שר התחבורה ישראל כץ אישר בימים אלו קידומה של תכנית שתחבר באמצעות רכבות קלות את ירושלים להתנחלויות הנמצאות בסביבת העיר - ומי שיהנה מכך בין היתר הם החרדים המתגוררים בכמה שכונות וישובים שלא זכו עד כה לרכבת עד הבית.
לפי התכנית של כץ, רשת הקווים החדשה תתווסף לקווים שכבר קיימים בירושלים, כך שהיא תחלוף גם לצד ישובים סמוכים המצויים מעבר לקו הירוק - מה שמבטיח התנגדות אמריקנית קולנית למהלך בעל המשמעויות המדיניות, עם הממשל בוושינגטון יישאר בשליטת הדמוקרטים אחרי הבחירות לנשיאות ביום שלישי הבא.
ההרחבה המדוברת של רשת קווי הרכבת הקלה תבוצע באמצעות ארבעה קווים, חוץ מאלו שכבר נמצאים בתהליך תכנון ובנייה מואץ ואלו הן הקווים החדשים עליהם הוחלט ושכבר בקרוב ייצאו לתכנון הנדסי-תחבורתי בפועל:
הקו הראשון יוביל למעלה אדומים דרך הגבעה הצרפתית, הקו השני יוביל לישוב אדם, השלישי מעטרות לקלנדיה והרביעי לגבעת זאב - דרך שכונת רמות והר שמואל. קו נוסף מתוכנן להוביל למבשרת ציון שנמצא בתוך תחומי הקו הירוק.
כמו כן, תתאפשר נסיעה בכל קווי הרכבת הקלה באזור, משום שהנסיעה בקווים החדשים תתבצע בכרטיס נסיעה משולב. שר התחבורה לא מסתיר לרגע את כוונתו המדינית ומסר לערוץ 2 שפרסם את הידיעה, כי מטרתו בין השאר להשיג חיבור בין ירושלים בירת ישראל להתנחלויות שסביבה.