מר יעקב בלוי. תסלח לי אם זה ייצא לי קצת עילג, רופס או לא מושחז הפעם. אבל בהתחשב שזו הפעם הראשונה בחיי שאני מגיב למשהו שנכתב נגדי ע"י קריקטורה, אני מצפה ממך להבנה כנה.
ובכן, מבלי להיכנס לסאגת "חסיד-מתנגד", אני יכול בהחלט לציין שהופתעתי לטובה מכיוון החשיבה שלך. אתה כביכול ממקם את עצמך בצד המחבק והאוהב כל יהודי באשר הוא, גם אם הוא מופיע עם נשים המפזזות למולו, בפורמט חילוני מובהק. והכול בכדי להתיר את השרץ בש"ס טעמים.
לידיעתך: בעבר הלא כל כך רחוק, פעל בעולם זמר נשמה יהודי בשם שלמה קרליבך ז"ל. באם לא ידעת, קרליבך שוויתר על תעודת "הסמכה לרבנות" מהרב אהרון קוטלר ז"ל, לטובת אהבתו לרבי מליובאוויטש(!!!), מצא את עצמו נדחק אל מעבר לגדר הלגיטימיות, בגלל אופי הופעותיו וזימרתו בשער בת רבים בנוכחות ובמחיצת נשים המרקדות פניו ובניגוד גמור לכל כללי ההלכה.
מדבריך, הקורא התם עוד עלול לטעות ולחשוב שבכדי לקדש שם שמיים לרגע אחד, נחוצים יותר מעשרה ימים של הסתגרות במחיצת נשים קלות דעת ובלבוש מנימאלי, הסתגלות לסגנון דיבור שאוזניך העדינות היו נכרתות מאליהן למשמען ושאר מרעין בישין שהיו נחלתו של בני אלבז בתוכנית הזאת שהגדירה מחדש את המושג "היכל התהילה".
לגופו של עניין. אני מוצא לנכון להבהיר-לא יצאתי נגד האדם-בני אלבז. אלא נגד התופעה-השתתפות בתוכניות ריאליטי. המחשבה שלנו כחרדים/דתיים להמציא לעצמנו היתר השתתפות בתוכניות מעין אלה, כאילו בשם "קידוש ה'" מותר לעשות הכול, אבל הכול. ולו בכדי שהצופים יזכו לרגע אחד של טלית מתבדרת ברוח, שגויה. זוהי התגלמות ההתחסדות בעיניי. בדיוק על המקרים האלה נאמר-'שב ואל תעשה עדיף'. מה לא ברור?
לצערי, לא ענווה ובטח שלא יראת החטא מדברים מגרונך. אתה מחפש "התנגחות" עם החב"דניק הלא נכון. לבקשתך, בחפץ לב אצא איתך לרחובה של עיר ולכל תחנה מרכזית שתבחר בכדי שתבין את ההבדל בין לזכות במצוות התפילן יהודים תמימים, לבין ההשתתפות בתוכנית הזאת שאין לה כל קשר עם כל הקדוש לי ולך.
עכשיו הכדור במגרש שלך. כעת, משהסכמתי לצאת איתך לתחנה מרכזית ל"מבצע תפילין" בכדי שתוכל לעמוד על ההבדלים מקרוב, השאלה המתבקשת היא: האם אתה מוכן להיכנס לעונה הבאה של תוכנית 'היכל התהילה' בכדי ללמד את דרדקי הצאן רפי השכל והרכים קידוש ה' מהו? ואח"כ כמובן להפליא בנימוקיך המלומדים למוריך ורבותיך (שאינני יודע מי הם) את "הגדולה" אשר בחרת? מסופקני.