סיכום שנת 2022

גברים עושים יותר תאונות מנשים; עלייה בתאונות עם קורקינטים חשמליים

בשנת 2022 חלה ירידה במספר התאונות והנפגעים לעומת שנת 2021, אך מאז שנת 2020 חלה עלייה במספר התאונות הקשות ובמספר הפצועים קשה | כל נתוני הלמ"ס לסיכום שנת 2022 בכבישים (חדשות)

|
3
| כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: גדי ימפל, דוברות איחוד הצלה)

בשנת 2022 חלה ירידה במספר התאונות והנפגעים לעומת שנת 2021, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. במספר התאונות הקשות ובמספר הפצועים קשה חלה עלייה מאז שנת 2020.

בשיעור הנפגעים בתאונות דרכים ל-100,000 תושבים חלה ירידה בשנים האחרונות, אך בשיעור הנפגעים חמור (הרוגים ופצועים קשה) ל-100,000 תושבים חלה עלייה.

בשנת 2022 דווחו למשטרת ישראל על 10,404 תאונות דרכים עם נפגעים שסווגו בלמ"ס כת"ד מורחב, ירידה של 10.0% לעומת שנת 2021. בשנת 2022 חלה ירידה במספר התאונות הקטלניות (5.1%), אך עלייה במספר התאונות הקשות (5.1%), לעומת שנת 2021.

בשנת 2022 נפגעו 18,458 בני אדם, ירידה של 8.8% לעומת שנת 2021. במספר הפצועים קל חלה ירידה של 11.0% לעומת השנה הקודמת.

בשנת 2022 נהרגו בתאונות דרכים 351 בני אדם, לעומת 364 בשנת 2021. במספר ההרוגים חלה ירידה של 3.6% לעומת השנה הקודמת, ובמספר הפצועים קשה חלה עלייה של 6.1%.

שיעור ההרוגים ל-100 אלף תושבים בשנת 2022 היה 3.6, לעומת 3.8 בשנת 2021, 3.3 ב-2020 ו-3.9 ב-2019.

מספר ההרוגים הערבים עלה ב-4.6% (114 לעומת 109 בשנת 2021), ומספר ההרוגים היהודים ירד ב-4.1% (212 לעומת 221 בשנת 2021).

חלקם של הערבים בקרב הנפגעים (28.8%) ובקרב ההרוגים (32.5%) בתאונות דרכים גבוה מחלקם באוכלוסייה (21.1%)

מכלל הנהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים עם נפגעים, 73.9% היו גברים ו-26.1% נשים (אחוז הנשים מכלל המורשים לנהוג בשנת 2022 עמד על 44.9%).

34.2% מכלל התאונות אירעו בדרכים לא-עירוניות, אך חומרת הנפגעים בהן גבוהה: 64.1% מההרוגים נהרגו בתאונות שאירעו בדרכים לא-עירוניות.

שיעור מעורבותם של אופנועים בתאונות דרכים עם נפגעים עלה מ-10.9% בשנת 2021 ל-11.4% בשנת 2022, פי 2.8 מחלקם במצבת הרכב של שנת 2022 (4.1%) ופי 6.3 מחלקם בנסועה השנתית (קילומטרז') בשנת 2021 (1.8%). שיעור מעורבותם של אופנועים בתאונות קטלניות ירד ל-14.8% (מ-16.0% בשנת 2021).

שיעור מעורבותן של משאיות במשקל כולל עד 3.5 טונות בתאונות קטלניות עלה ל-6.9% (מ-5.1% בשנת 2021).

בשנת 2022, חלה עלייה משמעותית במספר הנפגעים בתאונות עם קורקינטים חשמליים. תאונות שבהן היו מעורבים קורקינטים חשמליים: בשנת 2022 נפגעו בתאונות שדווחו למשטרה, 1,103 בני אדם, עלייה של 15.7% לעומת שנת 2021 (953 בני אדם). בנוסף עליהם, אושפזו בבתי החולים 443 פצועים בתאונות שלא דווחו למשטרה, עלייה של 16.0% לעומת שנת 2021 (382 פצועים).

תאונות שבהן היו מעורבים אופניים חשמליים: בשנת 2022 נפגעו בתאונות שדווחו למשטרה, 1,593 בני אדם, ירידה של 3.0% לעומת שנת 2021 (1,643 בני אדם). בנוסף עליהם, אושפזו בבתי החולים 654 פצועים בתאונות שלא דווחו למשטרה, עלייה של 1.6% לעומת שנת 2021 (644 פצועים).

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

3 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

3
הטימטום של הסטטיסטיקות המיותרות האלה שזה לא משקף את המציאות א. גברים יותר מנשים זה לא נכון כי הגברים נוהגים יותר בעוד שבאחוזי הנשים שנוהגות הרבה יותר תאונות יש בגלל נשים ב. יותר תאונות עם קורקינט ואופנים כי יותר התחילו להשתמש עם זה לתשומת לב הסוקרים...
2
לא חככמה ליסוע על 20 קמש ואז גם אם קוראת תאונה היא לא מדווחת בכלל פשוט גברים נוסעים על מהירות נורמלית
1
הנשים לא עושות את התאונות אבל הן גורמות להן בנהיגה רפויה איטית וחולמנית.
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות