סקר טי.ג'י.איי למגזר החרדי המתפרסם הבוקר (רביעי) מלמד על אי יציבות בשוק התקשורת החרדית הכתובה. הנתונים מעלים כי העיתונות הכתובה, ממשיכה במגמת ההיחלשות - למעט אי אלו עליות קלות, לעומת שוק האינטרנט שמתחזק כל העת, בו "כיכר השבת" מוביל בבטחה במקום הראשון עם הישג מדהים של למעלה ממיליון מבקרים מדי חודש.
בגזרת תחנות הרדיו, 'קול חי' שועט קדימה וזוכה לאחוזי האזנה גבוהים וממצב את עצמו כתחנת הרדיו המובילה במגזר ושומר על פער ניכר מתחנת הרדיו 'קול ברמה' שרושמת ירידה בסקר הנוכחי.
עוד בסקר, שינויים באחוזי החשיפה לעיתונות הכתובה היומית, בעוד 'יתד נאמן' מתחזק משמעותית ו'הפלס' מסתפק בעלייה של עשירית האחוז, העיתונים החסידיים - 'המודיע' ו'המבשר' רושמים ירידה באחוזי החשיפה.
בגזרת השבועונים ועיתוני סוף השבוע, 'משפחה' פותח פער משמעותי, 'יתד נאמן' מתחזק, 'בקהילה' מסתפק בעלייה של עשירית האחוז, 'המודיע', 'המבשר' ו'יום ליום' - נחלשים.
ירידה נוספת ומשמעותית יש בגזרת החינמונים, 'יתד נאמן' של יום שלישי עם ירידה דרמטית, 'הפלס' של יום שישי יורד גם הוא, וגם 'מרכז העניינים' ו'קו עיתונות' רושמים ירידות גדולות באחוזי החשיפה, כשרשת 'קו עיתונות' חוזרת שוב למקום הראשון.
יצוין כי נתוני הסקר מתייחסים לחודשים ינואר 2015 עד דצמבר 2015, לעומת הסקר הקודם שהתייחס לחודשים יולי 2014 עד יוני 2015.
תחנות הרדיו
תחנת רדיו 'קול חי' זוכה להתחזקות עם עלייה משמעותית מ-28.6 אחוזי האזנה בסקר הקודם ל-32.9 אחוזים בסקר הנוכחי ובכך מתייצבת במקום הראשון במגזר.
תחנת רדיו 'קול ברמה' רושמת ירידה מ-28.4 אחוזי האזנה, ל-24.7 אחוזים.
העיתונים היומיים
עיתון "המודיע" יורד מ-17.9 אחוזי חשיפה ל-16.6 אחוזים.
עיתון "יתד נאמן" רושם עליה מ-19.2 אחוזים, ל-21.5 אחוזים.
עיתון "המבשר" רושם ירידה מהסקר הקודם בו זכה ל-12.1 אחוזים ל-9.0 אחוזי חשיפה בסקר הנוכחי.
עיתון "הפלס" שומר על יציבות ועולה מ-15.4 אחוזי חשיפה ל-15.5 אחוזי חשיפה.
עיתוני סוף השבוע
עיתון "משפחה" רושם עלייה משמעותית מ-16.8 אחוזי חשיפה בסקר הקודם ל-20.3 אחוזים בסקר הנוכחי, והינו העיתון הנקרא ביותר בסופי השבוע.
עיתון "יתד נאמן" רושם עלייה מ-16.4 אחוזי חשיפה בסקר הקודם ל-18.5 אחוזים בסקר הנוכחי.
עיתון "בקהילה" רושם עלייה קלה מ-7.2 אחוזי חשיפה בסקר הקודם ל-7.3 אחוזים כעת.
עיתון "המודיע" רושם ירידה קלה מ-16.2 אחוזי חשיפה ל-15.3 אחוזי חשיפה.
עיתון "המבשר" יורד מ-9.9 אחוזי חשיפה ל-7.1 אחוזים.
עיתון "שעה טובה" עולה מ-1.8 אחוזי חשיפה בסקר הקודם ל-2.5 אחוזים בסקר הנוכחי.
עיתון "יום ליום" המזוהה עם תנועת ש"ס רושם ירידה מ-4.6 אחוזים בסקר הקודם ל-4.0 אחוזי חשיפה בסקר הנוכחי.
החינמונים
העיתונים היומיים המחולקים חינם -
עיתון "יתד נאמן" המחולק חינם בימי שלישי רושם ירידה דרמטית מ-57.4 אחוזי חשיפה בסקר הקודם, ל-45.0 אחוזי חשיפה, אך עדיין שומר על פער משמעותי לעומת המתחרים.
עיתון "הפלס" של יום שישי המופץ חלקו בתשלום וחלקו בחינם, רושם ירידה מ-18.6 אחוזי חשיפה ל-15.7 אחוזי חשיפה.
החינמונים המחולקים בסופי שבוע -
רשת "מרכז העניינים" רושמת ירידה משמעותית מ-28.2 אחוזי חשיפה בסקר הקודם ל-19.7 אחוזים בסקר הנוכחי.
רשת "קו עיתונות" רושמת אף היא ירידה מ-27.8 אחוזי חשיפה ל-23.6 אחוזי חשיפה בסקר הנוכחי.
מגזינים
מגזין "זמן" רושם עלייה מ-18.6 אחוזים בסקר הקודם ל-19.7 אחוזי חשיפה בסקר הנוכחי.
מגזין "טעימות" רושם מנגד ירידה מ-8.7 אחוזי חשיפה בסקר הקודם ל-6.6 אחוזים בסקר הנוכחי.
מגזין "בופה" עולה מ-2.5 אחוזי חשיפה בסקר הקודם ל-3.8 אחוזים בזה הנוכחי.
מגזין "דירה נאה" רושם עליה קלה מ-1.1 אחוזים בסקר הקודם ל-1.3 בזה הנוכחי.
התגובות
מנכ"ל רדיו "קול חי", אבי רוזן, מסר בתגובה: "אנו מודים לבורא עולם על הסייעתא דשמיא המיוחדת שהביאה להצלחת התחנה ומתפללים להמשך ההצלחה. הסקר מצביע על כך ש'קול חי' הוא כלי התקשורת המוביל במגזר החרדי כששליש ממנו מאזין ל'קול חי'. האחריות מחייבת את צוות התחנה להמשיך ולייצר תקשורת נקיה ואיכותית ולהיות פה לכלל החוגים בציבור החרדי".
'ועד ידידי הפלס' מסר כי הנתונים מוכיחים כי 'הפלס', עתון צעיר המופיע זה השנה הרביעית, ממשיך לשמור על המעמד שכבש בתוך תקופה קצרה מאז הופעתו. מבין ארבעת העתונים היומיים ממוקם 'הפלס' במקום השלישי, כשהוא רושם התחזקות קלה. לגבי נתוני החשיפה של המהדורה החינמית של 'הפלס', המופצת בכל בית חרדי בירושלים, מציינים ב'ועד ידידי הפלס', כי אמנם נרשמה ירידה קלה בשיעורי החשיפה, אך ביחס לירידה הנרשמת בסקר זה בכל המיגזר של העתונים המחולקים חינם, ובפרט הירידה התלולה של מהדורת יום ג' של 'יתד' רושם 'הפלס' יציבות יחסית.