ידי היוצרים האמריקנים, החל בלהקת six13, המכביטס, א.ק.א פלה ועוד שעשו עבודה יוצאת מן הכלל באיכות החומרים שלהם.
בארה"ב זהו ז'אנר מוזיקלי פעיל וקיים גם במוזיקה הכללית עם להקות רבות שיוצרות מוזיקה ווקאלית באופן קבוע. בארץ לעומת זאת התחום נמצא שנות אור מאחורה ולכן הופתעתי לשמוע את "קולי" אלבומו החדש של אמן האקאפלה הישראלי, יונתן שטרן.
שטרן, בוגר בית הספר למוזיקה 'מזמור', הוציא בשלוש השנים האחרונות, לא מעט סינגלים ווקאליים תחת שמו כמו גם עיבודים לזמרים אחרים וגם ניסה להקים להקה ווקאלית בשם "רבותיי". לאחר כל אלו הוא החליט סוף סוף להקליט אלבום סולו משל עצמו בו הוא משלב לראשונה גם כמה שירים מקוריים משלו דבר אותו עושים רק בלהקת six13 המשובחת.
ידעתי ששטרן יודע לעבד ווקאלית, ההפתעה שלי הייתה בעיקר בסאונד המשובח במיוחד של האלבום החדש, בעיון של חצי שניה בעטיפת האלבום הבנתי מיד גם מדוע. שטרן גייס למיקסים של רוב שירי האלבום את אחד מאנשי הסאונד המובילים בעולם בתחום המוזיקה הווקאלית - אד בויאר. האיש שעומד מאחורי המיקסים של הלהקות הגדולות בעולם בתחום האקאפלה עשה עבודה נפלאה גם באלבום החדש של שטרן והרים אותו לרמה הגבוהה ביותר.
באלבום מתארחים כמה מחבריו של שטרן שהפציעו בעבר בסינגלים, הזמר דודי פרישמן שלאחרונה חשף כמה מהחומרים המקוריים והמרגשים שלו, החזן לייזר ברוק, יונתן פרידמן וגם אחיו של יונתן שטרן, הצייר המוכשר גילי שטרן.
החומרים באלבום מגוונים למדי, החל בקאברים ליעקב שוואקי, ישי ריבו, יונתן רזאל, עומר אדם לצד שלמה קרליבך וגם שלושה שירים מקוריים של שטרן, שהייתי שמח לשמוע יותר מהם בהשוואה לכמות הקאברים הגדולה.
בניגוד לאלבומי הווקאל הישראלים עד היום, שטרן אינו נמנע מלבחור בשירים קצביים ומלאי גרוב כשהוא מבצע להם 'ביט בוקס' (תופי פה) איכותי ומוצלח. ביצועיו של שטרן הופכים את השירים למתאימים להשמעה כל השנה ולא רק בימי הספירה בהם נמנעים משמיעת מוזיקה רגילה וזו המחמאה הכי גדולה שאלבום אקאפלה יכול וצריך לשאוף לקבל.
אני כבר מחכה לעוד חומרים.