לפני תשע שנים, כשהתייר ג'אווד קארים נעמד מול המצלמה והתחיל לספר לחבר'ה שנשארו בבית למה הפילים בגן החיות "מגניבים", סביר להניח שהוא לא חשב שבסרטון הזה עומדים לצפות, מלבד חבריו, עוד 14 מיליון איש.
את הסרטון שצולם בגן החיות בסאן-דייגו על ידי יעקב לפיטסקי, שיתף קארים עם חבריו דרך אתר קטן בשם "יוטיוב", שהקים יחד עם צ'אד הרלי וסטיב צ'ן. שנה וחצי לאחר מכן, זיהתה ענקית האינטרנט גוגל את הפוטנציאל האדיר של אתר שיתוף הסרטונים ורכשה אותו בעסקה כוללת של 1.65 מיליארד דולר.
הקונספט של יוטיוב, צפייה בתכני וידאו קצרים ושיתוף מהיר ברשת, זכה לפופולריות רבה בקרב הגולשים. שאר האתרים שקמו במהלך השנים, לא הצליחו להתחרות מול שפע הסרטונים שמציע יוטיוב והממשק הקל והנוח ורובם הגדול פשוט נסגר.
לפי נתוני החברה, בכל דקה מועלים לאתר סרטוני וידאו בסך כולל של 100 שעות, כאשר תכני היוטיוב מופיעים בכל פלטפורמות האינטרנט ואתרי התוכן.