

חברת 'אגד' החליטה לצנזר מהפרסומות באוטובוסים בירושלים גם תמונות של גברים וילדים ובכך להימנע מהצגת נשים בשלטים המעוררות זעם ותבערה ברחוב החרדי.
הדברים נחשפו בהתכתבות בין באי כוחה של חברת המדיה 'כנען' לעו"ד אביעד הכהן המייצג את תנועת 'ירושלמים' שעתרו לבג"ץ בדרישה להעלות קמפיין עם תמונות נשים. החברה הבטיחה כי הקמפיין יעלה אך בשל מחלקות על אורך השרוול, נמנעה מלהעלותו.
במהלך הדין ודברים בין הצדדים טענה חברת 'כנען' כי לפי הסכם שנחתם בינה לבין חברת 'אגד' לא יועלו יותר שלטי פרסומת על-גבי האוטובוסים שעליהן מופיעים בני אדם, גברים או נשים כאחד.
עו"ד אביעד הכהן אומר כי "כדי להימנע מפרסום תמונות נשים, מוכנות אגד וכנען לפגוע פגיעה קשה עוד יותר בחירות הביטוי ובעקרון השוויון ולמנוע כל פרסום של דמויות על גבי אוטובוסים" ומבטיח כי העותרים ישקלו את צעדיהם להפסיק את ה"מדיניות המשפילה הזו הפוגעת בכבוד האדם ומנוגדת לערכים יהודיים ודמוקרטיים בסיסיים".
מחברת כנען נמסר בתגובה: "לאור עמדת משרד התחבורה בנוגע לפרסום נשים בירושלים, החליטה חברת אגד בסוף חודש יולי, על שינוי וצמצום מידיים של מתווה הפרסום על גבי אוטובוסים בירושלים, אשר כוללים בין היתר - הפסקת פרסום המשלב דמויות (גברים, נשים או ילדים) וזאת כדי למנוע אפליה מגדרית, ומנגד להימנע מנזקים הצפויים להיגרם לאוטובוסים.
"למרות זאת, ביקשה חברת כנען מאגד להיעתר לבקשתם של שני מפרסמים אשר היו אמורים להעלות עם קמפיין בתחילת אוגוסט - הגן הבוטני ועמותת 'הירושלמים' - ולדחות את יישום מדיניות הפרסום בימים ספורים. אגד הסכימה לבקשה זו.
"לצערנו, ארגון ירושלמים לא אישר את הזמנת הקמפיין למרות התזכורות החוזרות ונשנות מצדנו במסגרת חלון הזמן שניתן לו, ובמקום זאת אף בחר לעורר פרובוקציות ומצגי שווא בכך שהסיט את מאבקו משילוב נשים בפרסום לאופן לבוש הנשים בפרסום".
דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "בהסכם אין כל הפליה בין נשים לגברים. הזיכיון של חברת כנען צפוי להסתיים באוקטובר 2013. עד אז, בעצה אחת עם היועצים המשפטיים של אגד, הוחלט להגיע להסדר חדש עם חברת כנען. הצורך בהסדר נבע בשל סיכון של ממש שנגרם לציבור הנוסעים והנהגים בשכונות החרדיות בעיר וכן בשל השחתת אוטובוסים, ומנגד הרצון שלא להפר את החלטת בג"ץ ולגרום להפליה. על כן הוחלט שהפרסום יהיה רק באחורי האוטובוס וללא דמויות בפרסום כדי להימנע ממחלוקות ומפילוג מיותר".
עוד נמסר מאגד: "התפקיד של האוטובוס הוא להסיע נוסעים ולא להוות פלטפורמת פרסום מקוממת ומתריסה. אנחנו מעריכים שלקראת סיום הזיכיון נשקול מחדש את השימוש באוטובוסים העירוניים כפלטפורמה לפרסום".