חברת אסם נסטלה הודיעה היום (חמישי) על עדכון מחירים של חלק ממוצרי החברה החל מ-1 בינואר 2025. מוצרים כמו קפה, שוקולד ומאפה, קטשופ ורטבים, טבעול וסלטי צבר - יתייקרו בשיעור ממוצע של בין 4% ל-9%.
על פי הודעת החברה, עליית המחירים "מפצה באופן חלקי על התייקרויות משמעותיות במחירי חומרי הגלם והאריזה, עלויות ייצור ועלויות לוגיסטיקה במפעלי החברה בישראל".
ההודעה של אסם נסטלה מגיעה יממה אחת לאחר שגם יוניליוור הודיעה על התייקרות מוצרי השוקולד של החברה ב-16%. על פי יוניליוור, עליית המחירים נובעת מכך שהם "לא יכולים להמשיך לספוג את הגידול בעלויות הקקאו".
בשבוע שעבר הודיעה חברת שטראוס כי היא מעדכנת את מחיריה לקמעונאים, בחלק ממוצרי השוקולד והקפה. לדברי החברה, הדבר קורה בעקבות זינוק של מאות אחוזים במחירי חומרי הגלם, במיוחד של הקפה והקקאו, הן בשנה האחרונה והן כמגמה מתמשכת של השנים האחרונות.
ההתייקרות תהיה בשיעור ממוצע של כ-2.9% (אך היא תגיע גם עד 18% במוצרי שוקולד, קפה נמס, וקפה טורקי) ותיכנס לתוקף בתאריך 1.1.2025. עדכון המחיר יבוצע בכ-14% מהמוצרים של שטראוס, ביניהם חלק ממוצרי השוקולד, קפה נמס, קפה טורקי ונוספים, כאמור. העדכון לדברי החברה, מפצה רק באופן חלקי על עלויות חומרי הגלם שמחירם זינק. במקביל, שטראוס תוזיל ב-10% את מחיר שמן הזית המשווק לקמעונאים.
מוקדם יותר החודש הודיעה חברת "זנלכל", המשווקת את מוצרי השימורים של "יכין", כי תייקר את מוצריה בשנה הבאה בשיעור של בין 5% ל-7%.
הצעד עליו הכריזה אוסם, מצטרף להתייקרות נוספת שתשפיע על הכיס הישראלי בשנת 2025. בראשן עליית אחוז המע"מ (מס ערך מוסף) ל18% (במקום 17% היום) שאושר בכנסת בפברואר האחרון. העלאה שכזו צפויה להוביל להתייקרות רחבה במוצרים ושירותים בישראל, כך שכל אזרחי ישראל יחושו בעומס גובר על ההוצאות - מסל הקניות, דרך מחירי המזון, הביגוד ועד הדלק.
בנוסף, בחודש שעבר הודיעה רשות המים כי מחירי המים יעלו בתחילת השנה הבאה בשיעור של 3.4%. "70% מהמים המסופקים לצרכי השתייה בישראל מיוצרים על ידי מתקני התפלת מי ים שהפקתם הינה יקרה יותר ממקורות מים טבעיים", נימקה רשות המים.