מאמר הכנה מיוחד

המוח והלב במחלוקת – האם לבקש על פרנסה בראש השנה?

הידיעה – שפרנסתך תלויה ביום זה, גורמת להרגיש את התלות ב'המלך' ו-מעוררת רצון להתפלל יותר בכוונה והתלהבות | ורד שאלתיאל במאמר מיוחד לראש השנה (חסידים)

|
1
| כיכר השבת |
יהודי מתפלל | ארכיון (שאטרסטוק)

המוח והלב במחלוקת – האם לבקש פרנסה בראש השנה?

פרנסה – לא קל... מי לא מתלבט בשאלה:

האם בראש השנה מותר לבקש על הפרנסה?

נצטט את הכתוב בתיקוני הזוהר: "אלא כולהו צווחין ביומא דכיפורי ככלבים, הב לן מזונא, וסליחה וכפרה, וחיים, כתבנו לחיים"(תיקון ו', כ"ב).

אתה לא רוצה להיות כמו כלב שצורח הב... הב... אבל, הפרנסה – לא פשוט...

כל אחד ינהג כמנהג רבותיו, ואפשר להביא כמה נקודות למחשבה.

# בקשת פרנסה – הוכחה לתלות המוחלטת במלך העולם!

בקשת הפרנסה מוכיחה, שהאדם תלוי בקב"ה, וזה גופא:

גורם לאדם להמליך עליו את הקב"ה למלך...

וגם זאת דרגה, לדעת שאתה לא תלוי בבשר ודם, אלא:

ב'המלך' – המלך של העולם, שאותו אתה ממליך היום...

# תפילה בהתלהבות לצורך גשמי – פועלת!

הידיעה – שפרנסתך תלויה ביום זה, גורמת להרגיש את התלות ב'המלך' ו-מעוררת רצון להתפלל יותר בכוונה והתלהבות.

# תפילה בכוונה – דבקות בשכינה: אף שהאדם שם את כל כוחו בדיבורי התפילה ואותיות תפילה עבור דבר גשמי, שהם:

'חלק אלוק ממעל' - ממש! נעשה - 'יחוד' שנקרא - 'חופה':

"האותיות – שעל ידם נדבקת השכינה עם דודה – ה' יתברך, כי הוא משים את עצמו באותיות, וגם ה' יתברך – בהם יתעטף, וזהו יחוד גמור – כנ"ל".

מכאן יוצא, שאף תפילה לצורך גשמי, גורמת להתעלות הנשמה:

ונעשה 'יחוד' בעולמות העליונים, וזוכה: "שתקובל בקשתו, והבן! (מאמרי אדמו"ר הזקן הקצרים).

# המתפלל על חברו נענה תחילה:

אפשר לתרץ את הקושיה, עפ"י מאמר חז"ל:

"כל המבקש רחמים על חברו, והוא צריך לאותו דבר – נענה תחילה".

בתפילות ר"ה מתפללים שיתגדל ויתקדש שמו של הקב"ה בעולם:

"ותיכון מלכותו" – כשאתה מבקש להעלות את כבוד ה' ומלכותו, הקב"ה:

עונה לך תחילה – מגדיל ומעלה את כבודך ומלכותך...

נאמר על כך בתיקוני הזוהר: "וכי למה לו לאדם להתפלל לצורך עצמו?

מוטב לו להתפלל בשביל - כבודו יתברך, וצרכי עצמו ממילא - יהיו נעשים"!

# דברי תורה שתאמר בר"ה מורידים שפע לשומע ומשמיע: אומר הבעש"ט הקדוש, שאמירת דברי תורה בר"ה שנכנסים ומעוררים את השומע, בכוחם:

להוריד שפע רב - למשמיע ולשומע! (ועיין תיקוני הזוהר י"ט).

השומע והמשמיע – זוכים לשפע ועושר, והבן! (תולדות יעקב יוסף, פר' קדושים).

עצת הבעש"ט הקודש היא - עצת זהב...

# מזמור כ"ד - "לדוד מזמור" כסגולה לפרנסה:

מזמור זה - סגולה לפרנסה לפי ה'בן' איש חי, החיד"א ועוד, ומקפידים לומר את המזמור, מתוך:

הכנעת הלב ובנעימות, ואומרים בסיום את ה'יהי רצון'.

במזמור זה אתה מכריז: אני יודע שפרנסתי ממך! ואתה:

'מלך' הכבוד - שהכל שלו! ואני בא לפניך כרש ודל לבקש פרנסתי ממך...

