הטור שמנסה לחנך את השבועונים

מי שיעמם, מי חילטר, מי פישל, מי העתיק. אריה שאג, "הגונז" שעדיין נותר אלמוני משום מה, בעוד טור עוקצני על שלושת השבועונים החרדיים: "משפחה", בקהילה" ו"שעה טובה". כרגיל, כולם חוטפים לאורכו של הטקסט הארוך, אבל יש גם כמה מחמאות, פה ושם. אל תעלבו (עיתונות, בכיכר)

|
2
| כיכר השבת |

השערים

לא נהסס לתת צל"ש ל´משפחה´. המלל האינסופי בשער, כמעט ואיננו. ובשער? נושא אקטואלי, הסערה שחווינו השבוע. ולא סתם עוד כתבה קיטשית שצריך להתפלל על הבצורת, כי אם כתבת שטח, אוריגינלית, עם יותר מתמונה אחת. שזה יפה.

´בקהילה´, שער סטנדרטי למדי, פרסום מפורט ואגרסיבי לשלל הכתבות. וכאילו קידום כתבות המגזין לא מספיק, אנו מקבלים גם קידום לכתבה מ´בקהילה פלוס´. הלב שלנו לא עומד בזה, בוודאי לא כשעל השער יש גם "חשיפה", וגם "פרסום ראשון". לאט לכם.

וב´שעה טובה´, שוב הטעיה. "עטרה ליושנה", כותרת השער, מרוחה על תמונתו של הרב אליעזר ברלנד, מ´שובו בנים´, כאילו וכל הסיפור האחרון מפורט שם עד היסוד. וכמובן שלא היא, ועל כך בהמשך. השער משעמם למדי, לא מגרה, לא מושך, ואולי להיפך.

המגזינים

הכתבה הטובה ביותר

בשבוע כזה די קשה לבחור את הכתבה הטובה ביותר. כתבה כזו שממש ריתקה אותנו לשורותיה מתחילתה ועד סופה. ובכל זאת, משהו צריך לבחור.

מה שמבחינתנו לוקח את הבכורה השבוע, זה הפרויקט של ´משפחה´ לעשרה בטבת. ותחילה סוג של הערה: בפרויקט, שלושה כתבות על הצום, אמממ... על השואה. בטח כולכם יודעים שעשרה בטבת נקבע על ידי הרבנות הראשית, ירום הודה, ליום הקדיש הכללי, יום השואה האלטרנטיבי, לזכר אלו שיום מותם אינו ידוע. אז זהו. הרבנות קבעה, ´משפחה´ עושה פרויקט.

מעבר לזה, שתי כתבות מעניינות יותר. האחת, על הגרמנים שמנציחים את היהודים שנהרגו על ידי הוריהם, לא שזה מועיל במשהו, אבל כמו שכתב אהרון גרנות-גרנביץ´, "חרטה, לעולם לא תזיק", (מישו ביקש תירוץ על הכתבה?), והשנייה, ´גילויים´ (מאיזה מחקר חדש, לא של ´משפחה´ - וזה הגילוי שלנו...) על עיתוני המחתרת החרדיים (חרדים? לא יהודים? האם בגטו הייתה סלקציה בין יהודים לחרדים?). הכתבה השלישית בפרויקט, על מסע חייו של ר´ יוסף יאקאב, שניצל מתלאות השואה בזכות ברכת הרבי מספינקא, ונוקם בנאצים, עם 101 נינים. גם כן נקמה, בסדר, לא הפילו אותנו מהספה.

איזה טור טראגי

הרב יעקב ב. פרידמן, משתפך בפנקסו של בן ישיבה ב´בקהילה´ על הצביעות העיתונאית בדורנו אנו. הוא חלק ממנה, הוא פעיל בה, הוא עוזר ומטפח את הצביעות, אבל הוא שופך את נקיפות מצפונו אלי הפנקס ומפרסמם ברבים. 101 תירוצים יש לו כדי להכשיר את השרץ. אם הוא כל כך רע וגרוע ואיום ונורא, איך זה שדווקא מי שאשם בסופו של דבר זה הציבור? נו באמת, זו הסיבה שאתה נשאר בעולם הצבוע הזה? היינו מצפים לתירוץ משכנע יותר.

