נתוני סקר TGI שהתפרסמו היום (שני) מלמדים על החלשות בעיתונות המודפסת. מה שמלמד על מעבר רציני של הציבור הישראלי למדיה האינטרנטית.
בקרב העיתונות הדתית, נרשמה ירידה חלקית בחשיפה כאשר העיתון 'מקור ראשון', צנח בחצי האחרון של השנה בקרוב ל20%, שיעור החשיפה לעיתון ירד מ-3.8% במחצית הראשונה של 2012, ל- 3.3% בחצי השני.
אם מחשבים את הממוצע השנתי של העיתון, הרי שכעת זוכה 'מקור ראשון' ל- 3.6%.
עיתון 'בשבע' הנחשב לאדוק יותר, נשאר אמנם במקום הראשון בעיתונות הדתית, אולם לעומת השנה שעברה נרשמת ירידה בחשיפה לעיתון.
לשם ההשוואה: בשנה שעברה זכה העיתון לחשיפה של 5.5%, ולעומת זאת השנה זכה 'בשבע' ל-5.1%. בהשוואה לאחוזים יוצא שהעיתון ספג ירידה של בערך עשרה אחוזים.
העיתון של המדינה 'ידיעות אחרונות' מסכם את השנה החולפת עם ממוצע של 37.4% מה שמשקף עליה באחוזי החשיפה לעיתון
ההתרסקות הכי קשה בעיתונות המודפסת נרשמת לעיתון 'מעריב' שעמד בעין סערת העברת השליטה בשנה האחרונה.
לפי נתוני סקר TGI העיתון ירד במחצית השניה של שנת 2012 ל-9.7% חשיפה, בשכלול לאחוזים עולה כי במשך חודשים ספורים צלל העיתון בכ-20 אחוזים.
עיתון 'הארץ' נחלש גם הוא ועומד על 6.5% חשיפה לעומת 6.6% בשנת 2011.