בשנת 2019 הציג האמן האיטלקי מאוריציו קטלאן יצירה בשם "קומיקאי" בתערוכת Art Basel Miami Beach, שהתקיימה במיאמי, פלורידה. היצירה, שהורכבה מבננה מודבקת לקיר עם סרט דבק, נמכרה בשלוש מהדורות במחיר של 120,000 דולר כל אחת.
עיתון "הניו יורק טיימס" פרסם כתבה על היצירה ב-6 בדצמבר, 2019, ובה תיאר את קטלאן כ"אמן שהופך את הוודאות לחלקלקה כמו קליפת בננה", ואילו אתר Artnet, בכתבה שפורסמה ב-6 בדצמבר, 2019, כינה את היצירה "אחת הגרועות ביותר של השבוע".
קטלאן, הידוע ביצירותיו הסאטיריות, הגדיר את "קומיקאי" כביקורת על ספקולציות בשוק האמנות. הוא הסביר כי רצה לבחון כיצד אובייקט רוכש ערך ותהה כיצד יגיב הקהל למכירה.
במכירה שהתקיימה אתמול (רביעי), בבית המכירות הפומביות סותביס בניו יורק עוררה עניין נרחב, כאשר שבעה מציעים התחרו על הבננה הייחודית. ג'סטין סאן, איש קריפטו יליד סין, זכה לאחר חמש דקות של הגשת הצעות נמרצת. "קומיקאי" נמכרה במחיר גבוה משמעותית מהערכות המוקדמות, שהעמידו את שוויה בין מיליון ל-1.5 מיליון דולר. סאן שרכש את הבננה בסכום: 6,240,000 דולר כולל עמלות, הצהיר כי הוא רואה ביצירה סמל תרבותי המחבר בין עולם האמנות לקהילת הקריפטו והממים, ואף הוסיף כי הוא מתכוון לאכול את הבננה בימים הקרובים כחלק מחוויית האמנות.
הבננה שנמכרה בסותביס נרכשה מוקדם יותר באותו יום בדוכן פירות במנהטן תמורת 35 סנט בלבד. מנהל הדוכן, שהופתע לשמוע על המחיר האסטרונומי, סיכם בקריצה: "הייתי צריך למכור להם עוד כמה."
מה שמוסיף לאירוע זווית עוד יותר מוזרה בלשון המעטה היא, שלמעשה, הבננה המקורית שנמכרה במכירה פומבית כבר לא קיימת. יצירת האומנות "קומיקאי" לא כוללת בננה ספציפית, אלא היא כוללת את הרעיון של בננה מודבקת לקיר בנוסף, היצירה מגיעה עם הוראות התקנה המאפשרות לבעלים להחליף את הבננה בכל פעם שהיא נרקבת. משמעות הדבר היא שהבננה שנמכרה תמורת 6.2 מיליון דולר כנראה נרקבה מזמן, והוחלפה בבננה חדשה.