יצחק אלחנן שמאלה

כתבת השער של מגזין ´בקהילה´, עם הלוגו החשיפתי והכותרת "מבצע קובנה", שידרה שיעמום. משהו היה נראה לנו לא טוב. אמרנו לעצמנו, הנה, עונת המלפפונים בהתגלמותה. אלא שהכתבה הפתיעה אותנו. יצחק הורוויץ, בהגשה מיוחדת, ריתק אותנו. מתברר כי מדובר בסיפור טוב ויפה, למרות שהסתיים בלא מעט קלישאות.

רוצים פרסום? תנו סיפור!

מה עושה מי שרוצה פרסום לספר חדש שהוא עומד להוציא? מוכר סיפור לזלמן רודרמן, ומקבל פרסום במגזין ´בקהילה´. שימו לב, מהנכתב שחור על גבי כרומו, ב´פרסום ראשון´ של רודרמן על הז´קט שעטה עליו האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע בעת שנמלט מציפורני הנאצים: "כעת, בניו ניאותו להפצרות ´בקהילה´ - לצלם את הז´קט ולחשוף אותו לציבור הרחב. הם הסכימו לכך, בין השאר, כדי לשרת מטרה חשובה אחרת - פרסום והפצת ספר שאביהם המנוח יזם את הוצאתו לאור, אך לא זכה לראות בהתגשמות רצונו".

חוצמיזה, הסיפור על הז´קט בכתבה הוא ממש משני, אבל העיקר שהתמונה שלו בפרסום ראשון. שאפו. הסיפור בכתבה מעניין. מרגש לראות את מסירות המשב"ק לאדמו"ר, כמו גם את דאגת האדמו"ר למשב"ק. אשרינו.

השקר של ´שעה טובה´

יש להם, לחבר´ה של ´שעה טובה´, את האומץ לעסוק בנושאים רגישים, בכביסה המלוכלכת שהשאר מכבסים בבית. רק שאף פעם זה לא יוצא מושלם, וחבל. ודאי לא כשמובטח לנו משהו אחד ואנו מקבלים משהו אחר לחלוטין. בעוד הכותרות עסקו בעידן החדש בקהילת ´שובו בנים´, הכתבה לכשעצמה כמעט ולא נגעה בזה (למעט בוקסה קטנה), כי אם בתולדותיו של המנהיג הרב ברלנד, שזה מעניין, ויצא לשלמה (לא שלומי!) גיל בסדר, אבל לא זה הנושא המובטח. כותרת כמו "עטרה ליושנה", היא שקרית!

דעת בעלי בתים

גדולי ישראל, מנהיגי הדור, הביעו את דעתם נגד מכתב הרבנים על האיסור למכור ולהשכיר דירות לערבים. בא החכם מכל אדם, ´א. ארצי´ ב´שעה טובה´, ובטורו בפתח המגזין, קורא תיגר. "גורמים חרדיים מסתייגים ברמה כזו או אחרת", הוא כותב. לדבריו, "הוויכוח בתוך הציבור החרדי תמוה", ולמה? בגלל "נישואי תערובת". שלום לך א. ארצי, מי אתה?

רק שזה לא נגמר רק בטור האישי, ובחלק החדשות א. ארצי מראיין את הרב שמואל אליהו, ועושה הכל על מנת לשוות תוקף שריר וקיים לחתימות הרבנים. וכך הוא כותב: "הרב שמואל אליהו חווה בימים האחרונים מעשה בלעם בן ימינו. התקשורת ניסתה להלך עליו אימים, אבל הוא לא נרתע, ועמד על שלו, כשהוא ממשיך להוביל את החתמת הרבנים". ארצי נסחף וכותב כי "לא מן הנמנע שעוד יתברר כי מכתב הרבנים היה למעשה רגע הכרזת העצמאות מתחת ידיה הלוחצות של עריצות התקשורת". ברוך שהבדלנו מן הטועים.

ומשהו אישי ל´ארצי´. אם תרצה לדעת, השקפה מהי, דעת תורה מהי, קרא את מאמרו של ר´ משה גרילק, "בירור הלכה - כיצד?", במדורו ´זוית ראיה´, אנחנו רווינו נחת. נסה גם.

ב´רואבי´ כבר היינו

אהרון גרנות-גרנביץ´ יצא לשטח לתעד את בניית ´רואבי´, העיר הפלסטינית החדשה, ההולכת ונבנית במרחק רבע שעה מירושלים (בשער, נכתב שזה במרחק חצי שעה. אם גרנות לא בטוח, מי יידע?). עיר שאמורה להטריד את כולם, נבנית באין מפריע. מבהיל. מה שמבהיל אותנו לא פחות, היא העובדה, שלמיטב זיכרוננו, העיר כבר עלתה לכותרות לאחרונה באחד השבועונים. זוכרים היכן? כתבו לנו.

