בניסן נגאלו, בניסן עתידין להיגאל

גאב"ד דרכי הוראה: מוכח שרק מכוח ההלכה ננצח במלחמה 

בשיחת נעילת הזמן בהיכל ישיבת 'תפרח' התבטא גאב"ד דרכי תורה, והביא ראיה לדבריו 'רק מכח ההלכה, ננצח במלחמה' | תיעוד חצרות קודש  (חרדים)

|
8
| כיכר השבת |
הגר"א וייס בישיבת תפרח (צילום: אדיבות המצלם)

בשיחת נעילת הזמן בהיכל ישבת תפרח, התבטא הגאון רבי אשר וייס גאב"ד דרכי תורה, "ישראל מנצחים במלחמה מתוך עומק ההלכה"

לקראת נעילת זמן החורף בהיכל ישיבת תושיה - תפרח המעטירה, הופיע הגאון רבי אשר וייס למסור שיעור פתיחה לישיבת בין הזמנים שבנשיאות ראש הישיבה הגאון רבי אביעזר פילץ.

בתוכן דבריו הנעימים אמר הגאב"ד: בגמ׳ במגילה דף ג ע״א מסופר שיהושע בן-נון רואה שר צבא מופיע לפניו, ושואל אותו יהושע, הלנו אתה או לצרינו ? ועונה לו המלאך שר צבא ה אנוכי, אינני בשר ודם אלא שר צבא ה אנוכי ומן השמים נשלחתי אליך!

 וממשיך הגמרא: שר הצבא בא בפני יהושע בטרוניה ואמר לו : אמש בטלתם תמיד של בין הערבים ועכשיו בטלתם תלמוד תורה ? אמר לו יהושע על איזה מהן באת ? אמר לו שר הצבא  על של ״עתה באתי״ ! הכוונה על עוון ביטול תורה, מיד וילן יהושע בתוך העמק- אמר ר יוחנן מלמד שלן בעומקה של הלכה.   

הקשה ע"כ הגאב"ד : הרי מבואר בגמרא במסכת סוטה שהעוסק במלחמה פטור מן המצוות וא״כ לכאורה אין טענה מוצדקת לשר הצבא כנגד יהושע? אלא מאי, המשיך הגאב"ד בתירוץ נפלא ביותר: שיש לשים לב ששר הצבא לא הגיע במלבוש דרבנן לתבוע את עלבונה של תורה, אלא הופיע בפני יהושע בלבוש  שר צבא ותבע את עלבונה של מלחמה, איך יתכן לבטל תורה בזמן מלחמה? על ״עתה באתי״, כיצד ניתן לנצח במלחמה ללא תורה. ועל זה נאמר וילן בתוך העמק בעומקה של הלכה על מנת לנצח במלחמה.

הפטיר  הגאב"ד : ישראל מנצחים במלחמה מתוך עומקה של הלכה מתוך עומקה של התמדה ועמל התורה וגם בימי בין הזמנים צריכים לדעת ולזכור שישראל מנצחים במלחמה בזכות הישיבות והכוללים

את דבריו חתם הגאב"ד בברכות לרוב: בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל, ואיחל הצלחה לכלל התלמידים השוקדים על התורה והעבודה, ונפרד מעמם לחיים ולשלום.

 

הגר"א וייס בישיבת תפרח (צילום: באדיבות המצלם)
הגר"א וייס בישיבת תפרח (צילום: באדיבות המצלם)
הגר"א וייס בישיבת תפרח (צילום: באדיבות המצלם)
הגר"א וייס בישיבת תפרח (צילום: באדיבות המצלם)
הגר"א וייס בישיבת תפרח (צילום: באדיבות המצלם)
הגר"א וייס בישיבת תפרח (צילום: באדיבות המצלם)
הגר"א וייס בישיבת תפרח (צילום: באדיבות המצלם)
הגר"א וייס בישיבת תפרח (צילום: באדיבות המצלם)
הגר"א וייס בישיבת תפרח (צילום: באדיבות המצלם)
הגר"א וייס בישיבת תפרח (צילום: באדיבות המצלם)
הגר"א וייס בישיבת תפרח (צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה עניינה אותך?

תוכן שאסור לפספס

8 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

7
קצת ליצנות מה שכתוב פה. אני תולה את זה באתר ולא ברב כמובן. עיינו רש"י שם: אמש ביטלתם כו' -... ונשתהיתם במארב העיר חנם שאין זמן מלחמה בלילה [משתחשך]. ועכשיו - שהוא לילה, היה לכם לעסוק בתורה, שהרי אינכם נלחמים בלילה. כלומר בלילה לא עוסקים במצוה- מלחמה, וממילא לא נפטרים ממצות תלמוד תורה
אביחיל גרינולד
לכאורה גם בלילה צריך להיות פטור מן המצוות כדי שיהיה כח להלחם למחרת ועי' סוכה דף י. ותוס' שם
נעם
6
בושה להכניס בישיבה שנקראת "צולית" חרד"ק כמו האיש הזה שהתיר לא למול בקורונה וזה עוד "מהמצוות" שלו!
תפרחת דרומית
5
זה לא בבית המדרש
יעקב
תוכן שאסור לפספס