![פייסבוק](https://images.kikar.co.il/cdn-cgi/image/format=jpeg,fit=contain,width=1200/2013/08/27/6b88fbc0-f1b8-11ee-9d42-67d800702bc8__h274_w470.jpg)
![פייסבוק](https://images.kikar.co.il/cdn-cgi/image/format=jpeg,fit=contain,width=1200/2013/08/27/6b88fbc0-f1b8-11ee-9d42-67d800702bc8__h274_w470.jpg)
בית משפט מחוזי אישר עסקת טיעון שנחתמה בין רשת פייסבוק ובין מגישי תביעה ייצוגית נגד החברה. הרשת החברתית תפצה מאות אלפי גולשים בעקבות הפרת פרטיות בפרסומת שהציגה החברה.
על פי עסקת הטיעון, שאגב, זכתה להתנגדות מצד פעילים שטענו כי היא לא מגנה על פרטיותם של קטינים ברשת, תשלם פייסבוק פיצויי בסך 20 מיליון דולרים, וכמו כן תספק למשתמשי הרשת החברתית שליטה משמעותית יותר על פרטיות התוכן.
![תפצה את המשתמשים, פייסבוק](https://images.kikar.co.il/cdn-cgi/image/format=jpeg,fit=contain,width=1200/2013/08/27/6b6d3660-f1b8-11ee-9d42-67d800702bc8__h274_w470.jpg)
![תפצה את המשתמשים, פייסבוק](https://images.kikar.co.il/cdn-cgi/image/format=jpeg,fit=contain,width=1200/2013/08/27/6b6d3660-f1b8-11ee-9d42-67d800702bc8__h274_w470.jpg)
בתביעה הייצוגית שהוגשה כבר ב-2011, נאמר כי פייסבוק הציגה לצד מודעות ממומנות - כיתוב המכיל שם, וכן תמונה של משתמשים, בתוספת ציון כי המשתמשים עשו 'לייק' לתוכן. על פי התביעה, הפרסומות הביאו לפייסבוק לרווח כלכלי של 234 מיליון דולר בתוך תקופה של קרוב לשנה.
על פי ההערכה, השינויים אותם אמורה פייסבוק לבצע בכדי להביא לפרטיות טובה יותר, תעלה לרשת כ-145 מיליון דולר.
יצויין, כי רובו של הסכום אותו תשלם פייסבוק, יועבר לעורכי הדין שייצגו את התובעים, כאשר 9 מיליון דולר מתוך סכום הפיצוי יחולק בין מעל 600 אלף משתמשים שהיו חלק מהתביעה. על פי חשבון קצרצר, מדובר בסכום של דולרים בודדים לכל אדם.