לגעת ב-LIKE

"לגעת ברוח", או "לילה בארץ קפואה", או מה שלא תרצו, זו דוגמא קלאסית, לכתבת שטח זורמת ומעניינת. יונתן לביא יצא עם הצלם משה שטרן לתעד את חייהם של אנשי הלילה בצל הסערה שחלפה עלינו. הכתבה כמעט מושלמת, אך יצאה קצת מבולבלת, גם במלל וגם בתמונות. אבל אם לא ניתפס לקטנות, נאמר שאהבנו.

תמונות מרשימות

זה התחיל בטפטוף והפך למשהו קבוע. במקביל למדור הפפראצ´י של הרבנים בסוף המגזין, התחלנו לקבל מדי שבוע ב´בקהילה´ סוג של כתבת מגזין, המבוססת בעיקרה על תמונות עם מעט מלל נלווה. השבוע עסקה הכתבה (פרי ידיו של שלמה גרוס) בעבודותיו של אמן הזכוכית הגדול בעולם, דייל צ´יהולי, המוצגות כעת בארץ. שזה יפה ולפעמים גם מעניין, רק היזהרו שלא יהיה טו-מאץ´. אתם בגבול.

יריד עתיק יומין

בנימין שטרן ב´שעה טובה´ מגולל את סיפורו של יריד הספרים ה´ בטבת בחב"ד. אודה ולא אבוש, כי זו הפעם הראשונה שנודע לי על היריד הלז. אך לצערי לא ממש ברור מהכתבה, מה היה בסיפור עם הספרים, אגודת חסידי חב"ד והרבי. הסיפור מוגש בצורה לא מובנת. ועוד הערה קטנה. כשמדברים במושגים של "עתיק יומין", בדרך כלל מתכוונים למשהו בן כמה מאות שנים. ודאי לא של 82 שנה (כפי שהוא כותב על תעשיית ´התשורה´ בחתונות בחב"ד), ולא של 25 שנה. "מנהג עתיק יומין", נסחפת, בן אדם.

כתבה אלטרנטיבית

"שים שמן זית", כותרת הכתבה ב´שעה טובה´ לטיפים שנותן דוד קאפח המטפל האלטרנטיבי. מלבד ההסתייגויות הרבות והמביכות של הכתב גבירץ מהדברים, שום דבר מעשי או ממשי לא יוצא מהכתבה, מלבד פרסום לאיש המרפא. זה לא שקיבלנו איזה מרשם מדויק לטיפול במשהו נפוץ, אלא אדון קאפח מדבר בכלליות על פתרונות אפשריים כשהוא מזהיר שאי שימוש נכון בצמחים עלול להביא להרעלה. אז בשביל מה? תציגו זאת ככתבה על הרפואה האלטרנטיבית, אוקיי, אבל למה להציג זאת ככתבה שכולה טיפים בריאים?

החדשות

הגיור על ראשנו

בשבוע בו אירעה דרמה פוליטית במסדרונות הכנסת, בשבוע בו שוב גילו הח"כים החרדים את כוחם המוגבל, אפשר לומר שקיבלנו מנת גיור צפויה. יעקב ריבלין ב´בקהילה´ מנתח כי המהלך של ליברמן מגיע אך ורק בעקבות כתב האישום הצפוי נגדו, ומנפץ את הבועה של ש"ס - לנקום על החוק באמצעות הבכת הממשלה.

אריה ארליך ב´משפחה´, שוחח עם אלי ישי, והלך לחפש תשובות אצל גפני ופרוש, לתהיית ש"ס, היכן הם במאבק - דווקא ריבלין בטורו ב´בקהילה פלוס´, שדי משחזר את הכתבה בעמודי החדשות, למעט הקטע בו הוא מטיל את האשמה בפרשה הנוכחית על הרבנות הראשית, מספר כי גפני סבב בבתי גדולי ישראל, לשמוע את דעתם בנושא חוק הגיור הצה"לי, מידע שנעלם מעיניו של ארליך - שהתעסק בסיקור הדרמה במליאת הכנסת.

