מידי שבוע נוחתים עשרות מכתבים אל תיבת המייל של אפרים גלעד, עורך המדור לפניות הציבור "מכה בפטיש" בעיתון יום ליום.
בתום שנה, אספנו שנים עשר מקרים שונים שהתפרסמו לאורך השנה במדור, ויצא לנו בליל מרתק. אהבתם מקרה מסויים? טקבקו.
שינוי השם בתעודת הזהות
אסתר נחמה מירושלים החליטה להחליף את שמה בעצת מורה הוראה, בעקבות מצבה הבריאותי.
הבעיה: אסתר כבר החליפה את שמה בעבר בתעודת הזהות, ועדיין לא עברו 7 שנים, והיא איננה רשאית להחליף אותו שוב.
הפתרון: פנינו לשר הפנים אלי ישי, שחתם על אישור מיוחד, ובזכותו היא הצליחה לשנות את השם.
לא קיבל את הרכב המבוקש
א. יונה מירושלים הזמין רכב שכור קטן מחברת קל אוטו בירושלים לתאריך מוגדר מראש, ושידרג מאוחר יותר לרכב בנוני.
הבעיה: למרות השדרוג קיבל רכב קטן, לא שטוף ועם מכה רצינית למטה.
הפתרון: פנינו לחברה, הם התנצלו על המקרה, ופיצו אותו בהשכרת רכב ושדרוג חינם ליום שלם.
חויב בחשבון המים של השכנים
ברוך כחלון מבני ברק חויב לשלם גם את חשבון המים של השכנים.
הבעיה: השעון של השכנים היה קבור באדמה, והעירייה חילקה את הצריכה המשותפת בין שאר הדיירים בבניין.
הפתרון: פנינו לפנחס צברי, סמנכ"ל תאגיד המים "מי ברק", שיצא למקום עם צוות שלם, הם מצאו את השעון הטמון באדמה, וזיכו את התושבים רטרואקטיבית.
ביקש להתנתק והמשיכו לחייב
יעקב מ. מאשדוד ביקש להתנתק מחברת סמייל 012 שיחות לחו"ל, והובטח לו שינתקו אותו מהשירות.
הבעיה: בפועל לא ניתקו אותו, המשיכו לחייבו מידי חודש בכרטיס אשראי שלא היה פעיל, ושלחו לו התראה לפני נקיטת צעדים משפטיים.
הפתרון: פנינו ל-012 שזיכתה את הלקוח בכל הסכום המצטבר.
חויבה באלפי שקלים מאי הבנת השפה
לקוחת חברת אורנג' שלא מבינה את השפה העברית, ומדבר צרפתית בלבד, רכשה קווים, והחליפה ושדרגה מכשירים בחברה.
הבעיה: בעקבות אי הבנת השפה, הצטברו לה חובות על סך אלפי שקלים שהגיעו לטיפול משפטי.
הפתרון: פנינו לאורנג' שבאו לקראתה וזיכו אותה בסך מצטבר של קרוב ל-6000 ש"ח.
הפלטה מהזכוכית התנפצה לרסיסים
נתנאל בן שלמה מקריית הרצוג קנה תנור עם פלטה מזכוכית שהתנפצה בליל שבת לרסיסים.
הבעיה: פנה לחברת אלקטרה אך לטענתו הפיצוי לא היה הולם.
הפתרון: פנינו לאלקטרה, שבתוספת סכום קטן החליפו לו את התנור בתנור בדגם החדיש ביותר.
הטכנאים לא הצליחו לתקן המקרר
שולמית אמסלם מנתניה רכשה מקרר עם האחריות של "סם ליין", המקרר התקלקל, והטכנאים לא ידעו בדיוק מה לתקן.
הבעיה: המקרר מתקלקל שוב ושוב, דברי המאכל נפגמים, והפתרון עדיין לא בא לקראת סיום.
הפתרון: פנינו לחברת "סם ליין" שהחליפה את המקרר במקרר חדש.
המכשיר החלופי לא הוחזר בזמן ונקנס
א.ק. מירושלים היה אמור להחזיר את המכשיר החלופי שקיבל מסלקום, למרות שמכשירו עדין לא תוקן.
הבעיה: קנסו אותו בסך של 750 שקל, למרות שמכשיר חדש עולה רק 550 שקל, ולמרות שלא היו צריכים לחייבו כלל.
הפתרון: פנינו לסלקום שזיכתה את הלקוח בכל הסכום.
חויבו על קו סלולארי נוסף בטעות
משפחת אלמקייס מבני ברק חוייבה על קו של חברת פלאפון שלא השתמשה בו מעולם, והמספר ככל לא היה בבעלותם.
הבעיה: קנסו אותם באלפי שקלים, ושלחו להם התראה לקראת נקיטת הליכים משפטיים.
הפתרון: פנינו לחברת פלאפון שזיכתה אותם על הסכום שנגבה מהם בטעות.
פוטרה מהעבודה ולא קיבלה שכר
גב' כהן מצפת עבדה בסופר בתור קופאית, כשסכום כסף מסוים נעלם לה מהקופה.
הבעיה: הבעלים פיטר אותה ולא שילם לה שכר ואף לא החזרי נסיעות.
הפתרון: בעקבות פניית המדור הוא החזיר את הכסף במלואו לקופאית.
החזרי הנסיעות התעכבו
אהרון בוני מיבנאל וחבריו הסטודנטים לימדו במכון "אחיה", אך החזר הנסיעות שלהם התעכב במשך תקופה ארוכה.
הבעיה: משרד החינוך עיכב את העברת הכסף.
הפתרון: בעקבות התערבות המדור, הכסף הגיע לסטודנטים תוך זמן קצר.
הטכנאי של בזק שכח להגיע
למשפחת פנירי מבני ברק התקלקל הקו של בזק.
הבעיה: למעלה משבוע תמים לקח לטכנאי להגיע בכדי לסדר את התקלה.
הפתרון: עד שפנינו לבזק הטכנאי כבר הגיע, אך בזכות פנייתנו הם קיבלו פיצוי, דמי תחזוקה לחודש שלם ללא תשלום.