הוועדת למיזמים ציבוריים אישרה היום (שלישי) לקריאה שניה ושלישית, את הצעת החוק אותה יזם יו"ר ועדת הבריאות ח"כ יוני משריקי, שתשים קץ לתופעה שבה לקוחות ממשיכים לשלם עמלות מיותרות על שירותים שהוצעו להם בתחילה בחינם לתקופת זמן מוגבלת. הרקע להצעה: רוב הלקוחות שוכחים שיש להטבה תאריך פקיעה והם ממשיכים להשתמש בשירות ולשלם עליו.
על פי הצעת החוק, על הבנקים תחול חובה ליידע את הלקוחות 21 יום לפני פקיעת ההטבה או שינוי במסלול שאליו הם משתייכים בבנק.
בנוסף הם יוכלו באופן מידי במועד קבלת ההודעה לעדכן את הבנק שברצונם לבטל את ההתקשרות. הצעת החוק הגיעה לאחר שהתברר כי הבנקים כפופים לסטנדרט נמוך בחוק הגנת הצרכן מה שמביא לפגיעה בלקוחות.
בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "מטרת הצעת החוק היא לחייב את הבנקים להודיע ללקוח בצורה אפקטיבית לגבי סיום הטבה בנקאית שניתנה לו, ובכך לשפר את ההגנה של הצרכן. כיום , הבנקים כפופים לסטנדרט צרכני נמוך יותר מזה לו כפופים עוסקים אחרים הכפופים לחוק הגנת הצרכן. התוצאה היא שלקוחות הבנקים מוצאים את עצמם מופתעים במקרים של העלאת עמלות או ריביות מאחר שפעמים רבות ההודעה על סיום ההטבה כלל אינה מגיעה אליהם באופן נגיש, כמו גם נותרים מותשים נוכח הבירוקרטיה הנדרשת על מנת לחדש את ההטבה או לסיים את ההתקשרות בעקבות שינוי או סיום ההטבה".
ח"כ יוני משריקי: "הצעת החוק, תשים סוף לתופעה הפסולה של ניצול הציבור המשלם לבנקים עמלות מיותרות ללא ידיעתו, על שירותים ששווקו כחינמיים לתקופה מוגבלת, כגון עמלת כרטיסי אשראי, ובכך תשפר את ההגנה הצרכנית של הלקוחות".