א.ד. גבירץ ב´שעה טובה´, סוקר גם הוא את הנעשה בפרשיית הגיורים, וטוען שמצד אחד ש"ס טענה שדגל התורה התנגדה לחוק "אבל לא הותירה רושם כי היא תהפוך את החוק לעילה לפרישה מהקואליציה", ומצד שני, הוא טוען, כי "גם ש"ס וגם יהדות התורה לא יצאו מגדרם כדי להזהיר את נתניהו מפני התוצאות הפוליטיות של העברת החוק". אז מי אשם?

מחלוקת ב´משפחה´

בעוד ארליך מצטט את גפני כאומר "אנחנו ניאבק על כך (על חוק הגיור, א.ש.), מדובר בעצם קיומה של התורה", יוסי אליטוב בהערותיו טוען כי גפני אחז שצריך לתת להם להעביר את החוק בקריאה טרומית, ואחר כך לקבור אותו בוועדות הכנסת. עם מי הצדק? כנראה, שזה נאמר במהלך הניסיונות להגיע לפשרה, וזה לאחר שהבין כי כלו כל הקיצין.

´בקהילה´ נגד כולם

על כזו כתבת ביקורת, היינו יכולים רק לחלום. היא לא מושלמת, אבל היא מנפצת לרסיסים את היחסים העדינים שבין השבועונים החרדיים. "חוקא ואטלולא", כותרת ´תחקיר בקהילה´ של שלמה גרוס, בנושא ´חוק ההלוואות לדיור´. תחילה, הוא תוקף את ´משפחה´ - "לפני שבועיים, פרסם אחד העיתונים החרדיים כותרת ראשית בנוסח: ´מדיבורים למעשים: ש"ס מקימה ´קואליציית דיור´ נגד נתניהו ושוברת את הכלים". גרוס מספר כי נטען בעיתון שהחוק יעלה לדיון בוועדת השרים, ושבועיים לאחר מכן זה עדיין לא קרה. הוא לא מסתפק בזה ומוסיף כי, "בדיקת ´בקהילה´ העלתה, שהוא אף לא היה כלל על סדר יומה של אותה ועדת שרים ביום ראשון שלאחר פרסום הידיעה". זה כאב!

גרוס ממשיך ומתאר את השתלשלות העניינים, וחושף כי ההצעה הייתה אמורה לעלות על שולחן הוועדה ביום ראשון האחרון (שבוע לאחר הפרסום ב´משפחה´), אלא שש"ס משכה אותה ברגע האחרון. והוא ממשיך לתקוף: "השתלשלות אירועים אלו לא מנעה מאחד היומונים החרדים לפרסם ביום ראשון ידיעה בולטת ומעודדת לפיה ´ועדת השרים לחקיקה תדון היום בחוק סבסוד משכנתאות´". גרוס קובע כי "גם עיתון זה נפל ככל הנראה קרבן", ולא מפרט בידי מי.

חשבתם שזהו? חכו להמשך. גם ´מרכז העניינים´ חוטף אש: "עיתון נוסף, המתפרסם בימי שני, כתב בדיווחו: ´אתמול (א´) עלתה הצעת החוק לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה´. לא מוזכר מה החליטה הוועדה לגבי החוק...", הוא משתלח בהנאה.

הוא גם יורד לקטנות של מספר הח"כים שחתמו, התאריך של החתימות והסיעות שתומכות בחוק, שיוצרות בחילה, אבל, אין ספק, אחלה טור ביקורת!

ומה לא אהבנו? את סוף ה´טור´ או הכתבה. וכך הוא כותב: "החוק מיטיב מאוד עם רוכשי הדירות באזור עדיפות לאומית א´, ומחצית הטבה לרוכשים דירות באזור עדיפות ב´. צאו ובדקו כמה מהציבור החרדי ייהנו מחוק זה, אם יאושר". שאנחנו נצא ונבדוק? זו העבודה שלך, מיסטר גרוס.

עזר, אחיסמך וקוץ

אחיסמך, טוב או לא? את התשובה אתם בטח כבר יודעים. נכון, תלוי את מי קראתם. ב´בקהילה´, יעקב ריבלין מדווח כי למרות השמחה שבהוצאת המכרז ל-1,300 דירות בשכונה, הצער מגיע מכיוונו של השמאי הממשלתי שלא שוכנע להוריד את מחירי המינימום לקרקע, מה שמותיר את מחירי הדירות במחיר גבוה.

