מטוס ארקיע תועד בליל שבת קודש, נוחת בנמל התעופה כשברקע מספר יירוטי כיפת ברזל, המטוס שנחת בנתב"ג עשה את דרכו מאילת, היירוטים התחילו בשלב הסופי של הנחיתה, כשכבר לא ניתן לבטל אותה ולהמשיך את הטיסה באוויר.
בחברת התעופה ארקיע הבהירו, כי לא נשקפה סכנה למטוס או לנוסעים מאחר שהיירוט לא היה בשמי נתב"ג, אלא רחוק מאוד.
איתן בן-אליהו, לשעבר מפקד חיל האוויר, הסביר בשידור חדשות 12, מה ניתן לעשות כשהאזעקה תופסת אותך באוויר. "זה מטוס גדול של נוסעים", תיאר בן-אליהו כשנשאל על התיעוד מאמש, "זה לא מטוס קרב ולכן הוא קודם כל לא יכול להתחמק. הטיל מגיע ליעד במהירות גדולה"
לדברי בן-אליהו, אם הטייס רואה לפני הנחיתה שיש פגיעה במסלול, הוא יכול לפתוח מנועים ולהתרומם, לנחות במסלול אחר, או אם יש מספיק דלק - לטוס ולנחות בשדה שונה. "יש פה עניין של סיכון", הוא סיפר, "אבל זה בהסתברות מאוד נמוכה".
בן-אליהו המשיך: "החברות הזרות לא טסות לכאן כדי לא לקחת את הסיכון, אבל אנחנו החלטנו שאת החברות הישראליות אנחנו מטיסים ונותנים שירות לאזרחים שלנו. אני בטוח שהטייס קיבל על האזעקות ידיעה, הוא הסתכל על המסלול והתכונן לכך שאם תהיה פגיעה הוא ימנע מנחיתה".
לפי מפקד חיל האוויר לשעבר, בשלב הזה של הנחיתה הנוסעים לא מקבלים עדכון על האזעקות, אך במידה והיה קורה משהו אחר, והטייס היה נאלץ לשנות את מסלול הטיסה או לתמרן בנחיתה - הם היו מקבלים על כך עדכון. "אין שום סיבה לעורר דאגה", הבהיר, "אין סיבה לערב אותם"