עם נעילתם של שערי מירון לקראת הילולת ל"ג בעומר, מובאים כאן בפרסום ראשון דברי האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בפני חסידיו בליל שב"ק האחרון, בעת ששהה בעיר בית שמש, שם נמצא למנוחה בימים אלו.
יצויין, שבהודעות של חצה"ק תולדות אברהם יצחק התבקשו החסידים לא להתייאש, ולנסות להגיע אל עבר אתרא קדישא מירון עד כמה שאפשר, ובאם לא יצליח ידם, אזי ישימו פעמם אל עבר קרית תולדות אברהם יצחק בהר יונה, הנקרא 'שיכון מעזריטש' בחסידות, ושם יקיימו את האירוע המרכזי בראשות האדמו"ר, בערוב היום.
ואלו תורף הדברים שנשא האדמו"ר בפני החסידים:
"כל הרחוב גועש, האם נוכל לילך למירון או לא, וחשבתי לעצמי לומר לכם, הנה, רואים אנו במהלך כל השנים, ובפרט בשנים האחרונות איך שהסטרא אחרא משקיע כל כוחותיו לשים מכשולים לעולים מירונה בהאי יומא קדישא הילולא דרשב"י, והנה, בשנה שעברה (תשפ"ג) ב"ה הוסדרו העניינים, כאשר היו סדרנים יראי שמים שסידרו את המקום על הצד היותר טוב, והסיטרא אחרא ראה שהכל הלך למישרים, בלי מכות וקולות, לכן משקיע כעת את כל הכוחות שלא יצליחו השנה להגיע אל התנא האלוקי ביום ההילולא.
"אכן, ישנם כאלו שיאמרו שזה מקום סכנה, ואין יכולים להתסכן ולילך לשם, אולי יש אמת בדבר, ויתכן וזה נכון, ועל זה אין אני יכול ליטול אחריות, וכל אחד ישקול בעצמו האיך לנהוג. אולם אם אחד יאמר שאינו עולה מירונה כי הסיטרא אחרא כך החליטה, אזי טעות גדולה בידו, ואינו נוהג כשורה, כפי שהיה מורגל בפומיה של אאמו"ר זצ"ל (האדמו"ר מתולדות אהרן), שפירש את מאמר הכתוב במשלי י"ב , ז', 'הפוך רשעים ואינם' , שאם הרשעים אומרים דבר אחד, צריכים בדווקא לעשות את ההיפך, ואז 'ואינם', הם מיד מתבטלים.
"ודווקא משום שהם (הממשלה) החליטו שאסור לעלות אל ההר, זה בוודאי אינו סיבה שלא נלך לשם. וכמו שכתוב בזוה"ק (ח"ג האזינו רצו:) 'עולו ואתו ואתכנשו להילולא דרבי שמעון', ובכל הדורות עלו יהודים למירון, ואז לא היה כל כך קל כמו היום, היו הולכים כמה ימים עם הרבה יותר קשיים, ובעיות, מכל מקום לא עלה על דעתם לוותר על השתתפות בהילולא דרשב"י.
"ושוב, איני מחייב את הקהל לעלות לשם, כי אכן יתכן מאוד שזה מקום סכנה, איני נוטל על שכמי אחריות זו, אולם דבר אחד רואים כל העת, בזמן המלחמה שאנו נמצאים בה, שעוד לא נפל שום פצצה באתרא קדישא מירון, הערבים הפציצו את כל האיזור עם טילים, אולם שם ליד הרשב"י לא נפל ולו פעם אחד, אכן, אולי כל המקום בחזקת סכנה, ועל כך כתוב בחז"ל (גיטין יט.) 'כדאי רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק', הוא יכול לשמור, ויכולין לסמוך עליו".
האדמו"ר סיים את דבריו לפני החסידים בברכה: "מקווה אנוכי שעוד לפני ההילולא דרשב"י יבוא משיח, ואז יבוא אלינו רבי שמעון ויגלה לנו כל הסודות והפנימות, ואז יתבטל כל הכוחות הרע, ויבוא כל הישועות, והגאולה שלימה בקרוב, אמן".