ב´משפחה´ לעומת זאת, יאיר וסרמן צובע הכל באור יקרות, והמחיר הגבוה, לא מפריע לו לחגיגה, והוא כבר אץ רץ לדבר על אכלוס: "אם יוגשמו התוכניות ולא ייתקלו במכשולים ... מדברים במשרד השיכון על אכלוס בסביבות פסח שנת תשע"ד". לאט לך, מר וסרמן.

קוראי ´שעה טובה´ נאלצו ללמוד ברמז על המכרז שיצא. אורי פולק בטורו השבועי, כותב על כך במילים מועטות, תוך כדי ניתוח המצב בש"ס: "משרד השיכון הודיע על מכרז ל-1300 דירות באחיסמך שליד לוד, שבפועל מיועדות לציבור החרדי".

כך נעלמו מאה אלף שקל

אליעזר שולמן מצטרף לחגיגה ב´משפחה´, ומספר בחדווה על "האור בקצה הטרקטור", עם הוצאת המכרזים בלוד. רק מחלוקת קטנה, בינו לבין ריבלין. הוא טוען, כי "דירה רגילה תימכר במחיר שנע בסביבות ה-750,000 שקל". ריבלין לעומת זאת טוען כי "ההערכה היא שרמת המחירים במכירה החופשית תחל מ-850 אלף ומעלה". הבדל של מאה אלף שקל, עניין של מה בכך.

מנהרת החתימות

ממש בטרם פרצה השריפה בהרי הכרמל, נחגג בקול רעש גדול, פתיחתם של מנהרות הכרמל. לאחר הפתיחה התברר כי אחד מפתחי המנהרה, עובר במקום שידוע כמתחם קברים. שלושת השבועונים מדווחים על הסיפור.

´משפחה´ בקצרה ממש, מדווח כי רבני העיר פרסמו איסור לכוהנים לעבור בכביש, זאת במקביל להגר"נ קרליץ שכתב כי זהו ´איסור דאורייתא´, כשהגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר "נכון לשעת כתיבת השורות - בשעות אחה"צ של יום ד´", עתידים לצרף חתימתם למכתב. ובנוסף הם מביאים את האשמה שמטילה החברה על אנשי אתרא קדישא שסירבו לשתף פעולה.

ב´שעה טובה´, שלמה גיל, מצטט את אחד מרבני העיר שתוקף את התנהלותם של אנשי אתרא קדישא. לדברי גיל, "רבני העיר החליטו פה אחד כי הנושא ייבדק על ידם, והם שיקבעו האם תתאפשר נסיעת כהנים בכביש. הנושא יובא לדיון בימים הקרובים ומי שיכריעו בעניין יהיו הגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר". מילה לא על המכתב ולא על הסתירה בתוך דבריו, במי שיחליטו בסופו של דבר נושא.

ב´בקהילה´, השקיעו בנושא. ראיינו את הרב שמידל מאתרא קדישא וגם הם מביאים את דבר אנשי החברה שהיו מוכנים להשקיע הון על מנת שלא לפגוע בקברים, אלא שאנשי אתרא קדישא לא נענו לפניות החברה והפרויקט המשיך כמתוכנן. בהמשך נכתב כי "ל´בקהילה´ נודע כי הגר"נ קרליץ כבר הוציא מכתב האוסר על כוהנים לנסוע במנהרות עד להתבהרות הנושא, אליו צירפו מרנן הגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר, את חתימותיהם". אז הם כבר חתמו או לא? שני העיתונים, ´משפחה´ ו´בקהילה´ יצאו יחד, אך בכל-זאת טוענים אחרת.

שאלות כמו חול, ואין מה לאכול

אורי פולק בטורו ב´שעה טובה´, מדווח כי מי שעומד מאחורי קמפיין הליב"ה, הוא בחור שהיה בעברו חרדי בשם, שניאור זלמן קובלקין. בהמשך טורו הוא מדווח כי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הבריז ולא נכח בטקס הנחת אבן הפינה לבית החולים הפסיכיאטרי שמוקם בבני ברק, למרות שסוכם איתו שיגיע ואף ישא דברים. "על מה ולמה לא הגיע? על כך פרחו מאחורי הקלעים של האירוע החשוב ניחושים מניחושים שונים ומשונים", כותב פולק. וואו, כיף לשמוע. פולק, בשביל מה אתה פה, אם לא בשביל להשמיע לנו את הניחושים? אל תגלה למה הוא לא הגיע, לפחות את הניחושים תן לנו.

