לקוחות "בני התורה" שפוקדים את רשתות המזון מורגלים במבצעים המתקיימים מידי פעם בפעם, אם במטרה להקל על כיסם ולחסוך להם מספר שקלים ואם במטרה לפתותם לרכוש מוצרים ושאינם צריכים ובכך להגדיל כמובן את רווחי הבעלים.
לאחרונה פירסמה רשת "בר כל" על מבצע דו-יומי בו נמכרו הקישואים במחלקת הירקות במחיר מוזל מאוד, דבר שגרם ללקוחות רבים לצבוא על דלתות החנויות.
אלא שלקוחות שהגיעו לחנויות הרשת בימים האחרונים גילו לתדהמתם כי המבצע הופסק לפתע ללא הודעה מוקדמת ומחיר הקישואים טיפס שוב בחזרה. "האם 'עבדו' עלינו"? תמהו הלקוחות, או שמא "חמדו לנו לצון" רק כדי שנכנס לחנות ונרכוש מוצרים?", טענו הקונים המאוכזבים בפנייה ל"כיכר השבת".
לא רק בגלל שזו "עונת המלפופנים", באמת סקרן אותנו ויצאנו לערוך בדיקה מה באמת גרם לבעלי הרשת להפסיק את המבצע באיבו ולאכזב את הלקוחות הנאמנים. האם התחמקות ואי עמידה בביקוש? או אולי סיבה רצינית ואמינה שחייבה את הפסקת המבצע?
פנינו למנכ"ל הרשת, הרב מנחם כרמל, ובשיחה ל"כיכר השבת" הסביר מה הוביל להפסקת המבצע: "ישנם מקרים שאנו קונים רק את התוצרת ומשווקים אותה ואילו במקרים אחרים אנו קונים את האדמה. במקרה הזה, קנינו שטח חקלאי, שאמור היה להביא לנו את התוצרת של הקישואים למבצע שתוכנן מראש והתבסס על התוצרת של הקרקע הספיציפית הזאת. אך בדיקת פתע שערכנו גילתה כי השטח הושקה במים שאינן מטוהרים מספיק והתוצרת אינה ראויה לאכילה".
"המבצע היה אמור להימשך גם בשבועות הקרובים, אך נאלצנו לבטל את העיסקה ולהפסיק המבצע", אומר כרמל ומוסיף כי "על מנת שלא לפגוע בלקוחות, נתנו להם במחיר מבצע מלפפונים במקום ב- 8 ש"ח לקילו - בשליש מחיר".
בפועל, את הלקוחות המאוכזבים זה לא הרגיע והם עזבו את הסניפים באכזבה. "הרשתות צריכות להבין כי הבטחות צריך לקיים", רטנו הלקוחות בשיחה ל"כיכר השבת" והוסיפו כי "בסניפים היו קישואים ו"בר כל" הייתה צריכה להוזיל את המחיר כפי שהבטיחה בפרסומים".
"עונת המלפפונים" כבר אמרנו?...