גל עצום של עליית מחירים שוטף את ישראל, בתחילת השבוע התבשרנו על עליית מחירי החשמל והדלק בשיעור של מספר אחוזים שמשליך ישירות על עלייה בהוצאה של עשרות עד מאות שקלים למשפחה ממוצעת בישראל, בוודאי על משפחות ברוכות ילדים. כך דווח ב'ישראל היום'.
אתמול, הודיעה חברת יוניליוור על עליית מחירים צפויה בשורה של מוצרים כמו דגני בוקר וכדומה, והיום ענקית שיווק המזון אוסם מודיעה על עליית מחירים בשורה ארוכה של מוצרי צריכה.
בין המוצרים שצפווים להתייקר: סלטי צבר, טבעול, אטריות למרק, בונז'ור, קטשופ ורטבים, עוגיות ומוצרים מבוססי שוקולד. המחירון יעודכן בטווח של כ-9%-3%, המהווה כ-1% מכלל מחירון החברה. ולהמחשה, סל מוצרים שעלותו הייתה כ 150 שקלים, יעלה מעתה כעשרה שקלים יותר.
במענה לפניית 'ישראל היום' "ההתייקרויות המצטברות הניכרות מחייבות אותנו לבצע התאמה חלקית ומתונה של המחירון, המפצה באופן חלקי בלבד על ההתייקרויות, כאשר את רובן אנו ממשיכים לספוג".
כאמור, חברת יוניליוור תעלה את מחירי הגלידות, שטראוס, הקרמבו של שטראוס והשוקולדים בשיעור ממוצע של 9.7% והעלייה במחיר למוצר תהיה בטווח שבין 4.7% ל-15%. ההעלאה צפויה להתחיל בעוד חודש.