סיפור אחד, שני דיווחים

נפתח בכך שקוראי ´בקהילה´ קיבלו את המידע על הזוכים במכרז לבניית דירות במתחם שנלר, רק במדור ´גשם מקומי´, בקצרה ממש. לעומת זאת, ´משפחה´ ו´שעה טובה´ הרחיבו בדיווח. בעוד ´משפחה´ לא מזכיר כי הזוכים הם מחסידות גור, ומדווח ביובש על המחירים והפיתוח במקום, שלומי גיל ב´שעה טובה´, מרחיב ומדווח על המקום ועל השאיפה של גור לזכות במכרז, כשהוא מוסיף כי "הזכייה מהווה ניצחון לחסידות גור, שהנוכחות שלה בסביבת גאולה תתעבה משמעותית", נשמע סוג של איום...

רק ב...

רק ב´משפחה´ תקראו על מצוקת המים בשכונת כנען בצפת בעקבות זרימת סולר בברזים, על הנהלה רוחנית חדשה שתתמנה בשבועות הקרובים בחינוך העצמאי, על הרכב המועצה הדתית במודיעין עילית שהולך ונשלם במשרד הדתות ועל מאסרו של האדמו"ר מספינקא.

רק ב´בקהילה´ תקראו על כך שבזק משתפת פעולה עם כת הסיינטולוגיה, על כך שעיריית נתיבות נגד ההילולא של הבבא סאלי, ועל כך שברובע החרדי באשדוד, לאחר חודשים של קידוחים, נמצאו מים מלוחים במקום נפט.

רק ב´שעה טובה´ תקראו על כך ש"הוירוס החזיר את הגרעין האירני שנתיים לאחור", על החגיגה בעקבות כך שאלף חרדים התגייסו בשנת 2010, על כך שיואב ללום נהיה עורך דין, על מצבו הקשה של בית החולים ביקור חולים העומד בסכנת סגירה, ועל מפקד הצנחנים שאמר כי הוא שונא את אנשי ההסדר.

אמרת לברון, אמרת שולמן

אנחנו לא יודעים אם מדובר בפאדיחה או שמא ביד מכוונת. בכל מקרה, לאחר שבועות ארוכים, בהם הופיע המדור הצבאי של ´משפחה´, ´שטח אש´, בשם העט "חנוך לברון", השבוע, נכתב כי את המדור כתב אליעזר שולמן. לא נורא, קורה.

אהבנו (או: LIKE)

1.כסא סיני. אהבנו את כתבתה של שרה גל ב´בקהילה´ על תעשיית הדיכוי והעינוי של הדיקטטורה הסינית, שעלתה לכותרות שוב, לאור כיסאו של חתן פרס נובל לשלום, פעיל זכויות אדם בסין, שנשאר מיותם בטקס הענקת הפרס. כתבה אקטואלית מרעננת.

2. מסביב יהום הסער, ולא, הפעם אין מדובר בשר החינוך גדעון סער, כי אם בכתבתה של מיכל איש שלום ב´משפחה´ על ´רודפי הסערות´ ברחבי העולם. מעניין.

3. ההקדשות, כתבה שנייה בסדרה (הראשונה הייתה לפני שבועיים) של "צוות כתבי ´שעה טובה´" (מיעוט רבים - שניים...), שעוסקת בגורמים השונים, בעיקר ´הכוללים´, השולטים בנכסים שונים בירושלים, כיצד העסק הזה מתנהל וכמה הכוללים משלמים לאברכים. אנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה, שכל הפרטים מדויקים, כדי לומר שאהבנו.

4. בתקווה שלא מדובר בטעות, אהבנו את גילוי העצמאות של ´בקהילה´ מחיקוי המתחרים. סוף סוף מוסף ´בקהילה פלוס´, מחולק בנפרד ואינו מהודק לחלק החדשות. מה שהתרענו עליו (התרענו רבותי, התרענו) כבר עם תחילת השינוי, התקבל בסופו של דבר על ליבם של אנשי ´בקהילה´. מעט מאוחר אבל טוב מאוחר מלעולם לא.

5. שלושת השבועונים דיווחו בשמחה על "הניצחון" החרדי בבחירות למנהלים הקהילתיים בירושלים. כולם, ללא יוצא מן הכלל, רצו לראיין את חבר המועצה יוסי דייטש. מקוריים החבר´ה.

