תם עידן: בעוד בציבור החרדי נפתחים חדשות לבקרים עיתונים מודפסים חדשים, בציבור החילוני נראה כי עידן העיתונות המודפסת קרב לקיצו.
'גלובס' חושף היום (שני) כי לאחר 64 שנות פעילות "מעריב" סוגר את העיתון היומי המודפס, מעמיד למכירה את בית הדפוס המיתולוגי לוין אפשטיין (שהדפיס בעברו בין השאר גם סידורים וחומשים) ועובר לגרסה דיגיטלית. מוסף סוף השבוע ימשיך לצאת לאור ואף יורחב.
בהודעה לבורסה מהיום נכתב כי "דירקטוריון החברה הנחה אתמול את הנהלת החברה לערוך בחינה מקיפה להכנת תוכנית עסקית, שבבסיסה בחינת שיתופי פעולה וסינרגיות עם עיתונים אחרים (בכפוף לאישור הרשות להגבלים עסקיים) ופיתוח וחיזוק מהותי של מהדורה דיגיטלית של העיתון תוך צמצום היקפי הפעילות המודפסת".
מאז ימיו היפים בשנות החמישים והשישים ידע "מעריב" עליות ומורדות ונסיונות התייעלות רבים, אך כעת מדובר בקיצוצים דרמטיים, הפסקת פעילות הדפוס המסחרית, וכן קיצוצים בכוח האדם ביחידות השונות.
ביום רביעי יפגשו "מעריב" וארגון העיתונאים בבית הדין לעבודה לדיון בצו מניעה שהוצא בכדי להשאיר ב"מעריב" עשרות עובדי העיתון שפוטרו עד למשא ומתן בין וועד עובדי העיתון לבין ההנהלה.
נראה שהדרמות המתרחשות בעולם העיתונות הכללית לא פרצו לתודעת התקשורת החרדית, בעוד "מעריב" סוגר את העיתון היומי ובעיתונות המודפס ההופכת ללא רלוונטית יותר ויותר מתרחשים קיצוצים חדשות לבקרים, בעיתונות החרדים צצים כפטריות אחר הגשם מגזינים ועיתונים יומיים, כשלכולם ברור שרבים מהם לא יחזיקו מעמד בעוד מספר שנים.
מתחילת השבוע שעבר, החל עיתון 'המבשר' לצאת גם במהדורה דיגיטלית והופץ לעשרות אלפי מנויים בפורמט PDF היישר לתיבת המייל.
גורם בכיר ב'המבשר' הסביר ל'כיכר השבת' את המהלכים מאחורי הקלעים. "המטרה שלנו הייתה להגביר את החשיפה לעיתון בקרב קהלים נוספים", הוא אומר, "אנחנו מאמינים בדרכינו, שהעיתון נותן במה מכובדת לכל קהילה וקבוצה. מסיבה זו, חשבנו שהגיע הזמן להתרחב בענק באמצעות המדיה האלקטרונית, ולא באמצעות תוספת של עוד כמה מאות מנויים".
תגובת "מעריב" לא נמסרה.