סקר טי.ג'י.איי למגזר החרדי המתפרסם הבוקר (חמישי) מוכיח שוב כי כמו בכל העולם גם בציבור החרדי נמשכת קריסת העיתונות הכתובה המאבדת את קוראיה לטובת אתרי האינטרנט ותחנות הרדיו.
על פי הנתונים המתייחסים לתקופה של חודשי ינואר-דצמבר 2013 בגיזרת תחנות הרדיו החרדיות, רדיו "קול ברמה", שומרת על כוחה כתחנה החרדית המאוזנת ביותר וממשיכה להגדיל את נתח המאזינים, עם 27.8 אחוזי האזנה, לעומת תחנת רדיו "קול חי", הממוקמת במקום השני עם 23.5 אחוזי האזנה.
גם על פי נתוני ה-TGI הכללי שפורסמו לפני כשבועיים עלה כי "קול ברמה" הינה תחנת הרדיו החרדית המואזנת ביותר עם 6.1 אחוזי ההאזנה לעומת "קול חי" עם 5% אחוזים בלבד.
אבי מימרן, מנהל התוכניות ברדיו "קול ברמה", מסר: "אנחנו שמחים לקבל עוד הוכחה שדברי חז"ל "יגעת ומצאת תאמין" נכונים גם במקרה הזה. ברוך השם, אנו מצליחים לייצר תקשורת מקצועית ואיכותית לציבור החרדי ללא פשרות מקצועיות או ערכיות. גם בתקופה רווית אירועים כבשנה האחרונה עמדנו ביעדים שהצבנו לעצמנו ומיקמנו את רדיו "קול ברמה" בראש טבלת המדיה החרדית כמובילה בתחום אקטואליה וחדשות".
בגזרת העיתונים היומיים, עיתון "יתד נאמן" רושם ירידה ל-26.6 אחוזי החשיפה לעומת 36.8 אחוזים בסקר הקודם, אך עדיין שומר על מעמדו כמוביל מבין העיתונים היומיים ונמצא בפער ניכר ביחס למתחרים. גם עיתון "המודיע" רושם ירידה ל-15.8 אחוזי חשיפה, לעומת 18.6 אחוזים בסקר הקודם. עיתון "המבשר" עם ירידה משלו ל-10.5 אחוזי חשיפה לעומת 12.3 אחוזים בסקר הקודם, ובמקום האחרון, עיתון "הפלס" הנסקר לראשונה, עם 9.9 אחוזי חשיפה, נתון יפה יחסית לעיתון המשתייך ומייצג רק חלק מהציבור הליטאי.
בגזרת עיתוני סוף השבוע, ניכרת המגמה של נטישת הקוראים כאשר עיתון "משפחה" מוביל עם 19.6 אחוזי חשיפה ורודם ירידה לעומת הסקר הקודם בה זכה ל-22.4 אחוזי חשיפה, במקום השני, "יתד נאמן" יורד ל-15.2 אחוזים לעומת 18.7 אחוזים בסקר הקודם, במקום השלישי עיתון "המודיע" נחלש ל-14.9 אחוזים לעומת 17.7 אחוזים בסקר הקודם, "המבשר" במקום הרביעי עם 7.6 אחוזים לעומת 7.8 אחוזים בסקר הקודם, השבועון "בקהילה" עם 7.2 אחוזים לעומת 7.3 אחוזים בסקר הקודם, "יום ליום", היחיד שרושם עלייה קלה ל-6.4 אחוזים לעומת 6.3 אחוזים בסקר הקודם, ובמקום האחרון, "שעה טובה" עם 1.4 אחוזי חשיפה לעומת 2.3 אחוזים בסקר הקודם.
בגזרת העיתונים היוצאים ללא תשלום, הן החינמונים והן המקומונים, "יתד נאמן" המופץ מדי יום שלישי רושם עלייה באחוזי החשיפה ל-55.5 אחוזים לעומת 54.6 אחוזים בסקר הקודם, אחריו עיתון "משפחה" שהיה מופץ באמצע השבוע ובחודשים האחרונים הפצתו הופסקה, שזכה ל-37.8 אחוזי חשיפה, במקום השלישי בקטגוריה הזו, "קו עיתונות" עם 24.8 אחוזי חשיפה, ירידה קלה מהסקר הקודם, שם זכה ל-25.1 אחוזים, במקום הרביעי "מרכז העניינים" עם 23 אחוזי חשיפה לעומת 24.2 בסקר הקודם, ובמקום האחרון, עיתון "הפלס" המופץ חינם ביום שישי וזוכה ל-17.2 אחוזי חשיפה.
יוזכר כי השבוע פורסם מכתבם החריף של מרנן ורבנן גדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, נגד עיתון "הפלס", מה שלדעת גורמים בענף, עשוי כנראה להשפיע על אחוזי החשיפה של העיתון שייתכן ויבוא לידי ביטוי בסקר הבא. מנגד, במוצ"ש הקרוב יחגגו ב"הפלס" מלווה מלכה לוועד ידידי העיתון שמסייעים להחזקתו הכלכלית בשל המחסור בפרסומות.
גורמים בענף הפרסום אומרים כי הסקר מוכיח פעם נוספת את העובדה הברורה שכיום אין עליה עוררים לפיה עולם העיתונות נמצא בקריסה מתמדת גם בציבור החרדי ואילו דווקא אתרי האינטרנט רושמים גידול במספר הקוראים ובהיקף השפעתם מה שמוביל להשקעה בפרסום על חשבון המדיה הוותיקה.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע ע" קנטאר מדיה מחקרי טי. גי. אי. בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ- 4 מיליון נפש. סקר ™TGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-30 מאז השקתו. התוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.