

'חוק ההסדרה' נפל בשבוע שעבר במליאת הכנסת, חברי-הכנסת החרדיים התחלקו בהצבעתם, בעוד ח"כי ש"ס תמכו בחוק, שרי ש"ס התאדו מהמליאה, וב'יהדות התורה', אייכלר הצביע בעד, גפני ומקלב נגד וליצמן מוזס ברחו מהמליאה מחשש לפיטוריהם.
בקרב ציבור המתנחלים והדתיים לאומיים, התעורר זעם רב על הצבעת המפלגות החרדיות, ואף נשמעו קולות שטענו כי הם תמיד עומדים לצד החרדים אך החרדים לא ממש עומדים לצדם.
הבוקר, מתפרסם ב'יתד נאמן' מאמר של 'א. יצחקי', בו הוא מטיח את האמת בדתיים לאומיים על אי התייצבותם לצד החרדים במקרה הטוב ופעילות נגדנו, בלא מעט מקרים, כאשר, לטענתו, הם נזכרים בנו רק כשזה נוגע אליהם.
"לציבור החרדי בארץ הקודש, יש סדרי עדיפויות שונים בתכלית, מאלו של חובשי הסרוגה. מאז ומתמיד, היו לנציגי אותו ציבור, נושאים אחרים לעסוק בהם, מאשר אלו שהיו חשובים לציבור היראים", מבהיר יצחקי ומוסיף כי "לא צריך להרחיק לכת לנבכי ההיסטוריה, אלא להתבונן במה שקורה בימים אלו ממש, כאשר ועדה ממשלתית יושבת ודנה בנושא שהוא ציפור נפשה של היהדות הנאמנה - עולם התורה. קולם של חובשי הסרוגה, אם הוא כבר נשמע, הרי זה בעד שינוי המצב הנוכחי, בו כל מי שמבקש ללמוד תורה, יכול לעשות זאת באין מפריע".
כותב המאמר ממשיך וטוען כי בין הקטגורים החריפים נגד עולם התורה נמצאים אנשי הכיפה הסרוגה, החל מאלו היושבים בבג"ץ ועד לאלו המביעים תמיכה בצמצום עולם התורה.
"סביר להניח כי בקרב מחנה הלאום הדתי, יש אי-אלו רבנים, שיש להם דעה שלילית באשר למגמות הוועדה, אבל קולם פשוט אינו נשמע", מסתייג הכותב, "אין הם יוצאים בהצהרות ומחאות. הם לא מפרסמים את דעתם ברבים. הם פשוט שותקים". לטענתו, הנושא החשוב מבחינתם אלו הם חמישה בתים בגבעת האולפנה ולא רבבות לומדי התורה.
בהמשך המאמר הוא כותב כי "המתנחלים מצפים כי הנציגות החרדית תתמוך בהם, כיוון שגם החרדים מבינים את כאבם וצערם. הם מתקשים להבין שמדובר בדרישה מחוצפת, מול התנהלותם כל השנים, בכל הנושאים החשובים לציבור החרדי. החל מחילולי שבת, דרך חילולי קברים ועד לנושא האחרון - הניסיון לפגוע בעולם התורה".
"בכל המאבקים הללו, הם עמדו מן הצד במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב - שללו את דרך הפעולה החרדית, בוודאי כאשר היה מדובר בהפגנות סוערות, שם הסתתרו מאחורי הטיעונים הצדקניים של 'דרכי נועם'. הם נזכרים בחרדים, רק כאשר פוגעים במה שהם מגדירים כ"ציפור נפשם", ההתיישבות בארץ ישראל. כך היה בימי הגירוש מגוש קטיף, אף שההחלטה על כך התקבלה בלי שהיה צורך בקולות הנציגים החרדיים. וכך היום, כאשר עומדים לפנות בימים הקרובים את תושבי "גבעת האולפנה". זה לא "מסחר", זו יהדות, והגיע הזמן שיבינו זאת", הוא מסיים את המאמר הנחרץ.
מילות שבח, בעילום שם
בתוך כך, בפתח המאמר, מציין הכותב לשבח "שר חרדי בכיר", שלפי עדות כתב פוליטי בכיר, נפגש עם חבורת מתנחלים במסדרונות הכנסת בשבוע שעבר. וכך הוא כותב: "המתנחלים עצרו את השר החרדי ודרשו ממנו: "תצביעו איתנו", והלה השיב להם: "תזכירו לי מתי בפעם האחרונה תמכתם בנו בעניין שחשוב לנו". המתנחלים - כך מספר הכתב - ממש נעלבו ושאלו את השר: 'הכל מסחר'? והלה התעקש והשיב להם: 'אולי שכחתי, מתי בפעם האחרונה הייתם אתנו'? והחבורה הזו התחילה להבין ושאלה: 'אז לא תצביעו בעד החוק'? והשר השיב בנחרצות: 'לא'".
בתוך המאמר, שב הכותב ומפרגן לשר החרדי הבכיר, וכותב: "זו לא שאלה של 'מסחר', כפי שניסו להציג אותם מתנחלים בפני השר, שהשיב להם תשובה קולעת לבקשתם-דרישתם, לתמוך ב'חוק ההסדרה'".
בדקנו, מיהו השר הבכיר שזוכה למילים טובות אך ללא הזכרת שמו. המדובר, בשר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס מש"ס, והסיפור המקורי פורסם בעיתון 'הארץ' בסוף השבוע על-ידי יוסי ורטר.
לאחר תיאור הדו-שיח ביניהם, כותב ורטר: "המתנחלים הבינו שישועה לא תבוא להם ממנו. הם נטשו אותו והלכו לחפש קורבן אחר. הבעיה של המתנחלים (ולא רק שלהם, גם העיתונים למחרת דיווחו שש"ס תתמוך בחוק) היא שהם אינם מודעים למאזן הכוחות הפנימי במפלגה החרדית הספרדית. ישנו היו"ר, ישי. הרב אלי; הוא ממונה על ההצהרות, דברי הרהב, ההתלהמויות, הריבים והרדיפות. הוא הרב שרב עם כל העולם. וישנו אטיאס. הרב אריאל. הוא אפילו לא מספר שתיים רשמי בסיעה, אבל הוא אחראי על ההחלטות, על המדיניות, על קווי הפעולה".
"כשלשכת נתניהו וראשי מפלגות אחרים רוצים לדעת כיצד ש"ס תנהג, הם הולכים אצל אטיאס", כתב ורטר ומציין כי אטיאס הבהיר לאנשי הימין שש"ס לא תלך על קרע עם ראש הממשלה בגלל חמישה מבנים. יש נושאים יותר חשובים: חוק טל והתקציב, אמר להם אטיאס "על זה שווה לנו למרוד". ורטר, מוסיף, ותוהה: "זאת שאלה מעניינת: כמה רחוק יילכו החרדים, הספרדים או האשכנזים במאבקם מול החוק שמתגבש בימים אלה".