אתמול (ג') בשעות הערב פתחה מיקרוסופט להרשמה את שירות האי-מייל החדש שלה - אאוטלוק (outlook). השקת שירות הדוא"ל החדש נועדה בעצם לבצע המתת חסד לשירות 'הוטמייל' הקשיש (מחלוצי שירותי הדוא"ל. נרכש על ידי מיקרוסופט ב-1997).
אין ספק כי שירות הדואר האלקטרוני של ג'ימייל, שהביא עיצוב חדשני בעל ממשק משתמש גמיש ונוח יחד עם קיבולת אינספית, גרם לכאב ראש רציני לרוב חברות הטכנולוגיה שהחזיקו שירותי דוא"ל משלהם. ג'ימייל דרס בריצה קלה את כל המתחרים שלחלוטין לא עמדו בקצב.
אבל עכשיו יש סיכוי למתחרה רציני. עכשיו אחרי ה'סרפס' - הטאבלט המדובר שלה - מיקרוסופט מציגה גם שירות דואר אלקטרוני שיוכל להוות תחרות ראויה בהחלט לזה של gmail.
אז מה יש בשירות החדש?
העיצוב של outlook מדבר בשפה העיצובית של ווינדוס 8. מיקרוסופט הרימה עיצוב שקורא תיגר על כל יישום מייל שקיים היום בשוק. נפח האחסון גדול יותר מזה של המתחרות, ומיקרוסופט שמבינה שתיבת המייל האישית היא מפתח לשימוש בשירותים אחרים, שילבה את outlook עם כל שירותי מיקרוסופט השונים. מהם ראויים לציון השילוב הטבעי עם 'סקייפ' (שנרכשה לא מזמן על ידי מיקרוסופט) ועם שירותי הענן שלה 'סקיי דרייב'.
במישור הממשק, כאמור, העיצוב קליל מינימליסטי ונוח. outlook יזכיר לכם באופנים רבים את אפליקציית gmail, אך מיקרוסופט שמרה על רבים מהפיצ'רים הקיימים באוטלוק, חלקם נוחים יותר חלקם נוחים פחות.
תהליך ההרשמה נראה קליל אך הוא מעט מיגע ודורש מכם פרטים אישיים שבלעדיהם אינכם יכולים להירשם (מיקוד למשל - לא ברור מדוע זה כל כך חשוב למיקרוסופט. בהרשמה לג'ימייל, למשל, לא תדרשו לתת כלום מלבד שם ותאריך לידה). ניתן כמובן להקיש פרטים שגויים, אך דרישת שלל פרטים אישיים לא רלוונטיים מעיקה. אהבתם? הקליקו כאן לתפוס שם משתמש קליט.