6. בידוע הוא, שלפתחו של הגר"ח קנייבסקי, מגיעים מדי יום שאלות רבות, שונות ומגוונות. לעתים, מעוררות הן חיוך על פני השומעים. והשבוע ב´בקהילה´ קיבלנו טעימה משאלות שנשאלו לגבי שמות. אהבנו.

7. משום מה, רק ´בקהילה´ השקיע כתבה על יו"ר הכנסת ה-12, דב שילנסקי, שהלך השבוע לעולמו. לא ´שעה טובה´ ולא ´משפחה´ ראו לנכון לספר על הבחור ישיבה שהפך ליו"ר הכנסת.

8. ´משפחה´ השקיע בסערה האחרונה כתבת ענק גם בגיליון החדשות. שרה פרדס, מביאה תשעה סיפורים של "גיבורי הסערה" בשבוע החולף, זאת לצד טור אישי ו´מוסר´י של ישראל פלר, בנוסף לדיווח על מה שעשו הגשמים לחקלאים, לנחלים ולחורש הטבעי. אהבנו מאוד.

לא אהבנו (או: UNLIKE)

1.אין ספק כי סיפור חייה של הגב´ הדסה לינדר ע"ה מרתק ומפעים, ובעל מוסר השכל עצום. אז אולי במקום כל ההתחבטויות של שרה פכטר ב´בקהילה´, ואי הצלחתה לכתוב במשך שלוש שעות על המסע האישי שעשתה בעקבות הספר שקראה על הגב´ המנוחה, פשוט היינו מסתפקים בהמלצה החד משמעית על הספר ´ניחוחי ההדס´, וזהו. זה לא שהסיור שעשתה הביא תמונות מיוחדות או גילויים מרעישים, הוא רק מסתיים בעדותה של פכטר ש"כל מה שכתבתי עליה בקושי התחלתי לכתוב". נקרא את הספר ונסתפק בכך. כמה פשוט.

2.אליהו לא גוט. דווקא המאמר הראשון - לאחר פרסום השינויים במערכת העיתון, ומינויו של אליהו גוט כעורך במקומו של אברהם רוזנטל הפורש - נהפך למשהו טרחני ומיותר. הפאנץ´ הרי היה ברור מיד בקטע הראשון, אז להחזיק טור שלם על אותו קטע בדיוני? טרחני לגמרי (לא אהבנו גם שמדור ה´דעות´ בוטל, והדעות פוזרו בדפי העיתון, בגלל שטורו של ´בן נון´, היה צריך לעבור לעמודים הראשוניים, מתוקף תפקידו החדש).

3.שוב ´בקהילה´ מפרסמים כתבת יח"צ ענקית, ללא שום הודעה כי מדובר במודעת פרסומת. הפעם, "עוז והדר" מקבלים את הבמה. לא, לא אהבנו.

4.לא אהבנו את ההתעלמות של ´בקהילה´ מהחוק הצרכני החדש שנכנס לתוקף, לפיו, קניתם והחזרתם מוצר, קיבלתם כסף בחזרה. ´משפחה´ השקיע בכתבה מרתקת וממצה בנושא, וגם ´שעה טובה´ דיווח על כך. קוראי ´בקהילה´ ימשיכו לקבל זיכוי...

5.שלומי גיל במעין מונולוג ארוך ב´שעה טובה´, תוקף לפעמים בחוסר קשר את כל מי שדיבר נגד מכתב הרבנים על האיסור להשכיר דירות לערבים. מדי פעם הוא מביא ציטטות מאישים כאלה ואחרים, שענו לשאלותיו, אבל מיד לאחר מכן ממשיך בשאלותיו ובפרשנויותיו לדברים שנאמרו. סורי, לא עבד עלינו. לא אהבנו.

6.´גשם מקומי´, זהו שמו החדש ב´בקהילה´ של המדור הישן ´מקומי´. מישהו כנראה נרטב בשבוע האחרון עד לשד עצמותיו, והושפע מהסערה. ומה יהיה בקיץ? ´חום מקומי´?

עורכי שבועונים, רוצים להתעצבן עוד? כל הטורים של הגונז בקליק אחד!

הכתבה עניינה אותך?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

2 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

2
יש דברים יפים ומענינים אבל חוזרים על עצמם..... בפונטציאל טוב..
wer
1
ותודה על הביקורת. הפנמתי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כותב וקורא הדוק
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות