"יש להעלות לראש סדר העדיפות של משרד התחבורה את שדרוג הכבישים המסוכנים והמסומנים כ"אדומים", כך אמר יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס. לדבריו, אין להמתין לקרבנות נוספים, ויש להוביל מהלך שיאפשר יציאה מיידית להרחבת והתאמת הכבישים המסוכנים והדבר הוא בחזקת פיקוח נפש.
"הנחתי הצעת חוק הקובעת כי כביש המוגדר על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כ"כביש אדום" תונהג כלפיו תפיסה שונה מהמקובל וייקבע נוהל משפטי מיוחד שייפשט את הליכי תפיסת הקרקעות הסמוכות לכביש לצורך ההרחבה, וקביעת הזכות וגובה הפיצויים לבעליהן בגין ההפקעה".
הרב מוזס אמר כי אין זה סוד, שעיכוב ביצוע העבודות הנדרשות לשיפור והרחבת כבישים אדומים, הוא כשל בירוקראטי מעיקרו ונובע בשל הליכים משפטיים על זכויות בקרקעות הסמוכות לכביש ותפיסת החזקה עליהן. כאשר החליטה מדינת ישראל לאשר את ביצוע פרויקט כביש חוצה ישראל היא חוקקה חוק שהסדיר את אופן הפקעת הקרקעות בהליך מזורז למרות התנגדויות רבות של בעלי הקרקעות, ובכך התאפשרה יציאה מהירה לביצוע. "לא ייתכן – אמר - שבשל בעיות סטטוטוריות יעוכבו פרויקטים מצילי חיים! עלינו להתאים את החוק כך שיתאפשר למדינה לפעול ביעילות ובמהירות במקרים חריגים כמו במקרה של "כביש אדום"!
עוד אמר ח"כ הרב מוזס כי בדיון שהתקיים בועדת הכלכלה אמר יו"ר החברה הלאומית לדרכים אינג' אלכס ויז'ניצר, כי הליך האישורים הסטטוטוריים הינו ארוך ומורכב המעכב יציאה לביצוע עבודות. הוא ציין לדוגמא את כביש 38 המוגדר "כביש אדום" ואמר כי יעברו עוד שנתיים ימים עד שניתן יהיה להתחיל בביצוע. "ובדיוק את זה אני רוצה לחסוך" – אמר הרב מוזס.
שר התחבורה ישראל כץ אישר בשיחה לח"כ הרב מוזס כי יתמוך בחוק וכי יפעל לאישורו בממשלה. "אתמוך בפרויקטים לשדרוג כבישים אדומים כמו שתמכתי בקידום פרויקטים לאומיים אחרים דוגמת כביש 6" ,אמר השר.