סקר TGI בוגרים המתפרסם היום (שני) ומשקף את התקופה: יולי 2022- יוני 2023 חושף את הרגלי האזנה בשנה האחרונה ומצביע על ירידה קלה בצריכת הרדיו והעיתונות המודפסת.
תחנת רדיו 'קול חי' ממשיכה להוביל בשיעורי ההאזנה בקרב הציבור הדתי והחרדי גם בשנה האחרונה עם 5.9 אחוזי האזנה, לעומת 5.4% בשנה הקודמת.
מי שמפתיעה עם עליה ניכרת בשיעור האזנה היא תחנת הרדיו 'גלי ישראל' שעוקפת 'מימין' את 'קול ברמה' ואת 'כאן מורשת' ומציגה גם היא שיעור האזנה של 5.9% לעומת 3.7% בשנה הקודמת.
תחנת 'כאן מורשת' היא השלישית בשיעור החשיפה ונסקרת עם 4.7 אחוזי האזנה לעומת 3.9% בשנה הקודמת, ותחנת הרדיו 'קול ברמה' עם 4.3 אחוזים לעומת 3.5% בשנה הקודמת.
בקרב בין תחנות המוזיקה החרדיות, רדיו 'קול חי מיוזיק' מבית 'קול חי' זוכה לשיעור האזנה של 5.9% ואילו תחנת רדיו 'קול פליי' מבית 'קול ברמה' זוכה ל-4.2%.
בשיעור חצי שנתי, תחנת רדיו 'קול חי' ירדה מ-6.9% בחודשים יולי-דצמבר 2022 ל-4.9% בחודשים ינואר-יוני 2023; בהתאמה, גלי ישראל ירדה מ-6.6% ל-5.1%; כאן מורשת ירדה מ-5.4% ל-4.0% ו'קול ברמה' ירדה מ-6.6% ל-5.1%.
עם זאת, בהשוואה שנתית בין התקופות: יולי 2022 – יוני 2023 לשנה קודמת: יולי 2021 – יוני 2022 ניתן להבחין במספר שינויים בשיעורי החשיפה וההאזנה המעידים על פיחות מסוים בשיעורי החשיפה לרדיו או קריאת עיתונים.
ניתוח המגמה של סך קריאת העיתונים
שיעור החשיפה הכולל לעיתונות יומית בתקופת הסקר יולי 2022 – יוני 2023 עומד על 41.0% בקריאת עיתוני יום חול בממוצע לעומת 42.9% ביולי 2021 – יוני 2022, שינוי שאינו מובהק סטטיסטי. בעיתונות סוף שבוע שיעור הקריאה ירד ל-47.0% ביולי 2022 – יוני 2021 לעומת 49.9% ביולי 2021 – יוני 2022. שינוי זה הינו מובהק סטטיסטית.
סקירת שיעורי קריאת עיתונים – יום חול ממוצע וסוף שבוע
ברמה השנתית יולי 2022-יוני 2023 העיתון ישראל היום ממשיך להוביל עם שיעור חשיפה של 27.0% לגיליון יום חול ממוצע – ירידה לעומת 29.4% במהלך יולי 2021 – יוני 2022 (שינוי זה מובהק סטטיסטית(.
העיתון ידיעות אחרונות רשם עלייה בחשיפה ועומד על 22.3% ביום חול ממוצע במהלך יולי 2022- יוני 2023 לעומת 21.2% במהלך יולי 2021 – יוני 2022 (שינוי שאינו מובהק סטטיסטית(. הפער בין העיתונים ביום חול במונחים שנתיים הינו מובהק סטטיסטית.
בעיתונות סוף השבוע מוביל ידיעות אחרונות במונחים שנתיים במהלך יולי 2022- יוני 2023 עם שיעור חשיפה של 27.3% לעומת 27.5% בתקופה קודמת (יולי 2021 – יוני 2022 ) – ירידה שאינה מובהקת סטטיסטית.
שיעור החשיפה של העיתון ישראל היום במהלך יולי 2022- יוני 2023 הינו 26.7% בהשוואה ל-30.2% בתקופה קודמת (יולי 2021 – יוני 2022 ). הירידה מובהקת סטטיסטית .
הפער בין העיתונים בסוף שבוע במונחים שנתיים אינו מובהק סטטיסטית.
במונחים חצי שנתיים : ינואר – יוני 2023 בהשוואה למחצית קודמת :יולי – דצמבר 2022 בעיתוני יום חול, העיתון ישראל היום מוביל באופן מובהק עם חשיפה 26.2% ביום חול ממוצע (ירידה שאינה מובהקת מ-27.8% במחצית קודמת).
