בתחילת 2012, טבעה ספינת התענוגות 'קוסטה קונקורדיה' מול חופי איטליה. מאז ועד אתמול (ב') תוכנן לפרטי פרטים חילוצה המורכב.
המנופים המיוחדים נבנו בכדי שיוכלו להרים את משקלה האדיר של האוניה - 115 אלף טון (כמו משקל של שני מגדלי אייפל). צוות ענק של מהנדסים ומכונאים גויס בכדי ליישר את הספינה שבטביעתה נספו 32 בני אדם.
החילוץ החל עת יצקו עמודי בטון מיוחדים על קרקעית הים בכדי לייצב את הספינה עליהם. לאחר מכן החל החילוץ המעשי כאשר כל הקונסטרוקציה שנבנתה מסביב נכנסה לפעולה.
החילוץ, שהוגדר כאחד המסובכים ביותר בהיסטוריה כמעט ונדחה, לאחר שסערה אלימה פרצה בסמוך לחוף. האתגר הגדול היה ליישר את הספינה שגודלה כפול מגודלה של הטיטאניק. מנופים ומערכות הידראוליות משכו את הגוף המתכתי העצום והכבד מעלה ובה בעת סובבו אותו באיטיות.
במקביל מכלי מים אדירים נתלו בצידה של הספינה בכדי ליצור משקל שייצב אותה. לאחר שהחילוץ הושלם בהצלחה, הספינה תיגרר לפירוק.
הנזק בטביעתה של הספינה הוערך בכ-מליארד דולר. חברת הביטוח שביטחה את הספינה הציעה לכל אחד מ-4252 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על הספינה 11 אלף יורו כפיצוי. אך קבוצת נוסעים התאגדה ותובעת את חברת הביטוח בסכומים גבוהים יותר.
ספינת התענוגות טבעה בינואר 2012 לאחר שעלתה על שרטון וחור באורך של כ-50 מטרים נפער בצידה השמאלי. קפטן האוניה נחקר בחשד שהוא וחבריו היו שתויים באותו הזמן.