סקר טי.ג'י.איי למגזר החרדי המתפרסם הבוקר (חמישי) מוכיח שוב כי כמו בכל כלי התקשורת העולם גם בעיתונות הכתובה החרדית נמשכת ההיחלשות המשמעותית באחוזי החשיפה, כאשר העיתונות מאבדת קוראים לטובת אתרי האינטרנט.
מהנתונים המתייחסים לחציה הראשון של שנת 2014 עולה ירידה מסוימת בגזרת תחנות הרדיו החרדיות, כאשר עדיין תחנת הרדיו "קול ברמה" ממשיכה להוביל באחוזי האזנה במגזר החרדי.
רדיו "קול ברמה" רושם ירידה ל-26.4 אחוזי האזנה זאת לעומת 27.8 אחוזים בסקר הקודם, ואילו רדיו "קול חי", רושם אף הוא ירידה עם 22.9 אחוזי האזנה זאת לעומת 23.5 אחוזים בסקר הקודם.
עם זאת יצוין נתון מעניין במיוחד לפיו התוכנית "שמונה עד עשר" המשודרת ברדיו קול ברמה בהגשת מרדכי לביא הינה תוכנית הבוקר המואזנת ביותר ברדיו האזורי בישראל בין השעות 8:00-10:00 בבוקר.
בשעה הראשונה זוכה התוכנית לחשיפה של 3.2% ובשעה השנייה ל-2.3%.
התוכנית "שמונה עד עשר" זוכה לתהודה גדולה ומידי יום מתראיינים בה שרים, אישי ציבור ובכירים בנושאי אקטואליה שונים וזוכה להאזנה גדולה בקרב הציבור הדתי - חרדי כמו גם בקרב רבים בציבור הכללי.
העיתונים היומיים
עיתון "המודיע" רושם ירידה מזערית ולא משמעותית ל-15.6 אחוזי חשיפה, לעומת 15.8 אחוזים בסקר הקודם.
עיתון "יתד נאמן" רושם ירידה ל-19.3 אחוזי החשיפה לעומת 26.6 אחוזים בסקר הקודם, אך שומר על מעמדו כמוביל מבין העיתונים היומיים.
עיתון "המבשר" יורד אף הוא ל-8.3 אחוזי חשיפה זאת לעומת 10.5 אחוזים בסקר הקודם.
עיתון "הפלס" של הפלג הירושלמי עולה מ-9.9 אחוז ל-11 אחוזי חשיפה.
ב"יתד נאמן" יכולים להיות מרוצים כאשר שוב מתברר כי העיתון המוביל באחוזים ניכרים מעל כולם ומוביל את שוק העיתונות החרדית הוא יתד נאמן המחולק חינם ביום שלישי כשהוא מתחזק ומקבל 56.9% אחוזי חשיפה לעומת הסקר הקודם שם רמת החשיפה שנרשמה הינה 55.5%.
עיתוני סוף השבוע
עיתון "משפחה" מוביל עם 19.6 אחוזי חשיפה בדיוק כפי שקיבל בסקר הקודם.
עיתון "יתד נאמן" רושם עלייה משמעותית ל-16.5 אחוזים זאת לעומת 15.2 אחוזים בסקר הקודם.
עיתון "בקהילה" מגלה אף הוא סימני צמיחה כאשר רושם עלייה ל-8.1 אחוזים זאת לעומת 7.2 אחוזים בסקר הקודם.
עיתון "המודיע" רושם ירידה קלה ל-14.5 אחוזים לעומת 14.9 אחוזים בסקר הקודם.
עיתון "המבשר" אף הוא בירידה עם 7 אחוזים לעומת 7.6 אחוזים בסקר הקודם.
השבועון "שעה טובה" רושם עלייה עם 2.2 אחוזי חשיפה לעומת 1.4 אחוזים בסקר הקודם.
עיתון "יום ליום" של תנועת ש"ס שומר על יציבות עם 6.4 אחוזי חשיפה.
החינמונים
רשת "קו עיתונות" רושמת עליה קלה עם 25.3 אחוזי חשיפה, זאת לעומת הסקר הקודם שם זכו ל-24.8 אחוזים.
העיתון "מרכז העניינים" רושם מנגד ירידה עם 20.2 אחוזי חשיפה לעומת 23 אחוזים בסקר הקודם.
במקום האחרון, עיתון "הפלס" המופץ חינם ביום שישי וזוכה ל-17.2 אחוזי חשיפה.
גורמים בענף הפרסום אומרים כי הסקר מוכיח פעם נוספת את העובדה הברורה שכיום אין עליה עוררים לפיה עולם העיתונות נמצא בקריסה מתמדת גם בציבור החרדי ואילו דווקא אתרי האינטרנט רושמים גידול במספר הקוראים ובהיקף השפעתם מה שמוביל להשקעה בפרסום על חשבון המדיה הוותיקה.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע ע" קנטאר מדיה מחקרי טי. גי. אי. בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ- 4 מיליון נפש. סקר ™TGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-30 מאז השקתו. התוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.