בצל גל עליות המחירים בשנה האחרונה, בשל הקשיים הגלובליים ומחירי המלחמה, דווח היום (ראשון), כי חברות השימורים יכין ובית השיטה מקפיצות מחירים בשיעור של עד 10%.
העלאת המחירים של זנלכל (בעלת מותג יכין) תחול על שימורי הירקות ועל רטבים, אך לא על רסק עגבניות ותעמוד על 10% ואילו בית השיטה תעלה את מחירי המלפפונים החמוצים והזיתים בחודש הבא ב-9%. בזנלכל יצרנית שימורי יכין טענו כי ההתייקרות תעמוד על 6%. הפער נובע ככל הנראה מכך שהקמעונאים מתייחסים להתייקרות של כל פריט, בעוד החברה מתייחסת לממוצע, הכולל מוצרים שמחירם לא יעלה.
העלאת המחירים של יכין ובית השיטה מתווספת להעלאת מחירי מוצרי יינות כרמל בשיעור של עד 8% שתיכנס לתוקף בימים הקרובים, כך פורסם לראשונה ב'כלכליסט'. זאת כשנה וחצי אחר שהחברה העלתה את מחירי מרבית מוצריה בכ-5%. ההתייקרות הנוכחית נומקה בהמשך העלייה במחירי חומרי הגלם, האריזה ותשומות ייצור. וכן העלאות מחירים מצד ספקי החברה, כמו גם עליית שערי הדולר והיורו ביחס לשקל.
במקביל להעלאת מחירי היינות של יקבי כרמל, יתייקרו גם גלידות נסטלה, בשיעור של עד 9%. גם במקרה הזה, מדובר בהעלאת מחירי שתכנס לתוקף שנה וחצי אחרי שהחברה העלתה את מחירי מוצריה במאי 2023 בשיעור של 6.3% בממוצע.
התייקרות נוספת בימים אלו היא של המשקאות של חברת יפאורה המשווקת את מותגי המשקאות ספרינג, תפוזינה, עין גדי, שוופס, RC קולה, קריסטל ועוד, הודיעה כי תעלה מחירי מוצריה בכ-6%, כתוצאה מעליית מחירי התשומות וחומרי הגלם.
שלל ההתייקרויות הללו, מצטרפים לעליית אחוז המע"מ (מס ערך מוסף) ל18% (במקום 17% היום) שאושר בכנסת בפברואר האחרון. העלאה שכזו, צפויה להוביל להתייקרות רחבה במוצרים ושירותים בישראל, כך שכל אזרחי ישראל יחושו בעומס גובר על ההוצאות - מסל הקניות, דרך מחירי המזון, הביגוד ועד הדלק. הוצאות התא המשפחתי צפויות לזנק במאות ואף באלפי שקלים בשנה.