ידיעות אחרונות רושם ירידה בחשיפה ל-21.3%% - לעומת 23.2% במחצית הקודמת (הירידה אינה מובהקת). הפער בין העיתונים ביום חול במונחים חצי שנתיים הינו מובהק סטטיסטית.
בעיתונות סוף השבוע, מוביל ידיעות אחרונות עם שיעור חשיפה של 27.2% בינואר – יוני 2023, ירידה לעומת 27.4% במחצית הקודמת (ירידה לא מובהקת).
ישראל היום רשם ירידה שאינה מובהקת ל-25.8% - בהשוואה ל-27.6% במחצית הקודמת.
הפער בין העיתוני סופ"ש בתקופה זו אינו מובהק סטטיסטית.
האזנה לרדיו
שיעור ההאזנה השנתי לרדיו ביום חול ממוצע ירד ל 62.1% ביולי 2022 – יוני 2023 בהשוואה ל 65.1% ביולי 2021 – יוני 2022 – מדובר על ירידה מובהקת.
במונחים שנתיים, יולי 2022-יוני 2023, תחנות "כאן" / קול ישראל רשמו עליה שאינה מובהקת בשיעור האזנה הכולל ל-36.6% בהשוואה ל-36.3% בתקופה הקודמת (יולי 2021 – יוני 2022). שינוי זה אינו מובהק.
תחנות גל"צ ( גלי צה"ל וגלגל"צ בנטרול חפיפה) רשמו ירידה מובהקת ל-36.1% ביולי 2022 – יוני 2023 בהשוואה ל-38.0% בתקופה קודמת ( יולי 2021- יוני 2022) .
יחס שיעורי ההאזנה במונחים חצי שנתיים
במחצית הראשונה של 2023 (ינואר – יוני 2023 ) לעומת המחצית השנייה של 2022 ( יולי – דצמבר 2022 )
במונחים חצי שנתיים ינואר – יוני 2023 לעומת המחצית השנייה של 2022 יולי – דצמבר 2022 נרשמת עלייה בשיעור ההאזנה לתחנות "כאן" כאשר שיעור האזנה של הקבוצה עומד על 37.4% בינואר – יוני 2023 בהשוואה ל-35.7% ביולי – דצמבר 2022 (עלייה שאינה מובהקת).
תחנות גלי צה"ל רשמו עלייה (שאינה מובהקת) מ -36.0% ביולי - דצמבר 2022 ל 36.2% בינואר – יוני 2023 .
אודות הסקר
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע ע"י קנטאר מדיה בישראל, תחת החסות של איגוד חברות הפרסום.
מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.703 מיליון נפש.
מאגר TGI הינו בסיס הנתונים המעמיק ביותר המצוי בידי גורמי השיווק. המאגר נבנה בשיטת “Single Source Data” המאפשרת מעקב עמוק וממוקד על התנהגות הצריכה והשירותים של האוכלוסייה בישראל, זאת ע"י שימוש ב- 4 בסיסי נתונים שנאספו מאותו צרכן/מרואיין הכוללים:
התנהגות צריכה ושירותים : בלמעלה מ- 200 קטגוריות מוצר ושירותים וקרוב ל– 2,000 מותגים שונים וכ- 300 הגדי סגנון חיים.
מאגר ה-™TGI מסתייע בתוכנות ניתוח ייעודיות המאפשרות בניית תמהילי מדיה אופטימאליים לקהל מטרה ממוקד. בסיס נתוני TGI מהווה כיום כלי תכנון מדיה לעיתונות ולרדיו.
קנטאר מדיה, מקבוצת קנטאר העולמית, מתמחה במחקרים סינדיקטיביים ומתמשכים, כאשר המימון מתחלק בין כל הגורמים בתעשייה.
קנטאר מדיה מבצעת בין היתר את מדידת הצפייה בטלוויזיה בישראל (מדידת הרייטינג באמצעות מערכת הפיפל-מיטר) עבור הוועדה הישראלית למדרוג.
מאגרי המידע של החברה מהווים כלים חיוניים לענף השיווק והפרסום בתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית ותמהילי המדיה זאת בהתבסס על הבנת הצרכן והתמקדות בקהלי מטרה, יצירת תהליכי שיווק ממוקדים המבוססים על מידע עדכני וממוקד מאפשרת להגיע לניצול אופטימאלי של משאבי השיווק.
כיום, המאגרים נמצאים בשימוש אצל משרדי פרסום וחברות לתכנון מדיה המובילים בישראל, אצל מפרסמים ובעלי מדיה רבים. המאגרים הינם כלי עבודה יומיומיים ומחייבים של תעשיית הפרסום והשיווק.