# ברכת המזון בכוונה: ברכת המזון מילה במילה מתוך הסידור, בנחת ובשמחה, ומתוך ישוב הדעת, מביאה את הברכה שאתה מצפה לה...

להרגיש את ההודיה והשמחה – על הטוב שקיבלת עד היום, ושאתה מאמין שיהיה לך עוד ועוד - ברכה עד בלי די...

ברכת המזון בכוונה - מוכיחה שאנו ממליכים את המלך, ולא את עצמנו חוכמתנו וכישרוננו:

וכל הטוב שקיבלנו עד היום, הוא רק מה'מלך' שאנו מכתירים היום.

וכל פרנסתנו תלויה במה שהקב"ה גוזר - מראש השנה עד ר"ה.

# לקנות סכין חדשה חלקה: בשם אנשים נאמנים ששמעו מפי קודשו של מהרי"א מזידיטשוב, שיקנה כל אדם

"סכין חלק בערב ראש השנה וישחיזנו, והוא - מסוגל לפרנסה לכל השנה".

ויש האומרים סכין משוננת, כל אחד כפי מנהגו.

# לבקש מזונות והפרנסה – מצד הקדושה:

בעל ה'שפע חיים' מצאנז אומר דבר מדהים ונפלא:

לבקש שהמזונות והפרנסה – יבואו מצד הקדושה!

הוא מביע את תמיהתו: איך יתכן, שבשעה שספרי מתים וחיים פתוחים לפניו, הפרנסה מעניינת את האדם?

נסביר את הרעיון הנפלא בקיצור, הקב"ה משפיע פרנסה משני מקורות – קדושה וח"ו ההיפך, עיקר הדין בר"ה:

האם הפרנסה תגיע - מצד הקדושה, או ח"ו - מצד הטומאה.

מי שמתפלל ומתחנן שהקב"ה ימלוך עליו ועל העולם, וברחמיו ימחל לחוטאים שרוצים לשוב אליו, הוא מוכיח: "מלכותו ברצון קיבלו עליהם":

זוכה לקבל פרנסתו - מצד הקדושה!

פרנסתו מתברכת והשפע האלוקי – שורה עליה, וההפך הדברים...

#  ילדים מתחת לגיל מצווה, יכולים לבקש על פרנסת הוריהם:

בימי הבעש"ט הקדוש עלתה שאלה זו, ובאותם הימים הפרנסה הייתה קשה, שאף לא היה ניתן לשלם למלמד, ואם הילד לא ילמד תורה, מה יהא עליו?

וענה הבעל שם טוב הקדוש:

אפשר לבקש מהילדים לפני גיל מצווה שיתפללו על הוריהם.

# המבקש רק מלכותה' – מקבל 'מלכות': מי שממליך בר"ה את הקב"ה, ושוכח צרכי עצמו, הקב"ה נותן לו כל צורכו:

כלל לא משנה - אם ביקש או לא!

ה'מלך' יודע מה צרכי כל נתין בממלכה, וכל רצונו לספק לנתיניו כל צרכם, כי:

המהות והסיבה שהקב"ה ברא את העולם, ועוד יותר את האדם היא - להיטיב לבריות!

רבי אליהו מויסקיט זיע"א מחדד את הדברים ואומר:

מי ששוכח צרכי עצמו, ומבקש רק עבור הקב"ה - נענה תחילה!

שים לב, תחילה...

# אני לא רוצה להיות ככלב שצורח הב... הב... אבל...

אמר אחד הגדולים - לא כל אחד בדרגה שלא לבקש על מזונותיו, ואם:

יבקש מזונות - ויתלה את הבקשה בכך שהדבר יתן לו יותר ישוב הדעת, ויעזור לו לעבוד את הקב"ה בשמחה, נו... ויש אמת בדבר.

# המלך – הגדול הגיבור והנורא: תזכור מי הוא מלך, ועד כמה הוא:

רחום וחנון, ארך אפיים ורב חסד...

ורוצה לתת פרנסה לכל עמו ישראל בכבוד וברווח:

וההתפארות שלו היא – לתת לשפע לכל מי שמכיר במלכותו!

תמליך את ה'מלך' האמיתי שהכל שלו - ותעשה רצונו.

ואין שותף יותר נאמן ממנו – לעשות עיסקאות!

והחכם עיניו בראשו... והבן!

יהי רצון שכל בית ישראל יזכו להתברך בפרנסה בשפע פרנסה, והצלחה בכל מעשי ידינו, כתיבה וחתימה טובה, אמן!

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

1 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

1
שנזכה לעשירות דקדושה! אמן!
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות